To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - awaria silnika chodzi jak pila spalinowa..
sunman - Sob 06 Gru, 2014 Temat postu: awaria silnika chodzi jak pila spalinowa.. Silnik od wczorja chodzi tak jakos tyrkota w przy stacie nie wiem co to moze byc.
Patriko - Sob 06 Gru, 2014
Jak go nie rozmontujesz, nie zajrzysz do środka to się nie dowiesz
Nostusek - Sob 06 Gru, 2014
Mnie to wygląda na odklejony magnes... Tak btw. - masz chyba krzywą obręcz i to strasznie...
sunman - Sob 06 Gru, 2014
Przy tym stanie tak jak to wyglda to mozna cos odrzucic? ze to "na pewno nie to" np. przewody maja przebicie lub cos powazniejszego ze juz silnika nie da sie odzyskac ? Mam na mysli czy jesli sie kreci to np. nie przegrzal sie na amen.
btw. tak obrecz bije mi do gory niestety tak mi czarodziej ja zaplatal poczatkowo mnie to draznilo potem nie mialo to wiekszego wplywu na jazde i komfort.
tas - Sob 06 Gru, 2014
Efekt tajemniczy
Odepnij silnik od sterownika i zakręć nim. Płynnie się obraca? Terkocze?
Odepnij poklei po 1 fazie zasilającej i przetestuj czy coś się zmieniło w pracy silnika.
To nie musi być problem z silnikiem, ale np awaria sterownika i jedna faza nie działa. Silnik pracujący na 2 fazach terkocze.
sunman - Sob 06 Gru, 2014
Nie obraca sie plynnie tylko terkocze tak brr brrr jak mocniej nim zakrece i za chwile wychamowujr
tas - Sob 06 Gru, 2014
Eee to luz, szybka diagnoza
Czyli to tylko awaria silnika. 50/50 że to tylko głupotka ze sklejonymi przewodami.
Niestety musisz otworzyć silnik. Innej rady nie ma. Jak otworzysz to od razu zobaczysz co jest grane. Było zabezpieczenie termiczne czy pomykałeś bez?
sunman - Sob 06 Gru, 2014
Bez bo noe wiedzialen jak sie zabrac za jego otwieranie i by nic nir zesrac to tego nie zrobilen bo zima wiec sie nie przegrzeje ehh glupota i tyle. Staram sie go otworzyc to narazir zstrzymalem sie na przekreceniu imbusa w srubce... badziewie
Adam Wysokiński - Sob 06 Gru, 2014
Dobrych kluczy używaj bo się będą omykać. Z tym terkotaniem to stawiam na zwarcie w fazie w uzwojeniu. Będzie terkotanie i będzie brał duży prąd. Dość prawdopodobne po przegrzaniu, niestety. Obręcz rzeczywiście bije niemiłosiernie. Daj do centrowania albo sam jak umiesz.
tas - Sob 06 Gru, 2014
Co ciekawe, na 10 przypadków terkotania z którymi miałem styczność osobiście tylko 2 to były spalenia uzwojeń (ale to już doszczętnie), reszta to sklejenie się przewodów doprowadzających moc do uzwojeń. Tak wiec szansa jest moim zdaniem 1/1 że to tylko sklejenie. Warto jednak mieć bezpiecznik termiczny,10zł to jest nic, a niespodzianka się nie przytrafi :<
Adam Wysokiński - Sob 06 Gru, 2014
No właśnie. Bezpiecznik albo czujnik temperatury żeby wiedzieć co w trawie piszczy i odpuścić gaz.
JerzyZ - Sob 06 Gru, 2014
A przy rozbieraniu, a tym bardziej przy składaniu uważaj na palce - aby zachować ich liczbę i długość!
sunman - Sob 06 Gru, 2014
mozliwe jest by szprychy tak mocno ciagnely ze srubki sa jakos mocniej zacisniete ? z jednej strony wszystkie zeszly a z drugiej polowy .. przekrecilem 3 imbusy.. wraz z wd40
tas - Sob 06 Gru, 2014
żeby otworzyć silnik wystarczy zdjąć 1 pokrywę od strony tarczy hamulcowej.
sunman - Sob 06 Gru, 2014
tak i za nia sie zabralem od strony tarczy hamulcowej tylko ze polowa srubek zeszla , druga nie
|
|
|