To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Bateria Li-Ion 22,5Ah 37V [9,5 x 10 x 26 cm]

Pawiel - Sob 17 Maj, 2014
Temat postu: Bateria Li-Ion 22,5Ah 37V [9,5 x 10 x 26 cm]
Witam forumowiczów

Ostatnio weszła w moje użytkowanie bateria Li-Po o wymiarach [9,5 x 10 x 26 cm] i parametrach:
- 37V
- 22Ah (w teorii 22,5Ah)
- 4,5kg wagi
Do tego ładowarka 4A.
Całość hula jak do tej pory nieźle. Nieźle wpasowała sie w ramę z tylnym amortyzatorem (mało miejsca).

Oparta na ogniwach:
http://bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=44289

W porównaniu z poprzednią moja baterią (LiFePO4 headway 10Ah) jest super (od razu rzuca się w oczy niewielki jej rozmiar(2x mniejsza) i waga 2x mniejsza od headway) Na razie przejechane 300km, jak coś będzie to napiszę. Ładowana średnio co 35km.

Próbuję zrobić do niej obudowę, więc jak ktoś dysponuje CNC lub drukiem 3D to proszę o kontakt na priv, może dogadamy się co do usługi frezowania lub druku.

Mechano - Sob 17 Maj, 2014

Jedna taka cela rzeczywiscie ma okolo 4ah?
WojtekErnest - Sob 17 Maj, 2014

Widac że to pakiet 2 x 2, 2Ah z ogniw typu 18650.
Pawiel - Sob 17 Maj, 2014

tez tak myślałem
ale tak nie jest
poczytaj dokumentację producenta.

Eryk1000 - Sob 17 Maj, 2014

Ciekawa żywotność tych ogniw prawie jak LiFePo4. Masa i pojemność jak LiION :) Normalnie wow :)
Pawiel - Sob 17 Maj, 2014

jedna cela ma dokladnie taka pojemnosc jak napisane na stronie producenta
Pawiel - Sob 17 Maj, 2014

na razie za malo przejechalem by cos powiedzieć więcej o zywotnodci
bylo tylko 10ladowan
zaluje ze nie zrobiłem sobie 26Ah zamiast 22Ah.

Mechano - Sob 17 Maj, 2014

Jaka cena pakietu?
WojtekErnest - Nie 18 Maj, 2014

Pawiel napisał/a:
tez tak myślałem
ale tak nie jest....

Traktuję to jako solidny, wysokopradowy pakiet li-ion złożony z dwóch identycznych 18650.
A przy tym kazdy egz. sprawdzony i pewny. W końcu moduly np. w Tesli też są prawdopodobnie podobnej technologii.
B. Ciekawa propozycja jako seryjny nowy typ ogniwa do wielu zastosowań,
umiarkowana cena i latwy serwis.
Ale uwaga dla tych co by chcieli to ogniwo przeciazac,stosować nietypowe BMS,
dla klientow indywidualnych jest w nich PCM.

Pawiel - Nie 18 Maj, 2014

cene latwo policzyc
konfiguracja 10s5p
plus bms jakies 200zl
jak odgrzebie fakturę to napisze

WojtekErnest - czytajac Twego posta przez chwile pomyslalem ze to Tyi sprzrdales pakiet.
:)
brzmisz profesjonalnie:)

Mibars - Nie 18 Maj, 2014

Tak sobie sprawdziłem ich deklaracje odn. certyfikatów i one są prawdziwe:

Certyfikat w bazie UL

Skoro zgodny z UL 1642 (a ten standard obejmuje testy zwarcia, przeładowania, zgniatania, ogólnie wszystko to, czego robić nie wolno), to znaczy, że bezpieczny pod warunkiem zachowania zaleceń producenta :)

WojtekErnest - Nie 18 Maj, 2014

Pawiel napisał/a:
......ze to Tyi sprzrdales pakiet.
:)
brzmisz profesjonalnie:)

Dzieki :-)
Po prostu staram sie te materialy czytac ze zrozumieniem i analizowac dostawce takich materialow.
Te ogniwa mnie przekonuja, wierze w te dane i jest to byc moze nowy typ ogniwa ktore beda wkrotce standardem bateryjki ktora ma swoje miejsce na rynku, bo po prostu jest potrzebna do wielu zastosowan.
Testuj i "donos" jak sie sprawuje w roznych warunkach.
Jaki masz silnik, czym obciazasz ten pakiet ?

Pawiel - Nie 18 Maj, 2014

Mam Goldenmotor (którego może niedługo się pozbędę na poczet innego silniczka), 20A max ,37V, czyli jakieś 750W. Nie dmucham w niego dużo, ale pakiet jest tak skonstruowany, by spełnić wymagania producenta co do ładowania i rozładowania.
Pakiet z reguły chodzi stale tak między 12 a 14A, te 20A tylko podczas przyśpieszania i pod górkę z rzadka.

Sorry za literówki, ale czasem piszę z telefonu.

Jeśli jest 5p, to 20A / 5 = 4A (max)
praca ciągła: 13A/4 = 3,25 A, czyli 0,75 C (max prąd rozładowania to 3C)

Ładowanie:
4A (dla 5p) --> co daje 4A/5 = 0,8A, czyli 25% standardowego prądu ładowania.

Biorąc pod uwagę to, że rozładowuje go "lajtowo" i ładuję "bardzo lajtowo", spopdziewam się sporej żywotności pakietu.

Pakietem 10s (liFePO4 headway kupionym z "pewnego" źródła) jestem zawiedziony i to bardzo. Nie spełnił moich wymagań.

Pozdrowienia.

Pawiel - Nie 18 Maj, 2014

Jeszcze taka mała refleksja mi się nasuwa.
Te akumulatory, w dużej ilości idealnie nadają się do czegoś większego niż rower, szkoda że cena ich jest taka, że biorąc pod uwagę samą pojemność, nie jest aż tak bardzo atrakcyjna (no może trochę jest)...
Myślę że za jakieś 1,5 miesiąca będę miał już przejechane 1000km (to 10% tego co łyknęły moje Headwaye), wrzucę wtedy pakiet w pełni naładowany na sztuczne obciążenie i zobaczę ile ma pojemności. To będzie po około 40 ładowaniach, więc spodziewam się 0% utraty pojemności... (wiem że to nierealne :) )

Pawiel - Nie 18 Maj, 2014

oto zdjęcie pakietu:

http://zapodaj.net/bb8819406f397.jpg.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group