To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory żelowe i pochodne i ich ładowanie - Grzejący się akumulator przy ladowaniu równoległym

Adam Wysokiński - Czw 08 Sie, 2013

No pewnie że można ale nie na całą noc. Na dłużej można zostawić przy 13,8. Dobrze że sie nie zapaliły :-)
buckowina - Czw 08 Sie, 2013

Tylko inne akumulatory, ktore mam w rowerze wytrzymuja takie ladowanie i nawet nie sa cieple :)
WojtekErnest - Czw 08 Sie, 2013

buckowina napisał/a:
..Tylko teraz pytanie, jak w koncu najlepiej jest ladowac aku zelowe? szeregowo zle, bo.napiecia sie rozjezdzaja i rownolegle zle, bo wystepuje grzanie sie pojedynczych szt. :o

Ja nie mam wątpliwości że co do zasady lepiej równolegle ale raz na jakiś czas zdecydowanie szeregowo lub pojedynczo aby sprawdzić czy sa względnie równe. Bo przy samym prostym równoległym ładowaniu niepostrzeżenie dochodzi do tego ze np. 1 słaby, uszkodzony nie jest dostatecznie wcześnie zauważony i pośrednio lub bezpośrednio w czasie eksploatacji lub ładowania niszczy pozostałe.
Zakładam, że używasz takich samych modeli (producent, pojemność) aku - bo o tym wprost nie piszesz .

Anonymous - Czw 08 Sie, 2013

Dopóki nie ma zwartej celi, a tylko dużą oporność wewnętrzną, przy ładowaniu równoległym nic złego się innym nie stanie. Co innego, przy ładowaniu szeregowym, wtedy zaczynają się problemy.
WojtekErnest - Czw 08 Sie, 2013

zeeltom napisał/a:
Dopóki nie ma zwartej celi, a tylko dużą oporność wewnętrzną, przy ładowaniu równoległym nic złego się innym nie stanie. Co innego, przy ładowaniu szeregowym, wtedy zaczynają się problemy.

Przy ładowaniu równoległym nic się nie stanie ale przy eksploatacji - rozładowaniu w połączeniu szeregowym już to obojętne dla pozostałych akumulatorów nie jest.

gienek333 - Czw 08 Sie, 2013

Zasadniczo akumulatory ołowiowe możemy podzielić na dwie kategorie; otwarte i zamknięte. do zamkniętych zaliczamy żelowe i AGM (elektrolit umieszczony w matach z włókna szklanego), są jeszcze inne. Najczęstszymi uszkodzeniami to zasiarczenie (jeżeli akumulator stoi rozładowany), oraz utrata wody, przez co wzrasta oporność i maleje pojemność. Przyznam się, że nie spotkałem się ze zwarciem celi (w AGM czy żelowych), jak akumulatory puchną to znaczy że zrobiło się w nich ciśnienie, a więc była woda. Napięcie końcowe ładowania maleje wraz ze wzrostem temp., dlatego napięci przy pracy buforowej i 20° to ok 13,8V (podobnie jest z półprzewobnikami np diody led gdybyśmy zasilili ze stałego napięcia to po chwili uległyby zniszczeniu, trzeba stabilizować prąd).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group