To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - Silnik w przednim kole czy w tylnym? 250W 36V

fzr1000r94 - Wto 12 Lis, 2013
Temat postu: Silnik w przednim kole czy w tylnym? 250W 36V
Witam Wszystkich Forumowiczów
Jestem posiadaczem chińskiego roweru elektrycznego:
250w 36V koła 26 cali, napęd w kole tylnym
zasilanie stanowią 3 akumulatory żelowe

Z powodu urazu kręgosłupa nie jestem w stanie na nim jeździć ponieważ tylne
koło nie posiada amortyzacji (założenie siodełka ze sprężynami i sztycy amortyzowanej niewiele mi pomogło)

Zrodził się pomysł aby przełożyć osprzęt do ramy amortyzowanej przód/tył

Zastanawiam się jednak czy nie zamontować silnika w przednim kole, stąd pytanie do Was Koledzy, jak taki napęd będzie się sprawdzał w różnych warunkach - roweru używam również w zimie, moja droga do pracy częściowo prowadzi przez polną drogę.


Będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniami.
Pozdrawiam

toft - Wto 12 Lis, 2013

hmm. NIe wiem co to za uraz ale być może amortyzowana elektryczna poziomka byłaby tu jakimś rozwiązaniem do podpatrzenia? Pozdrawiam:)
Saku - Śro 13 Lis, 2013

Co znaczy elektryczna poziomka? :???:
Anonymous - Śro 13 Lis, 2013

To samo, co spalinowa jagoda :D
Poziomy rower elektryczny, jeździsz na leżąco ;)

tomek701 - Śro 13 Lis, 2013

Też mam problemy z kręgosłupem.Proponuje kolego rower podobny do mojego. rower
Rowerek wygląda teraz inaczej ma wygodne szerokie siedzenie i podparcie pod plecy co uważam za niezbędne!
Spisuje się znakomicie a przede wszystkim amortyzacja sprężyna jak dobrze pamiętam 650lbs a więc bardzo miękka nie czuć prawie wcale wstrząsów przy napompowanych na full kołach ewentualnie dla jeszcze lepszej amortyzacji możesz pokusić się o powietrzny damper.
Rower o takiej budowie poza tym jest zankomicie wywazony nisko połozony srodek cięzkosci wpływa na stabilność a przy nierównościach drogi i sliskiej nawierzchni nie sposób upaść gdzyż błyskawicznie można nogę postawić na ziemi dotego nawet upadek na takim rowerze jest niegrozny, kilkakrotnie wywróciłem się na poziomym rowerze z kalsycznym napędem i bardziej leżącym przy duzych predkościach nie miałem nawet zadrapań. Ale w tego typu rowerku ze względu na środek ciężkości przesunięty do tyłu polecam silnik w tylnym kole Niebawem jak sądze zapodam nowe fotki rowerka po modyfikacji siedzenia

WojtekErnest - Sob 16 Lis, 2013

A ja twierdzę ze zrównoważona, ekonomiczna jazda jest lepsza gdy napęd elektryczny jest na przod a pedalujemy wspomagajac tyl.
Mam do porównania dwa rowery jeden napęd na tył, drugi na przód i zalet albo przewagi napędu tylnego nie odczuwam. Moje odczucia odnoszą sie do jazdy po utwardzonej powierzchni.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group