To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Silnik i sterownik - pomocy.
maran_hand - Śro 18 Lut, 2015
ok rozumiem, ale jeśli kontroler jest na 36 V to podłączenie 48 V coś zmieni. kontroler "puści " te wyższe Volty czy się np zjara ?
przenikanie - Śro 18 Lut, 2015
Kontroler powinien się zjarać jeśli jest tylko na 36. Pisałem, że jeśli chcemy zasilać wszystko większym napięciem, silnik to na 90 procent wytrzyma, a kontroler należy wymienić na taki, który jest na wyższe napięcie. Są kontrolery uniwersalne na szeroki zakres napięć (od 24 do 72V, jak te z Gdańska), na zakres 36-48, na konkretne napięcia... Różnie... Jaki jest w tym - trudno powiedzieć. Stawiam 50/50 że się usmaży.
maran_hand - Śro 18 Lut, 2015
czyli wniosek może być tylko jeden puścić rower dalej, być może komuś wystarczy to co jest i nie pakować się w dalsze koszty..
przenikanie - Śro 18 Lut, 2015
Nie za późno na taki wniosek? A koszty już poniesione? Kontroler na 36-48 to ok. 200 zł
maran_hand - Śro 18 Lut, 2015
koszty poniesione ale nie mam wątpliwości, że na wiosnę się zwrócą. nie sądzę bym miał problem ze sprzedażą tego roweru po cenie za jaką go kupiłem. pomijając fakt, że jego nieudana przeróbka ... mnie okropnie, to sam rower przyciąga oko
tak sobie myślę, że nie muszę kupować innego kontrolera bo posiadam ten:
Kontroler (sterownik) DFHBM-PT48
- Napięcie nominalne 48V,
- Moc nominalna 800W,
- Prąd max. 25A ± 0,5A,
- Tranzystory mocy: 12,
- Kąty fazowe: 120,
- Odcięcie silnika przy: 41V ± 0,5V,
został zakupiony w zestawie z silnikiem który miał posłużyć do przeróbki.
nie wiem tylko czy jest sens ryzykować podłączenie bo gdy spalę to będzie doopa i wtedy faktycznie narażę się na niepotrzebne koszty. tak naprawdę to nawet nie wiem jaki to rodzaj silnika więc ryzyko wzrasta.
przenikanie - Śro 18 Lut, 2015
Kontroler aż za dobry do tego silnika. Pasuje z duuuuużym zapasem. Można na nim sprawdzać bez obaw. A jak niepotrzebny to mogę go przygarnąć
maran_hand - Śro 18 Lut, 2015
strasznie wybiórczo czytasz moje posty
sam zaopiekuję się nim bo jak powyżej pisałem nie rezygnuję z roweru elektrycznego. długo się zastanawiałem za nim postanowiłem że skoro nie można tego to przerobię swojego ukochanego chopper-ka Nirva.
czy jeśli podłączę ten kontroler to silnik spalę od razu czy spali się dopiero jak się przegrzeje ?
i jak sprawdzić co to za silnik ? bo ten kontroler chyba nie każdy rodzaj obsługuje..?
przenikanie - Śro 18 Lut, 2015
Dopiero jak się przegrzeje. Dlatego trzeba co jakiś czas kontrolować temperaturę. Ale nie obudowy, tylko wału. Między obudową a elementami które mogą się rozgrzać jest dużo powietrza, które jest izolatorem cieplnym. Dla silnika 36V podwyższenie do 48 to nie tak wielki procent.
Silnik jaki jest? Jak ma 3 grube kable i wiązkę 5 cienkich to bldc z czujnikami halla. Jak dwa przewody grube, więcej niż 3 albo 3 grube bez cienkich to może być problem. Znaczy DC, albo z wbudowanym sterownikiem. Wtedy to kaplica.
Ale takie to porady na odległość...
przenikanie - Śro 18 Lut, 2015
Opcja że są 3 grube i nic więcej też dobrze nie wróży. Może być z wbudowanym sterownikiem jak Sparta, albo bez czujników Halla, a nie wiadomo, czy sterownik takie obsługuje. Więc też kaplica.
maran_hand - Śro 18 Lut, 2015
jeśli możesz to zerknij na zdjęcia z pierwszego postu w tym temacie.. wydaje się, że ma tylko 2 przewody.. więc, znaczy się - kaplica
choć może to i lepiej, mniejsze koszty.. dwa rowery elektryczne to zbyteczny przepych a syn, no cóż młody jest niech pedałuje*
*pedałuje - napędza rower za pomocą własnych mięśni
przenikanie - Śro 18 Lut, 2015
Słabo widać, ale faktycznie jakby dwa. No to zapomnij o wszystkim, o czym żeśmy gadali Wygląda na DC, czyli szczotkowy.
maran_hand - Śro 18 Lut, 2015
taaa.. miło było i dzięki za pomoc, jak by nie patrzeć to problem rozwiązałeś.
pozdrawiam
|
|
|