ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria Li-Ion 22,5Ah 37V [9,5 x 10 x 26 cm]
Autor Wiadomość
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   Bateria Li-Ion 22,5Ah 37V [9,5 x 10 x 26 cm]

Witam forumowiczów

Ostatnio weszła w moje użytkowanie bateria Li-Po o wymiarach [9,5 x 10 x 26 cm] i parametrach:
- 37V
- 22Ah (w teorii 22,5Ah)
- 4,5kg wagi
Do tego ładowarka 4A.
Całość hula jak do tej pory nieźle. Nieźle wpasowała sie w ramę z tylnym amortyzatorem (mało miejsca).

Oparta na ogniwach:
http://bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=44289

W porównaniu z poprzednią moja baterią (LiFePO4 headway 10Ah) jest super (od razu rzuca się w oczy niewielki jej rozmiar(2x mniejsza) i waga 2x mniejsza od headway) Na razie przejechane 300km, jak coś będzie to napiszę. Ładowana średnio co 35km.

Próbuję zrobić do niej obudowę, więc jak ktoś dysponuje CNC lub drukiem 3D to proszę o kontakt na priv, może dogadamy się co do usługi frezowania lub druku.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

Jedna taka cela rzeczywiscie ma okolo 4ah?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

Widac że to pakiet 2 x 2, 2Ah z ogniw typu 18650.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

tez tak myślałem
ale tak nie jest
poczytaj dokumentację producenta.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

Ciekawa żywotność tych ogniw prawie jak LiFePo4. Masa i pojemność jak LiION :) Normalnie wow :)
Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Sob 17 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

jedna cela ma dokladnie taka pojemnosc jak napisane na stronie producenta
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

na razie za malo przejechalem by cos powiedzieć więcej o zywotnodci
bylo tylko 10ladowan
zaluje ze nie zrobiłem sobie 26Ah zamiast 22Ah.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

Jaka cena pakietu?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014   

Pawiel napisał/a:
tez tak myślałem
ale tak nie jest....

Traktuję to jako solidny, wysokopradowy pakiet li-ion złożony z dwóch identycznych 18650.
A przy tym kazdy egz. sprawdzony i pewny. W końcu moduly np. w Tesli też są prawdopodobnie podobnej technologii.
B. Ciekawa propozycja jako seryjny nowy typ ogniwa do wielu zastosowań,
umiarkowana cena i latwy serwis.
Ale uwaga dla tych co by chcieli to ogniwo przeciazac,stosować nietypowe BMS,
dla klientow indywidualnych jest w nich PCM.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014   

cene latwo policzyc
konfiguracja 10s5p
plus bms jakies 200zl
jak odgrzebie fakturę to napisze

WojtekErnest - czytajac Twego posta przez chwile pomyslalem ze to Tyi sprzrdales pakiet.
:)
brzmisz profesjonalnie:)
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014   

Tak sobie sprawdziłem ich deklaracje odn. certyfikatów i one są prawdziwe:

Certyfikat w bazie UL

Skoro zgodny z UL 1642 (a ten standard obejmuje testy zwarcia, przeładowania, zgniatania, ogólnie wszystko to, czego robić nie wolno), to znaczy, że bezpieczny pod warunkiem zachowania zaleceń producenta :)
_________________
No i jest :)
Ostatnio zmieniony przez Mibars Nie 18 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014   

Pawiel napisał/a:
......ze to Tyi sprzrdales pakiet.
:)
brzmisz profesjonalnie:)

Dzieki :-)
Po prostu staram sie te materialy czytac ze zrozumieniem i analizowac dostawce takich materialow.
Te ogniwa mnie przekonuja, wierze w te dane i jest to byc moze nowy typ ogniwa ktore beda wkrotce standardem bateryjki ktora ma swoje miejsce na rynku, bo po prostu jest potrzebna do wielu zastosowan.
Testuj i "donos" jak sie sprawuje w roznych warunkach.
Jaki masz silnik, czym obciazasz ten pakiet ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014   

Mam Goldenmotor (którego może niedługo się pozbędę na poczet innego silniczka), 20A max ,37V, czyli jakieś 750W. Nie dmucham w niego dużo, ale pakiet jest tak skonstruowany, by spełnić wymagania producenta co do ładowania i rozładowania.
Pakiet z reguły chodzi stale tak między 12 a 14A, te 20A tylko podczas przyśpieszania i pod górkę z rzadka.

Sorry za literówki, ale czasem piszę z telefonu.

Jeśli jest 5p, to 20A / 5 = 4A (max)
praca ciągła: 13A/4 = 3,25 A, czyli 0,75 C (max prąd rozładowania to 3C)

Ładowanie:
4A (dla 5p) --> co daje 4A/5 = 0,8A, czyli 25% standardowego prądu ładowania.

Biorąc pod uwagę to, że rozładowuje go "lajtowo" i ładuję "bardzo lajtowo", spopdziewam się sporej żywotności pakietu.

Pakietem 10s (liFePO4 headway kupionym z "pewnego" źródła) jestem zawiedziony i to bardzo. Nie spełnił moich wymagań.

Pozdrowienia.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014   

Jeszcze taka mała refleksja mi się nasuwa.
Te akumulatory, w dużej ilości idealnie nadają się do czegoś większego niż rower, szkoda że cena ich jest taka, że biorąc pod uwagę samą pojemność, nie jest aż tak bardzo atrakcyjna (no może trochę jest)...
Myślę że za jakieś 1,5 miesiąca będę miał już przejechane 1000km (to 10% tego co łyknęły moje Headwaye), wrzucę wtedy pakiet w pełni naładowany na sztuczne obciążenie i zobaczę ile ma pojemności. To będzie po około 40 ładowaniach, więc spodziewam się 0% utraty pojemności... (wiem że to nierealne :) )
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014   

oto zdjęcie pakietu:

http://zapodaj.net/bb8819406f397.jpg.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group