To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Bateria Li-Ion 22,5Ah 37V [9,5 x 10 x 26 cm]

Pawiel - Czw 10 Wrz, 2015

Mój BMS ma chyba inne napięcie balansujące:

http://bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=40966

Eryk1000 - Czw 10 Wrz, 2015

napięcie balansujące pojedynczego ogniwa: 4.2V±0,025V

To jeszcze gorzej :P Weź ustaw ładowarkę na 4.2V razy ilość segmentów(w twoim przypadku powinno to być 42V) i daj się naładować i wyrównać baterii, może to bardzo długo trwać, potem wyciągnij osądy ile straciła ta bateria.

Pawiel - Czw 10 Wrz, 2015

No właśnie widziałem że trochę lipa te napięcie.
:)
Nawet napisalem o tym do BTO.

Zrobię jak mówisz. Zobaczymy co będzie z pojemnością.

WojtekErnest - Czw 10 Wrz, 2015

No właśnie, nawet nie 4,15 V ale wręcz 4,175 - 4.225 V.
Czyli tym bardziej można uznać, że przez niedoładowanie poglębiłeś róznice, bo BMS mógł prawie nie działać.
Zrób jak napisałem wcześniej, zakładam że masz odpowiednią ładowarkę, która ma Umax > 42 V i pozwoli
na rzeczywiste naładowanie i balansowanie. Tym bardziej to ważne że układ balansujący pracuje (dla ogniw naładowanych > 4,175 V) nawet gdy ładowanie ustąpi.

Adam Wysokiński - Pią 11 Wrz, 2015

Pawiel, testuj kolego i żeby dobrze wyszło. Czekam niecierpliwie :smile:

No i co tam z nimi?

Pawiel - Wto 06 Paź, 2015

Testuję cały czas, 30km codziennie :)
Już pykło 6500km. Jak będą deszczowe dni, to wrzucę go jeszcze raz na pomiar pojemności.
Chciałbym na nim dojeździć jakieś 20k km, ale nie wiem czy się uda.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group