To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - BMS - kontrola działania
Robson91 - Sob 20 Kwi, 2019
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem "tutorialowy" post Tasa odnośnie odłączenia złącza balansującego. Bo skoro zrobiłem baterię według opisu na blogu to nie mam dojścia do tego złącza. Chyba, że chodzi o główne zasilanie do sterownika (ale chyba nie).
I zastanawiam się czy po złożeniu całej baterii z BMSem na wyjściu do sterownika powinno pojawić się sumaryczne napięcie od razu czy dopiero po podłączeniu ładowarki. Bo ja ładowarki jeszcze nie podłączyłem, a napięcie jest
WojtekErnest - Nie 21 Kwi, 2019
Robson91 napisał/a: |
I zastanawiam się czy po złożeniu całej baterii z BMSem na wyjściu do sterownika powinno pojawić się sumaryczne napięcie od razu czy dopiero po podłączeniu ładowarki. Bo ja ładowarki jeszcze nie podłączyłem, a napięcie jest |
To zależy od modeli BMS. Jedne mają napięcie od razu, inne wymagają aktywacji przez podłączenie ładowarki.
Robson91 - Nie 05 Maj, 2019
Sprawdziłem swój BMS trochę inną metodą, gdyż nie mam dostępu do złącza balansującego.
Podłączyłem kilka żarówek, żeby rozładowały akumulator i BMS odciął dopływ prądy prawidłowo przy 30V. Odstępstwo od instrukcji polega na tym, że po rozłączeniu i późniejszym złączeniu obwodu żarówki nadal świecą (bez podłączania ładowarki). Ale nie widzę problemu, bo po minucie BMS znowu je rozłącza
zeeltom - Pią 02 Wrz, 2022
Sprawdzanie balansowania BMS.
Balansowanie zwiększa żywotność pakietu i chroni przed różnymi niespodziankami.
https://www.youtube.com/watch?v=g85dqLCsh4I
zeeltom - Pią 29 Mar, 2024
Trafił mi się drugi akumulator ze specyficznym działaniem BMS. Po długim braku ładowania napięcie na wyjściu praktycznie zero. Nie ma napięcia, nie ładuje się. Po rozebraniu ogniwa w środku naładowane do połowy, ale napięcia na wyjściu nie ma. Ładowarka też nie rusza. Przypadkiem odkryłem, że przycisk do sprawdzania stanu naładowania (z paskiem ledowym) przy pewnej kombinacji naciśnięć uruchamia normalne działanie akumulatora. Tak jakby BMS stwierdził, że za długo leży nie używany i się ogólnie wyłącza. Bodajże dwukrotne naciśnięcie tego przycisku uruchamia ponownie akumulator. Zapalają się na chwilę wszystkie diody i potem pokazuje stan naładowania akumulatora. Wcześniej nie pokazywał nic. Spotkaliście się z takim działaniem? Spotkałem się z tym w akumulatorze (chyba) BOSH i teraz w takim:
Oczywiście jest w nim jakieś nietypowe gniazdo z komunikacją, a podłączona ładowarka wykazuje błąd ładowania, więc stawiam na uszkodzoną komunikację, ale daje się go ładować zasilaczem, więc pewnie będzie zamiana ładowarki na zwykłą, o ile testy pokażą, że to będzie działać. Skoro idzie ładowanie zasilaczem, to i zwykła ładowarka powinna dać radę po odpowiednim podłączeniu wtyczki starej ładowarki. Bo i gniazdo do roweru, jak i do ładowarki jest zupełnie różne i nietypowe.
Gniazdo roweru ma 2 grube i 6 cienkich styków, a ładowarka 4 przewody.
|
|
|