To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Bateria Li-Ion 22,5Ah 37V [9,5 x 10 x 26 cm]

Pawiel - Śro 13 Sie, 2014

Przy rozładowaniu prądem 2,5A napięcie spada o około 0,19-0,2V
Pojemność 4,082Ah (do 3.00V)

Pykacz - Śro 13 Sie, 2014

Pawiel napisał/a:
Przy rozładowaniu prądem 2,5A napięcie spada o około 1,9-2V
Pojemność 4,082Ah (do 3.00V)

Eeee coś chyba nie tak . :roll:

WojtekErnest - Śro 13 Sie, 2014

Pawiel napisał/a:
Przy rozładowaniu prądem 2,5A napięcie spada o około 1,9-2V

To by znaczyło że jest zdecydowanie gorszy od średnich leżaków laptopowych.
Chyba pomyłka...

Pawiel - Śro 13 Sie, 2014

Koledzy!
Niepoatrznie się zrozumieliśmy.
Pisałem o spadku napięcia względem NIEOBCIĄŻONEGO ogniwa (które stało jakiś czas).

A teraz odpowiedź na Wasze pytanie.
Napięcie poczatkowe (po kilkudziesieciu sekundach) tak obciążonego ogniwa to około 3,75V.
Jak chcecie bardzo dokładnie, to Wam podam jutro.

WojtekErnest - Śro 13 Sie, 2014

dziwne, dziwne...
Wczesniej pisales "Jeśli jest 5p, to 20A / 5 = 4A (max)
praca ciągła: 13A/4 = 3,25 A, czyli 0,75 C (max prąd rozładowania to 3C):"
A teraz przy probie rozladowania 2,5 A tak sie zachowuje ?
To by znaczylo ze pakiet de facto 10P10S ma sporą pojemnosc ale niezbyt imponujacy prąd rozladowamia max.

Pykacz - Śro 13 Sie, 2014

Pawiel napisał/a:
Przy rozładowaniu prądem 2,5A napięcie spada o około 1,9-2V
Pojemność 4,082Ah (do 3.00V)


Bardziej by mi pasowało zero z przodu czyli 0,19-0,2V .

Pawiel - Śro 13 Sie, 2014

WojtekErnest napisał/a:
dziwne, dziwne...
Wczesniej pisales "Jeśli jest 5p, to 20A / 5 = 4A (max)
praca ciągła: 13A/4 = 3,25 A, czyli 0,75 C (max prąd rozładowania to 3C):"
A teraz przy probie rozladowania 2,5 A tak sie zachowuje ?
To by znaczylo ze pakiet de facto 10P10S ma sporą pojemnosc ale niezbyt imponujacy prąd rozladowamia max.

To dotyczyło całego pakietu który eksploatuję codziennie.

No to jeszcze raz.
Testując dokładnie pakiet przyrządem (dużo wczesniej) - używałem obciążenia elektronicznego i cały pakiet 10s5p ROZŁADOWAŁEM (JEDNORAZOWO) prądem 9A, bo na więcej przyrząd nie pozwolił.
Zrobiłem to tylko raz, tylko rozładowanie.

Wszystkie następne pomiary dotyczyły JEDNEGO OGNIWA (1 szt. Swing 4400 - mam dodatkową sztukę), ciągle tego samego (bo tak mi było wygodniej). Ładowałem je i rozładowywałem różnymi prądami (specjalizowana ładowarka). Te testy nie miały nic wspólnego z chęcią zasymulowania rzeczywistej pracy pakietu.
Prądem 2.5A rozładowywałem 1 szt. Swing 4400.
Napięcie początkowe wyniosło (po 10-20s) około 3,75V, podczas rozładowywania spadało w miarę liniowo, końcówka to większy spadek.
Zanim spadło do 3.00V uzyskałem pojemność 4.082Ah.
Spadek około 0,2V (!!! - wczesniejszy wpis "2V" był błędny) (względem napięcia w pełni naładowanego ogniwa bez podłączonego obciążenia - które wynosiło około 4V).

Jeśli będę pisał o następnych przygodach ze Swingami, wyraźnie napiszę czy dotyczy pakietu czy 1 szt. ogniwa.

