To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Jaki sterownik do tego silnika

tomek701 - Nie 01 Mar, 2015
Temat postu: Jaki sterownik do tego silnika
Witam jak w temacie jaki sterownik do tego silnika jak go przerobić by działał zakupiłem nie wiem czy dobrze zrobiłem?

https://drive.google.com/file/d/0B8rnrytNsAEwMDVUdHNRR2pLa1U/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0B8rnrytNsAEwNFdVSFpBZ2NBcE0/view?usp=sharing

i czy 24 w symbolu tego silnika sugeruje że jest na 24Volt


https://drive.google.com/file/d/0B8rnrytNsAEwNFdVSFpBZ2NBcE0/view?usp=sharing

michal214 - Pon 02 Mar, 2015

To jest silnik BLDC z czujnikami Halla, bez-przekładniowy. Sam takiego używam. Steruje nim z kontrolera BLDC 350W z Chin (z obsługą czujników halla). Z tego co czytałem to oryginalnie np. w Sparcie ION, był zasilany z baterii 24V. Ja zasilam go z napięcia 32V (9s), a mój sterownik ma ograniczenie 18A. W obudowie silnika zamontowany jest fabryczny sterownik BLDC. Ja go po prostu wymontowałem i wyprowadziłem przewody fazowe i halla na zewnątrz. Oryginalny sterownik składa się z dwóch płytek PCB. Na jednej jest mostek 3-fazowy na drugim procesor. Chętnie odkupie płytkę z mostkiem.

Tu jest trochę informacji o silniku i kilka zdjęć:
http://infant.tweakblogs.net/blog/archief/2014/09/

Patriko - Pon 02 Mar, 2015

michal214, Mówisz masz :P


tomek701 - Wto 03 Mar, 2015

To znowu ja przyszedł silnik rozbebeszyłem go wyciągnąłem sterowniki i postanowiłem sprawdzić

oto wyniki nie wiem jak to zinterpretować czy to dobrze czy zle zobaczcie sami

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Pierwsza próba to tak zwane prześwietlenie czyli przez cewki przepościłem prąd sprawdzając czy zaświeci i nie ważne którą z którą łącze świeci zwarcia do masy nie ma oporność przy mierniku ustawionym na 200 omów pokazuje 0,9 na każdym połączeniu. Podczas przepuszczania prądu lekkie zabrzęczenie w każdym układzie.
Co mnie martwi to to że silnik przed rozkręceniem bardzo ciężko chodził myśle że to wina tego srebrnego co odkleiło się od niektórych magnesów. Rozkręciłem silnik i zsuwając lekko stojan z wirnika przeczyściłem oliwką,
magnesy i wirnik.
Łożyska w bardzo dobrym stanie

Po tym obraca się lepiej ale też trochę ciężkawo czy to opór magnesów?

Stan magnesów to na niektórych magnesach zdarta ta srebrna chyba niklowa powłoka ale magnesy całe co o tym wszystkim sądzicie?

Anonymous - Wto 03 Mar, 2015

Link do YT nie działa. "To jest film prywatny".
tomek701 - Wto 03 Mar, 2015

sory już powinno być dobrze
Anonymous - Wto 03 Mar, 2015

0,9 a sprawdzałeś ile pokazuje po zwarciu przewodów pomiarowych? :D
Puka, to dobrze, pole magnetyczne powstaje.
Zdarta farba sugeruje, że występowały jakieś tarcia, chyba, że sama odpadła od temperatury.

tomek701 - Wto 03 Mar, 2015

Miernik ustawiony na 200 omów pokazuje 00,9 na każdej kurcze nie wiem czy dobry i czy kupować sterownik A powiedzcie mi czy zakręcony osią w imadle i obracany ręka silnik powinien się lekko kręcić czy ma pewien opór? Jak przepuszczę prąd to tak przytyka wirnik do magnesów to chyba tak powinno być
tomek701 - Wto 03 Mar, 2015

Zaraz pójdę do piwnicy zobaczę ile pokazuje po zwarciu pomiarowych przewodów
tomek701 - Wto 03 Mar, 2015

Po zwarciu przewodów na tym samym ustawieniu 200 omów pokasuje 00,3 Ale zrobiłem inaczej do przewodów fazowych dotykałem nie jeden przewód tylko dwa przewody do jednego plus do drugiego minus w każdej kombinacji
jest tam 4 volt i kręciłem wirnikiem w każdym układzie po ustawieniu odpowiednim magnesów wirnika silnik jakież trzy centymetry się poruszył więc chyba uznaje że jest dobry. A co myślicie o magnesach nie są uszkodzone starte tylko te srebrne na kilku będzie to chodzić ?

tas - Wto 03 Mar, 2015

Wygląda na sprawny :)
Żeby uszkodzić silnik to trzeba się naprawdę postarać.

Tak właściwie to jaki jest powód grzebania w środku?

Patriko - Wto 03 Mar, 2015

tas napisał/a:
Wygląda na sprawny :)
Żeby uszkodzić silnik to trzeba się naprawdę postarać.

Tak właściwie to jaki jest powód grzebania w środku?


Taki by wywalić to co wkleiłem wyżej, wyprowadzić fazy i halle, podłączyć silnik pod normalny sterownik, cieszyć sie przyzwoitym silnikiem za niewielki pieniądz, sam robie budżetowca na tym silniku.

Adam Wysokiński - Wto 03 Mar, 2015

One mają wyjątkowo małą szczelinę magnetyczną i jak nikiel odpada z magnesów to będzie tarło. Proponował bym oskrobać to co ma ochotę odpaść i polakierować magnesy. One strasznie korodują bez powłoki. Poza tym, wydaje się ok.
tomek701 - Śro 04 Mar, 2015

Rozkręciłem ponownie oskrobałem co miało odpaść i dalej opór myślę dumam co może być przyczyną łożyska dobre. W końcu eureka, przewody fazowe co obciąłem włożyłem do środka jak składałem silnik końcówki miały odizolowane i stykały się z deklem silnika ot cała przyczyna :) Już silnik kręci się ładnie. Nie widać żeby były mocno skorodowane te magnesy, ale faktycznie może lepiej zalakierować ale jakim lakierem akrylowy mógłby być ?
Adam Wysokiński - Śro 04 Mar, 2015

Jak lakierowałem to akurat miałem jakiś taki na rdzę bezpośrednio. Cokolwiek dasz to będzie lepiej niż nic. Po co zaraz rozbierać jakby co, no nie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group