|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik i sterownik - pomocy. |
Autor |
Wiadomość |
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Wto 17 Lut, 2015 Silnik i sterownik - pomocy.
|
|
|
Witam forumowiczów,
jakiś czas temu postanowiłem przerobić elektryka..
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3331
niestety, okazało się, że jest to praktycznie niemożliwe. i pomimo tego, że kupiłem nowy silnik to jedyna opcja to wykorzystać to co już jest w rowerze.
czyli silnik 200 WAT i kontroler ( zdjęcia w załącznikach ) - rower kupiony w Anglii a z tego co się orientuję max 200WAT to wymóg prawny dla elektryków
chciałbym oczywiście podnieść moc do ok 500WAT.
- czy jest to możliwe ?
- jeśli tak to jak ?
- czy jest sens ?
- czy silnik wytrzyma ?
z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie.
20150217_170023.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 398 raz(y) 2,04 MB |
20150217_170020.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 398 raz(y) 2,34 MB |
20150217_170007.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 382 raz(y) 2,38 MB |
20150217_165230.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 383 raz(y) 1,81 MB |
|
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
Ostatnio zmieniony przez maran_hand Śro 18 Lut, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 17 Lut, 2015
|
|
|
Wczesniej napisales ze się nie znasz na elektronice a teraz wygląda na to ze kupiłeś używany rower ktory chcesz przerobic w nietypowy sposób. Obawiam się ze nasze zdalne porady to za malo...
Ps. 4-te zdjecie to nie jest kontroler lecz (raczej) tylko akumulator. Pytanie gdzie i jaki jest kontroler silnika ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Nie ma rzeczy niemożliwych. Zazwyczaj musi spodobać mi się sprzęt i jeśli spodoba mi się tak, że chcę go mieć, to go mam, a potem go elektyfikuję. Zakładam, że sprzęt ci się spodobał, więc jaki problem wrzucić tu Nine Continent (500/800W spokojnie da radę) i sterownik 12 mosfet? Można zmienić baterię na większą, jak potrzeba większej mocy i napięcia. Jakiś problem z mocowaniem silnika w przednim kole bo NC jest na 135 mm? Przerobić widelec. Oryginalne okablowanie budzi wątpliwość i strach? Wyrzucić i zrobić swoje. Bateria nie taka? Wymienić. Oryginalna też już pewnie swoje przeszła. Nie ma rzeczy niemożliwych. Oczywiście nie ma nic darmo. A i samo też się nie chce zrobić... |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
silnik który kupiłem okazał się być za wąski co wpływa na ułożenie zębatki i szprych ( rozszerzają się w kierunku obręczy ). dodatkowo praktycznie niemożliwe okazało się założenie hamulca tarczowego lub jakiegokolwiek innego na tylne koło. w oryginale jest bębnowy, wbudowany w silnik. liczyłem się z przebudową ramy ale tu okazało się że trzeba budować od nowa i co najwyżej można wykorzystać tylko pewne jej elementy.
pewnie, że wszystko jest możliwe.. niestety założyłem pewien budżet, wcale nie mały. jednak okazało się iż koszt wprowadzenia wszelkich potrzebnych modyfikacji przekroczył go w sposób prawie absurdalny.
po analizie kosztów doszedłem do wniosku, że bardziej opłaca mi się zająć nowym projektem ( przeróbka choppera Nirve na elektryka, na dniach ruszam ) niż kontynuowanie powyższego.
jednak chcąc wyjść z tarczą a nie na tarczy chciałbym w jakikolwiek sposób usprawnić to co już jest. rower pewnie przejmie syn, bardzo mu się spodobał.. jednak 200Wat jest zupełnie nieakceptowalne.. |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Przeróbka na elektryka to rząd wielkości 1000 zł z drobnymi pracami mechanicznymi, z silnikiem, sterownikiem, zaplataniem, etc. Osobna sprawa to bateria. Lipole nie są tanie. Można też budować baterię samemu z lionów jak się ma dojścia do zaopatrzenia i człowiek się na tym zna, wówczas mocna bateria 36/15 Ah zamknie się w 400-500 zł. Więc co tu może tak strasznie przekroczyć budżet? No chyba że ktoś zakłada, że da się zrobić elektryka za 500 zł. Ale to znaczy, że najpierw wtopi te założone 500 zł, a potem i tak wyda 1500 na to, co i tak konieczne i sprawdzone. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Nie widziałem dokładnie tego twojego roweru, ale po co ruszać tylne koło z napędem łna pedały? Ja bym zostawił jak w oryginale, a silnik dał na przód. Nine Continent powinien spokojnie wejść mimo rozstawu 135, jeśli widelec ma 100 mm to rozgiąć (naciąć lekko, rozgiąc symetrycznie i zaspawać "rankę"). Też tak robiłem w jednym ze swoich. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Żele to masa. 3x18 Ah waży prawie 20 kg. Liion tej samej pojemności mocno poniżej 5
A jaki to silnik jest? |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
rower ma w tylnym kole zapleciony silnik więc tak czy inaczej trzeba by było to koło ruszyć. choćby dlatego by nie jeździć z dwoma silnikami gdzie jeden pełnił by tylko rolę balastu
całość: ja + rower + 4 duże żelowce to ok 150 kg więc nie sądzę, by silnik w przednim kole był dobrym pomysłem, zwłaszcza że konstrukcja nie jest amortyzowana.
i trzecia najważniejsza sprawa: bardzo istotny jest dla mnie efekt końcowy. nie chodzi tylko o osiągi ale również o wygląd, dlatego projektu nie uda się skończyć. dlatego pytam czy można coś więcej z tych 200WAT wyciągnąć ? |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Silnik 200W to oznacza tylko, że tyle wynosi moc nominalna. W szczycie jest czasami znacznie więcej. Jedyne co można zrobić, to zasilić go większym napięciem (jeśli sterownik jest na konkretne napięcie nominalne, to trzeba go wymienić na taki, który jest na wyższe napięcie). Jeśli to silnik bezszczotkowy, to większość silników na 24V 250W wytrzymuje spokojnie 36V i rośnie im moc oraz prędkość obrotowa. Typowym przykładem jest choćby Goldenmotor nominalnie na 24V i kiedyś tak sprzedawany, a obecnie wszyscy i tak sprzedają go jako silnik na 36V. Albo Sanyo. Na 24, a w większości e-bików jeździ na 36V i ciągnie jak burza. Wiem, bo sam miałem. Do rzeczy. Silnik można spróbować zasilić większym napięciem. Pierwsze jazdy wykażą, czy silnik to wytrzymuje. Trzeba kontrolować temperaturę. Jeśli silnik nie rozgrzewa się zbyt mocno, to znaczy, że wszystko ok. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015
|
|
|
Dałem tylko przykład i powiedziałem o ogólnej zasadzie. No to 48V powinien przyjąć. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|