To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - Przeróbka ogniw Ni-Cd
henry - Wto 16 Gru, 2014 Temat postu: Przeróbka ogniw Ni-Cd witam
jw
chodzi mi o to czy seryjne ogniwa które sa w rowerku elektrycznym Ni-Cd
da się zastąpić ogniwami lepszymi-nowszymi/
pozdrawiam
Anonymous - Wto 16 Gru, 2014
Oczywiście, że się da. Pozostaje tylko kwestia napięć odcięcia i odpowiedniej ładowarki.
Pykacz - Wto 16 Gru, 2014
zeeltom napisał/a: | Oczywiście, że się da. Pozostaje tylko kwestia napięć odcięcia i odpowiedniej ładowarki. |
Tak jak pisze zeeltom . Dla przykładu podam że w mamy rowerze (Sparta (Yamaha)) już 3lata temu zmieniłem na Li-ion i wszystko śmiga aż miło . Zero problemów do tego dodatkowe plusy w postaci przewoltowania z 24v na 36V i zwiększenie pojemności aku z 4,4Ah na 13Ah .
henry - Wto 16 Gru, 2014
Ladowarka najlepiej jak zostanie ta sama
Bateria 24 volt
Edit
Pykacz, rowerek taki sam jak twoj. A mianowicie Sparta
Pykacz - Wto 16 Gru, 2014
henry napisał/a: | Ladowarka najlepiej jak zostanie ta sama
Bateria 24 volt
Edit
Pykacz, rowerek taki sam jak twoj. A mianowicie Sparta |
Nie wiem czy ładowarką do NiCd można poprawnie ładować np Li-pol/Li-ion . Chyba jest inny algorytm ładowania dla NiCd który to jest destrukcyjny dla Li-ion .
Pykacz - Wto 16 Gru, 2014
henry napisał/a: |
Edit
Pykacz, rowerek taki sam jak twoj. A mianowicie Sparta |
Mama jest zadowolona i jak pisałem już 3 rok mija jak jeździ (bezawaryjnie ). No i po przewoltowaniu "pędzel" lepszy . Ja nim jechałem po równej twardej drodze na max przełożeniu do 37km/h .Zredukowałem jej z tyłu do 2-ki i teraz nic nie musi robić bo daje radę na tej 2 wszędzie gdzie potrzebuje włącznie z ruszaniem z miejsca na samym silniku i to dość szybkim . Prędkość max na 2-ce to około 27-28km/h za to silnika praktycznie nie słychać bo ma bardzo leciutko i absolutnie nic przy tym ustawieniu i stylu jazdy się nie grzeje .
Uważam że bardziej świadomy elektromechanicznie w temacie użytkownik spokojnie może i do 48V zasilanie podciągnąć i ten mid bez problemu da radę .
Ważna sprawa . Nie wiem czy fabryczny sterownik do tylu da radę bo wymieniłem na nowy (dałem 87zł na alledrogo).
henry - Wto 16 Gru, 2014
Pykacz mozesz powiedziec gdzie lub jak zrobiles przezwojenie silnika i poprosze o informacje w sprawie sterownika na tyl gdyz mam wrazenie ze tutaj nie dziala
Pykacz - Wto 16 Gru, 2014
henry napisał/a: | Pykacz mozesz powiedziec gdzie lub jak zrobiles przezwojenie silnika i poprosze o informacje w sprawie sterownika na tyl gdyz mam wrazenie ze tutaj nie dziala |
Nie robiłem przezwojenia silnika tylko "przewoltowanie" . To nic innego jak podniesienie napięcia z 24na 36V. Co do drugiej części pytania to nie bardzo wiem o co chodzi . Jakby co to możesz zadzwonić i zapytać . Wysyłam na PW nr tel.
henry - Wto 16 Gru, 2014
pomierzyłem dzisiaj ogniwa i 1 szt okazała się całkowicie do bani, 0.00 volt
Pykacz - Wto 16 Gru, 2014
To są tak leciwe ogniwa że na 100% wszystkie są praktycznie do bani (bardzo mała lub nawet znikoma pojemność) , grzanie się przy ładowaniu itp.
WojtekErnest - Śro 17 Gru, 2014
henry napisał/a: | pomierzyłem dzisiaj ogniwa i 1 szt okazała się całkowicie do bani, 0.00 volt |
Skorzystaj z doświadczenia Pykacza w zakresie wymiany/doboru sterownika na 36 V, przygotuj sie do montaż u pakietu z li-ion i kup zasilacz na 36 V.
A plan minimum to pakiet 'przejsciowy' li-ion na próbę złożony z szeregu ogniw by stworzyc 6 lub 7S tj ok 24- 28 V z n rownoleglych tak by weszło do obecnego pojemnika.
W kazdym razie musisz o tym poczytac, kupic ładowarkę modelarska bo bez tego ani rusz.
henry - Sob 20 Gru, 2014
jak na razie zmiana ogniw odpada, teść stwierdził że za duże koszta dla niego więc trzeba zostać przy tym typie ogniw,
dziwna jest jedna rzecz, mianowicie naładowałem cały zestaw i ogniwo które miało 0 volt ma teraz takie samo napięcie co pozostałe, pozostąło mi sprawdzić co będzie się działo z nim jak bateria się rozłąduje
WojtekErnest - Sob 20 Gru, 2014
Te ogniwa tak mają. Nawet jak ma 0V to się naladuje, tyle że nie ma pojemności i jazda się skończy po kilku minutach. Czyli i tak czeka Was globalna wymiana ogniw. Lepiej spokojnie przygotowac sie do tego teraz niz na wiosnę stanąć.
Pykacz - Sob 20 Gru, 2014
Niestety muszę potwierdzić . Dokładnie tak samo zachowywały się "moje" ogniwa. Przyjęły po max kilkaset mAh grzejąc się bardzo przy tym . Nie nadawały się do eksploatacji i zostały wyrzucone do kosza w pobliskim sklepie elektronicznym (specjalny pojemnik na zużyte ogniwa). Złożyłem nową baterię z ogniw Li-ion SANYO 3,28Ah w pakiet 10sp czyli ponad 13Ah .
gienek333 - Sob 20 Gru, 2014
Ogniwa Ni-Cd, czy Ni-Mh kiepsko się łączą równolegle, lepiej kupić ogniwa o wymaganej pojemności.
|
|
|