To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Bateria Li-Ion 22,5Ah 37V [9,5 x 10 x 26 cm]
Pawiel - Czw 10 Wrz, 2015
Mój BMS ma chyba inne napięcie balansujące:
http://bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=40966
Eryk1000 - Czw 10 Wrz, 2015
napięcie balansujące pojedynczego ogniwa: 4.2V±0,025V
To jeszcze gorzej Weź ustaw ładowarkę na 4.2V razy ilość segmentów(w twoim przypadku powinno to być 42V) i daj się naładować i wyrównać baterii, może to bardzo długo trwać, potem wyciągnij osądy ile straciła ta bateria.
Pawiel - Czw 10 Wrz, 2015
No właśnie widziałem że trochę lipa te napięcie.
Nawet napisalem o tym do BTO.
Zrobię jak mówisz. Zobaczymy co będzie z pojemnością.
WojtekErnest - Czw 10 Wrz, 2015
No właśnie, nawet nie 4,15 V ale wręcz 4,175 - 4.225 V.
Czyli tym bardziej można uznać, że przez niedoładowanie poglębiłeś róznice, bo BMS mógł prawie nie działać.
Zrób jak napisałem wcześniej, zakładam że masz odpowiednią ładowarkę, która ma Umax > 42 V i pozwoli
na rzeczywiste naładowanie i balansowanie. Tym bardziej to ważne że układ balansujący pracuje (dla ogniw naładowanych > 4,175 V) nawet gdy ładowanie ustąpi.
Adam Wysokiński - Pią 11 Wrz, 2015
Pawiel, testuj kolego i żeby dobrze wyszło. Czekam niecierpliwie
No i co tam z nimi?
Pawiel - Wto 06 Paź, 2015
Testuję cały czas, 30km codziennie
Już pykło 6500km. Jak będą deszczowe dni, to wrzucę go jeszcze raz na pomiar pojemności.
Chciałbym na nim dojeździć jakieś 20k km, ale nie wiem czy się uda.
|
|
|