To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Budowa pojazdu z ładowaniem słonecznym SOLAR POWER

matii000 - Sob 22 Lut, 2014

Musisz omijać dziury i większe nierówności bo na widelec będą działy nieoptymalne dla pracy amortyzatora siły ścinające przy tej masie pojazdu.


JerzyZ - Sob 22 Lut, 2014

Pięknie to wszystko idzie - żeby moje projekty miały takie tempo :oops:
Anonymous - Sob 22 Lut, 2014

Dziś złożyłem większość kierownicy, jeszcze manetka i mozna mocowac do ramy. Ciąg dalszy w środę, na dziś zrobiłem, co mogłem.


tas - Sob 22 Lut, 2014

Specjalistą nie jestem, ale jak widzę ten kąt amortyzatora to jestem pewny, że się podczas jazdy coś z nim stanie, szczególnie, że pojazd i kierowca swoje ważą :P
Anonymous - Sob 22 Lut, 2014

To się go zespawa na stałe. Założyłem, co miałem ;)

Proszę zerknąć w google na grafiki pod nazwą "chopper". Większość ma amory tak samo rozwiązane, więc chyba nie jest źle.

Adam Wysokiński - Sob 22 Lut, 2014

matii000 napisał/a:
Musisz omijać dziury i większe nierówności bo na widelec będą działy nieoptymalne dla pracy amortyzatora siły ścinające przy tej masie pojazdu.

Ścinające były by spoko, będą gięte i przy takim kącie nie będą pracować. Będą amortyzować uderzenia w ścianę :mrgreen:
Teraz jak widzę ten kąt zawieszenia to zwiększam u siebie. :smile:

mmoto - Sob 22 Lut, 2014

zeeltom napisał/a:
To się go zespawa na stałe. Założyłem, co miałem ;)

Proszę zerknąć w google na grafiki pod nazwą "chopper". Większość ma amory tak samo rozwiązane, więc chyba nie jest źle.


Spoko, najważniejsze, trzyma główkę ramy z dwóch stron. Trafny wybór.
Jak się wygnie to od motoroweru (motocykla) zamontuj.

Anonymous - Nie 23 Lut, 2014

Ciężar 200 kg rozłoży się na trzy koła, czyli jakieś 70 (mniej więcej) kg na koło. Nie jest tragicznie ;)
Anonymous - Pon 24 Lut, 2014

Taka sobie przymiarka ;)


mmoto - Pon 24 Lut, 2014

Nad głową będziesz miał daszek z PV, jak tak to wakacyjny pojazd jak znalazł.
Do Swinoujscia można jechać.

Anonymous - Pon 24 Lut, 2014

Daszek będzie z dwóch paneli PV. Zrobiłem jednak błąd w pomiarach i będą dwa, ale o różnych gabarytach. W sumie będzie prąd nieco ponad 8A i napięcie rzędu 57V. Pozwoli to ładować akumulatory bez układu elektronicznego. Napięcie dopuszczalne pakietu, to 58V. Wychodzi na to, że ładowane będą do napięcia nieco ponad 14V na jeden akumulator. Wyjdzie w praniu, jak zacznie to działać ;) W opcji zasilania silnika tylko z PV powinno działać na podtrzymaniu jazdy w pełnym słońcu.
Szymek - Pon 24 Lut, 2014

Ciekawi mnie, jak zachowa się amortyzator po dodaniu gazu, tzn, czy koło nie będzie uciekało do przodu.
Anonymous - Pon 24 Lut, 2014

Myślę, że do piątku powinienem zrobić pierwsze jazdy testowe ;)
Będzie jeszcze sporo roboty z okablowaniem, oświetleniem i walka z tylnymi hamulcami, ale jestem dobrej myśli ;) Najważniejsze, bo zaczęło to samo jechać na akumulatorach.

Szymek - Pon 24 Lut, 2014

Jak rozwiązujesz oświetlenie?
Anonymous - Pon 24 Lut, 2014

Wszystko na ledach. Dwa reflektory u góry na ramie paneli, jeden po środku na kierownicy, boczne obrysowe i tylne pozycyjne i stop. Kierunkowskazy później.
Z elektroniki GPS, tablet, radio FM, CB, kamera-rejestrator ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group