To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Telepka BLDC dziwne zachowanie
Saku - Czw 17 Kwi, 2014 Temat postu: Telepka BLDC dziwne zachowanie Witam,
Skladam pierwsza konstrukcje z silnikiem BLDC wiec prosze o zrozumienie
Wszystko polaczylem i nawet jechal tylko mam dziwny problem.
Jak ruszam to silnik dziwnie Brzeczy i czasem sie telepie tak jak by cos przerywalo, nie ma sily ze mna ruszyc i musze wspomagac sie nogami to juz pozniej jakos sie rozkreca. Tak jak by jakies dziwne tarcie mialo miejsce (ciezko mi to ubrac w slowa)
Kolo kreci sie normalnie bo sprawdzalem i nie ma oporow. Jest to nowy silnik 500W podlaczony pod sterownik od skosnookich i 48V aku green...
Cos podpowiecie Panowie?
Pozdrawiam.
Adam Wysokiński - Czw 17 Kwi, 2014
Jest nowy ale może masz to co ja. Były odklejone magnesy i się przesuwały. Efekt był przy małej prędkości, przy większej ustępowało to "szuranie".
bartek - Pią 18 Kwi, 2014
Jaki masz sterownik do tego silnika??
Anonymous - Pią 18 Kwi, 2014
Pewny jesteś podłączenia kolejności faz i hallotronów? Mi to wygląda na taki właśnie przypadek.
bartek - Pią 18 Kwi, 2014
zeeltom napisał/a: | Pewny jesteś podłączenia kolejności faz i hallotronów? Mi to wygląda na taki właśnie przypadek. |
Mi również, a objawy pasują też do podłączenia sterownika na kąt fazowy 60° do silnika 120°.
lkuc18 - Pią 18 Kwi, 2014
Ja miałem ten sam problem na początku - prawdopodobnie problem rozwiązało ponowne (lepsze) połączenie kabli fazowych silnika. Ja po zrobieniu tego porządnie dopiero mogłem cieszyć się maksymalną mocą ;p.
Saku - Pią 18 Kwi, 2014
zeeltom napisał/a: | Pewny jesteś podłączenia kolejności faz i hallotronów? Mi to wygląda na taki właśnie przypadek. |
TZN. pewny jestem kolorow fazy zielony do zielonego, zolty do zoltego i tp..
czujniki to mam zlaczenie na kostce i tez jest zgodnosc kolorow.
nie rozumiem tego co Bartek napisal:
kąt fazowy 60° do silnika 120° O?
MixhaL - Pią 18 Kwi, 2014
To na 99% masz źle podłączone. Rzadko kiedy kolory odpowiadają sobie.
bartek - Pią 18 Kwi, 2014
Saku napisał/a: |
nie rozumiem tego co Bartek napisal:
kąt fazowy 60° do silnika 120° O? |
Dlatego pytałem o to jaki masz sterownik. Kiedyś mieliśmy takie zestawy: http://www.maxev.pl/p59,s...0w-trotter.html
i silniki i kontrolery ( TDK-2W ) w nich były na 60 stopni. Jak próbowałem podłączyć kontroler z tego zestawu do silnika 120 stopni np.: Bestmotory, Goldenmotory, Bafangi to miałem bardzo podobne objawy - głośniejsza praca, brak mocy na starcie.
Cytat: | To na 99% masz źle podłączone. Rzadko kiedy kolory odpowiadają sobie. |
Jak by miał źle fazy połączone to silnik w ogóle by nie ruszył tylko by buczał w miejscu, a skoro się kręci, to i fazy i hallotrony są połączone prawidłowo. Ewentualnie gdy przewody kolorami są połączone dobrze, to może nie być jednej fazy i trzeba by sprawdzić styki na złączkach.
Saku - Pią 18 Kwi, 2014
Kolory fazy na bank sa ok to ogarniam bo to jak w modelarskich tylko te objawy mi sie nie pokrywaja z modelarskimi... ale mam juz sterownik 1500W na 48V i 120* to moze uda mi sie jutro sprawdzic
Co do samego sterownika o ktorym mowa to nie ma na nim parametrow wiec nie jestem w stanie nic powiedziec.
Ps. Kat fazowy juz ogarniam
Saku - Nie 20 Kwi, 2014
Podlaczylem nowy sterownik i wszystko przeszlo
Wszystko dziala jak powinno!
Dzieki wam bardzo za odpowiedz
(wesolych swiat!)
|
|
|