To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Sparta . Jak przerobić ?

Pykacz - Wto 26 Lut, 2013
Temat postu: Sparta . Jak przerobić ?
W ręce wpadł nam rowerek bez zasilania (baterii i prawdopodobnie bez "dodatków" przy kierownicy).
Na rowerku napisane jest Sparta Pharos forenzo .
Nigdzie na nim nie jest napisane na jakie jest napięcie jest ten rowerek ani tym bardziej jakiej mocy ma silnik . Silnik to taki patent z przekładnią i wolnobiegiem zamiast standardowego suportu . Silnik pod ramą wzdłuż . Manetki brak . Posiada tylko panel z włączone- wyłączone - auto i wskaźnik 3 diod (prawdopodobnie od poziomu naładowania baterii) .
Po podłączeniu do sterownika baterii 24v a w zasadzie pakietu 7S li-ion czyli 25,9V naładowanego prawie do pełna czyli 4,1V na ogniwo czyli 28,7V. Owe 3 diody się zaświeciły i nic więcej się nie dzieje . Silnik nie rusza nawet przy wspomaganiu . Po podłączeniu tej samej baterii bezpośrednio do silnika ( tylko 2 przewody ) silnik ruszył .
Została podjęta decyzja że nie będziemy szukać co jest zepsute lub czego brakuje i zakupimy sterownik i manetkę a baterie zrobimy .
Tylko nasuwa się kilka pytań .
1.Jakiej mocy jest ten oryginalny silnik i na jakie napięcie oryginalnie pracował ( 24V?)
2.Czy nie zaszkodziłby temu silnikowi bateria 36V i sterownik 36V 350W (nadmierne grzanie się układu ) ? Wolałbym kupić sterownik 36 V 250W ale ni znalazłem .
3. Czy może nic nie kombinować i zrobić baterię 24V (7S) i kupić sterownik 24V 250W+ manetka do tego najlepiej z wskaźnikiem naładowania baterii . Ta opcja jest mniej pożądana od opcji 36V bo do 36V baterii jest już w domu ładowarka od innego roweru i odpada koszt dokupienia dodatkowej .
Ostatnie pytanie gdzie to wszystko w kraju kupić ?

jatko - Wto 26 Lut, 2013

Zerknij tu
wiciu_r - Wto 26 Lut, 2013

Cytat:
Silnik to taki patent z przekładnią i wolnobiegiem zamiast standardowego suportu


Na stronce http://holenderskistyl.pl/rowery
jest wzmianka, że jest to:
"osprzęt Shimano Nexus, automatycznie zmieniające się biegi pod wpływem silniejszego lub słabszego pedałowania"

Pykacz - Wto 26 Lut, 2013

No właśnie doszliśmy do tego że jest to ta wersja z automatycznymi biegami (była tez wersja ze zmianą manualną na linkę ) . Niestety nasz rowerek jest niekompletny (bez tego modułu do zmiany biegów) . Dlatego chcemy go zrobić po swojemu . Czyli zmienić sterownik i dodać manetkę i do przodu . :cool: Tylko się cały czas wahamy czy zastosować baterie 24V i sterownik 24V/250W czy pójść krok dalej i zastosować sterownik 36V 250W tylko o takiej mocy nie możemy znaleźć . Są 36V 350W ale znowu obawiamy się czy ten silnik da radę ( nie będzie się grzał i spadnie sprawność itp). Dlatego coraz bardziej skłaniamy się do włożenia sterownika 24V 250W i manetki do tego bateria i można jechać . Tylko wtedy do tej baterii nie mamy ładowarki ( do 36V mamy) .
Jakby ten silnik (235W na 24V) dał radę na 36V 350W dał radę to by nam to sprawę zupełnie rozwiązało . (niestety sterownika 36V 250W nie mogę nigdzie znaleźć . Doradźcie coś proszę . W którym kierunku iść . Rower ma być dla mamy .

Pykacz - Czw 28 Lut, 2013

Czy taki sterownik będzie odpowiedni do silnika DC ? http://www.ebay.com/itm/3...205ccfe&vxp=mtr A jeśli tak to jaka do tego manetka powinna być (do sterownika i silnika DC) ? Ja się na tym kompletnie nie znam dlatego pytam tutaj . :oops: Taka manetka będzie dobra ? http://magma.sklep.pl/pro...KA-SKUTERA.html
No i najważniejsze . Bać się o silnik przy przejściu z 24V 235W na zasilanie 36V 250-350W ?

maniakev2 - Pią 01 Mar, 2013

Mam taki rower, kolega mi polecił bo sam taki kupił i bardzo mu się podobał ( z allegro od gościa z milicza ). Niestety szybko zepsuł bo chciał zakonserwować przekładnie. No i niestety odkręcił czujniki i za cholerę nie mógł ustawić tak jak było co by działało. Dlatego zrobiliśmy sterownik na 555 + mosfety i do tego manetka i amperomierz.

