To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Turbo :)

tomek701 - Śro 29 Paź, 2014
Temat postu: Turbo :)
Witam to znowu ja :) tak sobie myślę mam teraz akumulator li ion składający się z siedmiu segmentów po dziesięć ogniw w segmencie sterownik do tego na 24v silnik szczotkowy 24v500 wat i tak sobie myślę jak bym dodał jeden pakiet czyli miał bym osiem pakietów po 10 ogniw w pakiecie to czy zestaw sterownik i silnik by to wytrzymały silnik to raczej tak a w sterowniku siedzą kondensatory na 50 V ?
bloodyopel - Śro 29 Paź, 2014

Silniki szczotkowe spokojnie przewoltowywane są z 24V na 36V, sterownik jak sam mówisz kondensatory ma na 50V a to są przeważnie najbardziej narażone elementy na podnoszenie napięcia. Masz 7s czyli 25,2V nominalnie, dając 8s będziesz miał dopiero 28,8V nominalnie i nie więcej niż 33,6V w szczycie. Tak więc o ile będziesz racjonalnie używał rowerek i z początku zwracał uwagę na temperatury to imo i 10s mu nie powinno zaszkodzić :wink: a 8s to spokojnie bez obaw kładź :smile:
Yin - Czw 30 Paź, 2014

Dokładnie też jeżdżę na 8s li po czyli 33,6V na sterowniku i silniku pod 24v - 0 problemów a że cały czas pedałuję nawet się za bardzo nie grzeje.
tomek701 - Czw 30 Paź, 2014

Tak dalej sobie myślę jak zrobię baterię na osiem modułów i jak by ją przepinać do ładowania to znaczy tak żeby powstały dwa razy po cztery, bo niestety mam ładowarkę tylko na 6 modułów. a tak bym spinał dwa po cztery równolegle.
Czyli po spięciu powstały by cztery moduły po 20 szt w module
Oczywiście kabelki do balansowania bym podłączył do obydwu tylko boję się różnic przy łączeniu równolegle akumulatora, czy by duże prądy nie płynęły co wy na to ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group