To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Wymiana
piotrrs11 - Śro 11 Lut, 2015
Rozwiercałeś otwór ? Gdzieś obiło mi się o uszy że w tej wersji kasetowej jest węższy niż w 'standardowej'.
tas - Śro 11 Lut, 2015
nie trzeba pogrubiać wszystkich 3, można też 2
kondzio927 - Śro 11 Lut, 2015
tas napisał/a: | nie trzeba pogrubiać wszystkich 3, można też 2 |
tas - Śro 11 Lut, 2015
no tak
Jeśli komuś się nie chce z tym walczyć to można pogrubić tylko 2 kabelki, trzeci zostawić i wtedy dodatkowo mozna dać do 6 cienkich.
Jasne, że nie będzie aż takiego efektu na plus, ale jeśli nie ma innego wyboru...
Oś jest mniejsza M12 więc i otwór zrobili mniejszy i pod niekorzystnym kątem i to utrudnia pracę.
kondzio927 - Śro 11 Lut, 2015
...mnie się udało podwoić wszystkie,ale zajęło cały dzień dwóm osobom i był przy tym "kupe" nerwów, oczywiście termokurcz jest tylko na zewnątrz (ciekawe kiedy się przetrą i trzeba będzie powtórzyć zabieg ).
A i uwaga przy wkładaniu statora do obudowy ,MOŻE OBCIĄĆ KABLE !!! (przetestowane )
Tektronic - Śro 11 Lut, 2015
Właśnie , trzeba uważać , mi przewody przy przerabianiu silnik na olejowe chłodzenie jakimś cudem się przetarły a nie zauważyłem tego , efekt - uwalony sterownik
tas - Śro 11 Lut, 2015
Przecież po przeróbce i przed/po zamknięciu pokrywy się robi test poprawności
sietaz - Śro 11 Lut, 2015
Ale jak i gdzie
Czyżbyście wkładali stator od strony wolnobiegu?
Tektronic - Śro 11 Lut, 2015
Ja wkładam stator razem z deklem (strona przewodów) ,zakładam rękawice na wszelki wypadek i pomału go wsuwam aż go "wciągnie"
Przewody chyba otarły mi się w środku o krawędź otworu gdzie wychodzą przewody do faz i z zewnątrz tez o krawędź
kondzio927 - Śro 11 Lut, 2015
Tektronic napisał/a: | Ja wkładam stator razem z deklem (strona przewodów) |
w silniku na kasetę nie da się z "deklem" od strony przewodów
Tektronic - Śro 11 Lut, 2015
Rzeczywiście , tylko jedną pokrywę da się zdjąć , lipa , ale z drugiej strony to lepiej jakby sobie ktoś chciał olejowe robić bo jest o jedną pokrywę do uszczelnienia mniej
kondzio927 - Śro 11 Lut, 2015
Tektronic napisał/a: | jedną pokrywę do uszczelnienia mniej |
myślę ,że uszczelnienie pokryw to najmniejszy problem w tym zagadnieniu
Tektronic - Śro 11 Lut, 2015
Zgadza się
Ja swojego nie mogłem jeszcze przetestować (jadąc) , a jedynie podgrzać - nie leci
Natanoj - Pią 06 Mar, 2015
Czy jest sens pogrubiać przewody w silniku przekładniowym? Myślałem, że będzie to proste, ale musiałbym cały wolnobieg silnika rozkręcać. Dodatkowo wszystko jest upaprane w smarze. Oby mi się nigdy halle nie popsuły...
W ośce jest luz, na pewno dołożę przewód telefoniczny dla bezpiecznika termicznego i termistora. Może wejdzie nawet w cały przewód 4 żyłowy w dodatkowej otulinie. Macie jakiś pomysł gdzie schować bezpiecznik? Ewentualnie czy można nieco oskrobać plastikową obudowę?
Jeszcze mam jedno pytanie, bo z drugiej strony silnika wypadły mi podkładki z uszczelnieniem. Czy na zdjęciu jest dobra kolejność? => najpierw gumowe uszczelnienie, potem podkładka i nakrętka. W przeciwnym wypadku dokręcając nakrętkę zniszczyłbym uszczelkę. A może podkładka miała chronić uszczelkę od styku obracającej się obudowy z pozostającą w miejscu ośką.
wapn - Nie 13 Wrz, 2015
Pytam z ciekawości. Czy ktoś wie z jakiego metalu są oryginalne przewody fazowe silnika NineContinent? Nie wygląda to jak typowa miedź (są koloru srebrnego).
|
|
|