To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - ROZWIĄZANIE NAPĘDU W ROWERZE ELEKTRYCZNYM WSZYSTKIE OPCJE

Redaktor1966 - Sob 26 Sty, 2013

Ale co sądzicie o tym silniku z przekładnią (na samej górze pliku/pierwszy), w takim zastosowaniu?
Wybrałbym silnik na 36V, ale zasilałbym go napięciem 24V, by go nie spalić, choćby z powodu braku sterowników?

mar56 - Sob 26 Sty, 2013

Ten napęd z przekładnią teź bym sobie odpuśćił,widzę ze jesteś zdeterminowany na elektryka.Nie będę oryginalny ,moja propozycja silnik w kole 250W/36V obojętne czy z przekładnią planetarną czy Direct Drive ,sterownik ,manetka plus PAS,trzy aku źelowe 12V/10Ah,bez wspomagania przejedziesz co najmniej 35km a z PAS duźo dalej.A koszty silnik nowy coś koło 300-400zł,sterownik 150 zł(mam taki)manetka,PAS 50-60 zł,aku ponad 200 zł.
Razem góra 800zl taniej nie znajdziesz nowych rzeczy włącznie z aku.

Anonymous - Sob 26 Sty, 2013

mar56, trzeba tez doliczyc ładowarkę do tych aku... koszta spore jak dla osoby ktora chce miec sprzęt "na już !"
andrzejIskierka - Sob 04 Sty, 2014

jako ładowarkę prostownik z lidla. wg treści książeczki dołączonej do kompletu ożna ładować kilka baterii równoregle nawet żelowych ustowiając powodując klawiszem mode zapalenie kontrolki przypisanej piktogramowi z samochodem. ostatnio na giełdzie mieli ją za 45 zeta ale wcześniej zdążyłem kupić za 59 w lidlu. :wink:
Redaktor1966 - Nie 15 Lut, 2015



Silnik z rolką można odsuwać za pomocą linki z dźwignią (jak przy hamulcach) bądź stopą dzięki odpowiedniemu występowi na obudowie silnika.

Napęd można zrobić także na zewnętrzną część obręczy, co umożliwi zastosowanie gumowej rolki o większej średnicy.

Aby to zrealizować jest potrzeby b. krótki silnik elektryczny, bądź silnik z wyprowadzeniem napędu pod kątem 90 stopni (przy okazji może być z przekładnią).
Przy okazji, jeśli ktoś taki krótki silnik znajdzie, to niech da znać.


[Ta przekładnia daje trochę za małe obroty, no i silnik jest trochę słaby. Chyba żeby silnik wykorzystywać do małego wspomagania i przy małej przędności przy maksymalnym przełożeniu przerzutek rowerowych może być sensownie. Albo zastosować gumową rolkę o większej srednicy dociskaną po zewnętrznym obwodzie obręczy.]
http://www.magma.sklep.pl/
[Są także prawe, do zastosowania np. na drugą stronę suportu.]
SILNIK ELEKTRYCZNY DC Z PRZEKŁADNIĄ 12V/100W LEWY
Silnik do samochodu do wycieraczek samochodowych, otwierania szyb samochodowych


Dane techniczne:
35 do 50 obr/min +-5 obr

Sam silnik ma Prawe i Lewe obroty.
Silniki są z przekładnią z obrotami:
- w prawą stronę
- w lewą stronę
Czyli prawo i lewostronne.
Na stronę z zębatką (trudniejsze w wykonaniu) potrzebny jest prawy silnik.

Silnik wolnobieżny - zastosowanie np. w drzwiach samochodów i innych konstrukcjach, gdzie wymagany jest odpowiednio duży moment obrotowy.

Kompletna karta katalogowa na stronie www.magmapolska.pl
http://www.magmapolska.pl...w-12v-24v-lewy/

WojtekErnest - Nie 15 Lut, 2015

Dla mnie to wersja laboratoryjna. Bez szans na prawdziwą eksploatacje w kurzu, wodzie, sniegu itp
Redaktor1966 - Czw 19 Lut, 2015

Czego oczekują od elektrycznego roweru, takiego napędu do konwersji roweru nabywcy
Jeśli chcą P. odnieść sukces komercyjny, to odpowiednio:
- że nie trzeba będzie nic bądź niewiele wymienić (np. montujemy tarczę z rurowatym i ogumionym zakończeniem z wolnym kołem po lewej stronie suportu i do niej przylega gumowa rolka napędzana silnikiem)
- że zębatka suportu będzie miała pięćdziesiąt kilka zębów (inaczej nawet mistrz świata nie nadąży z pedałowaniem przy włączonym silniku nawet przy 50% mocy...)
- że silnik będzie można w czasie jazdy wypinać/odłączać od napędu
- że będzie można jeździć rowerem jak skuterem
- że będzie to rozwiązanie niedrogie

Co jeszcze, proszę o uwagi, propozycje.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group