awaria silnika chodzi jak pila spalinowa.. |
Autor |
Wiadomość |
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014 awaria silnika chodzi jak pila spalinowa..
|
|
|
Silnik od wczorja chodzi tak jakos tyrkota w przy stacie nie wiem co to moze byc. |
Ostatnio zmieniony przez sunman Nie 24 Kwi, 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Jak go nie rozmontujesz, nie zajrzysz do środka to się nie dowiesz |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Mnie to wygląda na odklejony magnes... Tak btw. - masz chyba krzywą obręcz i to strasznie... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Przy tym stanie tak jak to wyglda to mozna cos odrzucic? ze to "na pewno nie to" np. przewody maja przebicie lub cos powazniejszego ze juz silnika nie da sie odzyskac ? Mam na mysli czy jesli sie kreci to np. nie przegrzal sie na amen.
btw. tak obrecz bije mi do gory niestety tak mi czarodziej ja zaplatal poczatkowo mnie to draznilo potem nie mialo to wiekszego wplywu na jazde i komfort. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Efekt tajemniczy
Odepnij silnik od sterownika i zakręć nim. Płynnie się obraca? Terkocze?
Odepnij poklei po 1 fazie zasilającej i przetestuj czy coś się zmieniło w pracy silnika.
To nie musi być problem z silnikiem, ale np awaria sterownika i jedna faza nie działa. Silnik pracujący na 2 fazach terkocze. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Nie obraca sie plynnie tylko terkocze tak brr brrr jak mocniej nim zakrece i za chwile wychamowujr |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Eee to luz, szybka diagnoza
Czyli to tylko awaria silnika. 50/50 że to tylko głupotka ze sklejonymi przewodami.
Niestety musisz otworzyć silnik. Innej rady nie ma. Jak otworzysz to od razu zobaczysz co jest grane. Było zabezpieczenie termiczne czy pomykałeś bez? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Bez bo noe wiedzialen jak sie zabrac za jego otwieranie i by nic nir zesrac to tego nie zrobilen bo zima wiec sie nie przegrzeje ehh glupota i tyle. Staram sie go otworzyc to narazir zstrzymalem sie na przekreceniu imbusa w srubce... badziewie |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Dobrych kluczy używaj bo się będą omykać. Z tym terkotaniem to stawiam na zwarcie w fazie w uzwojeniu. Będzie terkotanie i będzie brał duży prąd. Dość prawdopodobne po przegrzaniu, niestety. Obręcz rzeczywiście bije niemiłosiernie. Daj do centrowania albo sam jak umiesz. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
Co ciekawe, na 10 przypadków terkotania z którymi miałem styczność osobiście tylko 2 to były spalenia uzwojeń (ale to już doszczętnie), reszta to sklejenie się przewodów doprowadzających moc do uzwojeń. Tak wiec szansa jest moim zdaniem 1/1 że to tylko sklejenie. Warto jednak mieć bezpiecznik termiczny,10zł to jest nic, a niespodzianka się nie przytrafi :< |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
No właśnie. Bezpiecznik albo czujnik temperatury żeby wiedzieć co w trawie piszczy i odpuścić gaz. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
A przy rozbieraniu, a tym bardziej przy składaniu uważaj na palce - aby zachować ich liczbę i długość! |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
mozliwe jest by szprychy tak mocno ciagnely ze srubki sa jakos mocniej zacisniete ? z jednej strony wszystkie zeszly a z drugiej polowy .. przekrecilem 3 imbusy.. wraz z wd40 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
żeby otworzyć silnik wystarczy zdjąć 1 pokrywę od strony tarczy hamulcowej. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sunman
kierownik
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 317 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 06 Gru, 2014
|
|
|
tak i za nia sie zabralem od strony tarczy hamulcowej tylko ze polowa srubek zeszla , druga nie |
|
|
|
|
|