ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki sterownik do tego silnika
Autor Wiadomość
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   Jaki sterownik do tego silnika

Witam jak w temacie jaki sterownik do tego silnika jak go przerobić by działał zakupiłem nie wiem czy dobrze zrobiłem?

https://drive.google.com/file/d/0B8rnrytNsAEwMDVUdHNRR2pLa1U/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0B8rnrytNsAEwNFdVSFpBZ2NBcE0/view?usp=sharing

i czy 24 w symbolu tego silnika sugeruje że jest na 24Volt


https://drive.google.com/file/d/0B8rnrytNsAEwNFdVSFpBZ2NBcE0/view?usp=sharing
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
michal214 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: radom
Wysłany: Pon 02 Mar, 2015   

To jest silnik BLDC z czujnikami Halla, bez-przekładniowy. Sam takiego używam. Steruje nim z kontrolera BLDC 350W z Chin (z obsługą czujników halla). Z tego co czytałem to oryginalnie np. w Sparcie ION, był zasilany z baterii 24V. Ja zasilam go z napięcia 32V (9s), a mój sterownik ma ograniczenie 18A. W obudowie silnika zamontowany jest fabryczny sterownik BLDC. Ja go po prostu wymontowałem i wyprowadziłem przewody fazowe i halla na zewnątrz. Oryginalny sterownik składa się z dwóch płytek PCB. Na jednej jest mostek 3-fazowy na drugim procesor. Chętnie odkupie płytkę z mostkiem.

Tu jest trochę informacji o silniku i kilka zdjęć:
http://infant.tweakblogs.net/blog/archief/2014/09/
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Pon 02 Mar, 2015   

michal214, Mówisz masz :P

_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

To znowu ja przyszedł silnik rozbebeszyłem go wyciągnąłem sterowniki i postanowiłem sprawdzić

oto wyniki nie wiem jak to zinterpretować czy to dobrze czy zle zobaczcie sami

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Pierwsza próba to tak zwane prześwietlenie czyli przez cewki przepościłem prąd sprawdzając czy zaświeci i nie ważne którą z którą łącze świeci zwarcia do masy nie ma oporność przy mierniku ustawionym na 200 omów pokazuje 0,9 na każdym połączeniu. Podczas przepuszczania prądu lekkie zabrzęczenie w każdym układzie.
Co mnie martwi to to że silnik przed rozkręceniem bardzo ciężko chodził myśle że to wina tego srebrnego co odkleiło się od niektórych magnesów. Rozkręciłem silnik i zsuwając lekko stojan z wirnika przeczyściłem oliwką,
magnesy i wirnik.
Łożyska w bardzo dobrym stanie

Po tym obraca się lepiej ale też trochę ciężkawo czy to opór magnesów?

Stan magnesów to na niektórych magnesach zdarta ta srebrna chyba niklowa powłoka ale magnesy całe co o tym wszystkim sądzicie?
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

Link do YT nie działa. "To jest film prywatny".
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

sory już powinno być dobrze
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

0,9 a sprawdzałeś ile pokazuje po zwarciu przewodów pomiarowych? :D
Puka, to dobrze, pole magnetyczne powstaje.
Zdarta farba sugeruje, że występowały jakieś tarcia, chyba, że sama odpadła od temperatury.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

Miernik ustawiony na 200 omów pokazuje 00,9 na każdej kurcze nie wiem czy dobry i czy kupować sterownik A powiedzcie mi czy zakręcony osią w imadle i obracany ręka silnik powinien się lekko kręcić czy ma pewien opór? Jak przepuszczę prąd to tak przytyka wirnik do magnesów to chyba tak powinno być
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

Zaraz pójdę do piwnicy zobaczę ile pokazuje po zwarciu pomiarowych przewodów
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

Po zwarciu przewodów na tym samym ustawieniu 200 omów pokasuje 00,3 Ale zrobiłem inaczej do przewodów fazowych dotykałem nie jeden przewód tylko dwa przewody do jednego plus do drugiego minus w każdej kombinacji
jest tam 4 volt i kręciłem wirnikiem w każdym układzie po ustawieniu odpowiednim magnesów wirnika silnik jakież trzy centymetry się poruszył więc chyba uznaje że jest dobry. A co myślicie o magnesach nie są uszkodzone starte tylko te srebrne na kilku będzie to chodzić ?
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

Wygląda na sprawny :)
Żeby uszkodzić silnik to trzeba się naprawdę postarać.

Tak właściwie to jaki jest powód grzebania w środku?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

tas napisał/a:
Wygląda na sprawny :)
Żeby uszkodzić silnik to trzeba się naprawdę postarać.

Tak właściwie to jaki jest powód grzebania w środku?


Taki by wywalić to co wkleiłem wyżej, wyprowadzić fazy i halle, podłączyć silnik pod normalny sterownik, cieszyć sie przyzwoitym silnikiem za niewielki pieniądz, sam robie budżetowca na tym silniku.
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 03 Mar, 2015   

One mają wyjątkowo małą szczelinę magnetyczną i jak nikiel odpada z magnesów to będzie tarło. Proponował bym oskrobać to co ma ochotę odpaść i polakierować magnesy. One strasznie korodują bez powłoki. Poza tym, wydaje się ok.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Śro 04 Mar, 2015   

Rozkręciłem ponownie oskrobałem co miało odpaść i dalej opór myślę dumam co może być przyczyną łożyska dobre. W końcu eureka, przewody fazowe co obciąłem włożyłem do środka jak składałem silnik końcówki miały odizolowane i stykały się z deklem silnika ot cała przyczyna :) Już silnik kręci się ładnie. Nie widać żeby były mocno skorodowane te magnesy, ale faktycznie może lepiej zalakierować ale jakim lakierem akrylowy mógłby być ?
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 04 Mar, 2015   

Jak lakierowałem to akurat miałem jakiś taki na rdzę bezpośrednio. Cokolwiek dasz to będzie lepiej niż nic. Po co zaraz rozbierać jakby co, no nie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group