Mam nadzieję że już nie pojawią się żadne reklamacje. :)

WojtekErnest - Śro 13 Sie, 2014

Dziwimy się ze pakiet 1 szt. Swing który jest odpowiednikiem 2P1S ogniw 18650 o łącznej pojemności 4400 mAh, mającego katalogowo max prąd rozładowania 3C, potraktowany prądem 2,5 A , po 10-20 sek ma napiecie 3,7 V a zupełnym kuriozum jest spadek do 2,2 V....
To wskazuje ze jest to ogniwo o dość miękkiej charakterystyce.
Nic zatem dziwnego gdy piszesz ze szkoda ze nie zrobiles pakietu mocniejszego, gdy
Twoj silnik pobiera 12-14 A a w szczycie 20A.
Tak czy inaczej zaletą konstrukcji pakietów z Swing, jest jego łatwa serwisowalnosc, poprzez zakup par powtarzalnych ogniw po umiarkowanej cenie.

Pawiel - Śro 13 Sie, 2014

WojtekErnest napisał/a:
Dziwimy się ze pakiet 1 szt. Swing który jest odpowiednikiem 2P1S ogniw 18650 o łącznej pojemności 4400 mAh, mającego katalogowo max prąd rozładowania 3C, potraktowany prądem 2,5 A , po 10-20 sek ma napiecie 3,7 V a zupełnym kuriozum jest spadek do 2,2 V.....

Napisałem że spada do 2,2V? Wydaje mi się, że chyba nie pisałem takich głupot.
Napięcie testowanego Swinga (1szt.) nie spadło poniżej 3.00V bo mi na to ładowarka/rozładowywarka nie pozwoliła.

12A / 5 szt. = 2.4A / szt.
Wszystko się zgadza. Podczas jazdy na początku mam około 37.5 V jak śmigam z 12A.
10 * 3,75 = 37,5 V

tas - Śro 13 Sie, 2014

Pawiel napisał/a:

Spadek około 2V (względem napięcia w pełni naładowanego ogniwa bez podłączonego obciążenia - które wynosiło około 4V).


4.2V - "około 2V" = 2.2V ;)

Pawiel - Śro 13 Sie, 2014

Łooo.
Ale babol.

No pewnie że nie spada o 2V a o 0,2V!
Babol niesamowity.

Kolegów niezmiernie przepraszam za zamieszanie.
Już poprawiam poprzednie posty!

Mały ekranik robi swoje, wybaczcie!
poprawię się :)

WojtekErnest - Śro 13 Sie, 2014

Pawiel napisał/a:
Łooo.
?..No pewnie że nie spada o 2V a o 0,2V!
Babol niesamowity.....

No to inna 'rozmowa' :-)
Teraz wartość użytkowa Twojego pakietu wyraźnie wzrosła :-)

Pawiel - Czw 14 Sie, 2014

No to czas na dokładniejsze dane.

1szt. Swing 4400 (zakupiona w TME)- naładowana w 100%.
Rozładowywanie 2.5A.
No. - oznacza numer pomiaru, pomiar dokonywany był w jednakowych odstępach czasu (ile to nie powiem, bo nie zapamiętałem):
No.0: 4,045V, 0.002Ah (tutaj prąd startował do wartości maksymalnej, było około 0,8A)
No.10: 3,830V, 0.030Ah
No.50: 3.769V, 0.169Ah
No.147: 3.689V, 0.503Ah
No.290: 3.598V, 1.000Ah
No.435: 3.525V, 1.500Ah
No.580: 3.466V, 2.000Ah
No.867: 3.377V, 3.000Ah
No.1008: 3.323V, 3.500Ah
No.1081: 3.136V, 3.750Ah
No.1180: 3.000V, 4.082Ah

Pawiel - Śro 10 Wrz, 2014

Po 2000 km - dokonałem pomiaru w pełni naładowanego akumulatora.
Pojemność całego pakietu = 20,5 Ah przy rozładowaniu stałym prądem 9A.

Adam Wysokiński - Śro 10 Wrz, 2014

Czyli co, straciła 10% ? Musi być błąd w pomiarze względem wcześniejszych. Wyglądał by na dość lichy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group