To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki DC - Silniki S2 S3 DC - a konstrukcje EV

norman02 - Pon 23 Wrz, 2013
Temat postu: Silniki S2 S3 DC - a konstrukcje EV
Interesuje mnie sprawa ograniczeń silników - do pracy czasowej np bułgar ma np S3 60% - a te silniki są wykorzystywane do EV i pracują ciągle, czy jakoś są specjalnie przerabiane by to ograniczenie usunąć ?

a może są wybierane tylko silniki typu S1 -praca ciągła ? niemogę znaleźć nic o tym. Jest to sprawa kluczowa by zrobić niezawodny napęd który by pracował w warunkach naturalnych.

gienek333 - Pon 23 Wrz, 2013

S 3 praca dorywcza oznacza że silnik z pełną mocą może pracować ileś procent czasu, np. 15% oznacza że w ciągu godziny to 9min, 25% 15min, a 60% 36min. Można to poprawić stosując dobre chłodzenie.
Pir-serwis - Pon 23 Wrz, 2013

Musisz wziąć pod uwagę to,że pełną moc silnika wykorzystujesz tylko sporadycznie.
Głównie podczas przyspieszeń.
A wtedy możesz chwilowo przeciążyć silnik x3 bez kłopotu.
Ja jeżdżę zwykle na 30-50% mocy silnika, max tylko podczas wyprzedzania lub podjazdów.
Trzeba wybrać złoty środek.
Zresztą baterie a co za tym idzie zasięg same Cię ograniczą automatycznie..no chyba,że wolisz potem pchać zamiast jechać.
Dynamiczna jazda kończy się niezwykle szybko.
Albo wyczerpane baterie lub uszkodzenie sprzętu.
A ciągłe uderzenia prądu skracają życie bateriom, koło się zamyka.
:)

norman02 - Pon 23 Wrz, 2013

"Musisz wziąć pod uwagę to,że pełną moc silnika wykorzystujesz tylko sporadycznie. " - dobieram silnik małej mocy pod bardzo lekki pojazd. Mała moc - więc niebędzie sam z siebie brał zbędnych kilowatów, lżejszy itd. Czyli dobieram optymalnie.

"Dynamiczna jazda..." niewchodzi w grę.


"to,że pełną moc silnika wykorzystujesz tylko sporadycznie. " - niby tak, ale każde S inne niż S1 ogranicza. Wystarczy tylko kilka podjazdów po np godzinei jazdy po płaskim i taki S2/3 itd padnie,

Pir-serwis - Pon 23 Wrz, 2013

Przeważnie pojazdy ev mają energii na godzinę jazdy.
Mój rekord jak na razie to 2.5-3h jazdy i 120km ze stałym prądem.
Pojeździsz to zobaczysz.

Im szybciej tym bliżej.

Silnik nie padnie,nie to dasz dodatkowe chłodzenie jak się obawiasz na komutator.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group