PS tamten sterownik z linka jest na 36V.

Pykacz - Pią 01 Mar, 2013

maniakev2 napisał/a:
Mam taki rower, kolega mi polecił bo sam taki kupił i bardzo mu się podobał ( z allegro od gościa z milicza ). Niestety szybko zepsuł bo chciał zakonserwować przekładnie. No i niestety odkręcił czujniki i za cholerę nie mógł ustawić tak jak było co by działało. Dlatego zrobiliśmy sterownik na 555 + mosfety i do tego manetka i amperomierz.

PS tamten sterownik z linka jest na 36V.


My wywaliliśmy oryginalny sterownik i zmieniając napięcie zasilania silnika z 24V na 36V . Manetkę i sterownik (niestety aż 350W) kupiliśmy w Magmie . Mam nadzieję że nie będzie za dużo dla tego silniczka . Co to jest sterownik na 555+mosfety? Tak wiem że na 36V (był to świadomy wybór ze względu na to że mamy taką ładowarkę z drugiego roweru . Od tej Sparty nie mamy oryginalnej baterii 24V i ładowarki . Rowerek kupiony za 350zł +przesyłka 60zł. Mam nadzieję że wszystko będzie działać i nie będzie się grzać . No bo jednak mocy ponad 100W więcej a i napięcie o 12V teraz będzie wyższe .

maniakev2 - Pią 01 Mar, 2013

Co to jest sterownik na 555+mosfety?

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=627
w pierwszym schemacie brakuje diody do silnika
http://www.elektroda.pl/r...956868#11956868

555 maksymalne napięcie zasilania 15V więc na wyższe np 36V trzeba dodać stabilizator dla niego np. 7812.

Mibars - Sob 02 Mar, 2013

Hej, widzę, że temat ożył: Mój ten regulator PWM do świateł po kilku kolejnych próbach zdechł całkowicie, nie chciało mi się już dochodzić co tak właściwie się stało.

Za to mógłbyś rozwinąć jak zrealizować to sterowanie wyższym napięciem, niż 12V? Będę potrzebował zrobić sterownik na 200V (dorobienie maszynie regulacji silnika DC), nie wiem, czy po prostu zasilenie NE555 12V i wymiana tranzystora wykonawczego na taki na 250-300V wystarczy

Pykacz - Sob 02 Mar, 2013

To może kontynuuj w temacie przez siebie założonym ? O tu http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=627 . Porządek przede wszystkim który się potem przydaje w szukaniu przydatnych informacji .
ajs - Śro 04 Paź, 2017

W mojej Sparcie Pharos padł sterownik. Silnik nie reaguje na ruch korbą. Po podłączeniu napięcia bezpośrednio pod silnik, działa wspomaganie na pełnych obrotach. Czy można podpiąć uniwersalny regulator zamiast oryginalnego dając mu sterowanie na manetkę czy jest możliwość podpięcia go pod oryginalne wyjście z silnika (a'la PAS) ?
Arturw55 - Pią 06 Paź, 2017

W tym temacie proponuje spytać Kolegę wesmar -bo On wie sporo o Sparcie. Z mojego skromnego doświadczenia, do silnika tego po wywaleniu oryginalnego sterownika można spokojnie podać 36v i 350W nic się nie nadmiernie nie grzeje śmiga fajnie. Na tym sterowniku jest naprawdę bomba....
https://www.banggood.com/...CFdXGGwodpesDLQ

Pykacz - Sob 07 Paź, 2017

A nawet więcej bo od ponad 4,5 roku jeździ bezawaryjnie na sterowniku 36V (max 42V bat) i 20A max . Zero objawów zużycia i jakichkolwiek nadmiernego obciążenia. Jednak z opisów i zdjęć znalezionych w sieci wynika że trzeba uważać z prądem czyli z Nm bo te trybiki są plastikowe i mają już ładnych parę lat . Po "przedobrzeniu" z prądem zwyczajnie się sypią przekładnie planetarne.
Anonymous - Sob 07 Paź, 2017

Kolega ajs ma chyba silnik DC, skoro działa po podaniu napięcia, więc kontroler BLDC się nie nadaje.
ajs - Sob 07 Paź, 2017

Tak mam silnik DC (z silnika wychodzą dwa przewody), po podaniu ok 25 V bezpośrednio z aku pięknie rusza. Zamówiłem z Magmy sterownik DC 24V 350 W i manetkę. W następnym tygodniu będę montował taki zestaw.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group