|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Bateria Li-Ion 22,5Ah 37V [9,5 x 10 x 26 cm] |
Autor |
Wiadomość |
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014 Bateria Li-Ion 22,5Ah 37V [9,5 x 10 x 26 cm]
|
|
|
Witam forumowiczów
Ostatnio weszła w moje użytkowanie bateria Li-Po o wymiarach [9,5 x 10 x 26 cm] i parametrach:
- 37V
- 22Ah (w teorii 22,5Ah)
- 4,5kg wagi
Do tego ładowarka 4A.
Całość hula jak do tej pory nieźle. Nieźle wpasowała sie w ramę z tylnym amortyzatorem (mało miejsca).
Oparta na ogniwach:
http://bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=44289
W porównaniu z poprzednią moja baterią (LiFePO4 headway 10Ah) jest super (od razu rzuca się w oczy niewielki jej rozmiar(2x mniejsza) i waga 2x mniejsza od headway) Na razie przejechane 300km, jak coś będzie to napiszę. Ładowana średnio co 35km.
Próbuję zrobić do niej obudowę, więc jak ktoś dysponuje CNC lub drukiem 3D to proszę o kontakt na priv, może dogadamy się co do usługi frezowania lub druku. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Jedna taka cela rzeczywiscie ma okolo 4ah? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Widac że to pakiet 2 x 2, 2Ah z ogniw typu 18650. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
tez tak myślałem
ale tak nie jest
poczytaj dokumentację producenta. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Ciekawa żywotność tych ogniw prawie jak LiFePo4. Masa i pojemność jak LiION Normalnie wow |
Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Sob 17 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
jedna cela ma dokladnie taka pojemnosc jak napisane na stronie producenta |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
na razie za malo przejechalem by cos powiedzieć więcej o zywotnodci
bylo tylko 10ladowan
zaluje ze nie zrobiłem sobie 26Ah zamiast 22Ah. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014
|
|
|
Jaka cena pakietu? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014
|
|
|
Pawiel napisał/a: | tez tak myślałem
ale tak nie jest.... |
Traktuję to jako solidny, wysokopradowy pakiet li-ion złożony z dwóch identycznych 18650.
A przy tym kazdy egz. sprawdzony i pewny. W końcu moduly np. w Tesli też są prawdopodobnie podobnej technologii.
B. Ciekawa propozycja jako seryjny nowy typ ogniwa do wielu zastosowań,
umiarkowana cena i latwy serwis.
Ale uwaga dla tych co by chcieli to ogniwo przeciazac,stosować nietypowe BMS,
dla klientow indywidualnych jest w nich PCM. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014
|
|
|
cene latwo policzyc
konfiguracja 10s5p
plus bms jakies 200zl
jak odgrzebie fakturę to napisze
WojtekErnest - czytajac Twego posta przez chwile pomyslalem ze to Tyi sprzrdales pakiet.
brzmisz profesjonalnie:) |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014
|
|
|
Tak sobie sprawdziłem ich deklaracje odn. certyfikatów i one są prawdziwe:
Certyfikat w bazie UL
Skoro zgodny z UL 1642 (a ten standard obejmuje testy zwarcia, przeładowania, zgniatania, ogólnie wszystko to, czego robić nie wolno), to znaczy, że bezpieczny pod warunkiem zachowania zaleceń producenta |
_________________ No i jest |
Ostatnio zmieniony przez Mibars Nie 18 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014
|
|
|
Pawiel napisał/a: | ......ze to Tyi sprzrdales pakiet.
brzmisz profesjonalnie:) |
Dzieki
Po prostu staram sie te materialy czytac ze zrozumieniem i analizowac dostawce takich materialow.
Te ogniwa mnie przekonuja, wierze w te dane i jest to byc moze nowy typ ogniwa ktore beda wkrotce standardem bateryjki ktora ma swoje miejsce na rynku, bo po prostu jest potrzebna do wielu zastosowan.
Testuj i "donos" jak sie sprawuje w roznych warunkach.
Jaki masz silnik, czym obciazasz ten pakiet ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014
|
|
|
Mam Goldenmotor (którego może niedługo się pozbędę na poczet innego silniczka), 20A max ,37V, czyli jakieś 750W. Nie dmucham w niego dużo, ale pakiet jest tak skonstruowany, by spełnić wymagania producenta co do ładowania i rozładowania.
Pakiet z reguły chodzi stale tak między 12 a 14A, te 20A tylko podczas przyśpieszania i pod górkę z rzadka.
Sorry za literówki, ale czasem piszę z telefonu.
Jeśli jest 5p, to 20A / 5 = 4A (max)
praca ciągła: 13A/4 = 3,25 A, czyli 0,75 C (max prąd rozładowania to 3C)
Ładowanie:
4A (dla 5p) --> co daje 4A/5 = 0,8A, czyli 25% standardowego prądu ładowania.
Biorąc pod uwagę to, że rozładowuje go "lajtowo" i ładuję "bardzo lajtowo", spopdziewam się sporej żywotności pakietu.
Pakietem 10s (liFePO4 headway kupionym z "pewnego" źródła) jestem zawiedziony i to bardzo. Nie spełnił moich wymagań.
Pozdrowienia. |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014
|
|
|
Jeszcze taka mała refleksja mi się nasuwa.
Te akumulatory, w dużej ilości idealnie nadają się do czegoś większego niż rower, szkoda że cena ich jest taka, że biorąc pod uwagę samą pojemność, nie jest aż tak bardzo atrakcyjna (no może trochę jest)...
Myślę że za jakieś 1,5 miesiąca będę miał już przejechane 1000km (to 10% tego co łyknęły moje Headwaye), wrzucę wtedy pakiet w pełni naładowany na sztuczne obciążenie i zobaczę ile ma pojemności. To będzie po około 40 ładowaniach, więc spodziewam się 0% utraty pojemności... (wiem że to nierealne ) |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|