To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - KTM Electric Flite

AdamM - Pon 06 Kwi, 2015

tas napisał/a:
jak połączysz z innym równolegle to się to 0.04V brakujące samo wyrówna :)

OK, w takim razie spinam ten pakiet razem i biorę się za resztę roboty. Powiedz mi tylko jeszcze w jaki sposób powinienem się troszczyć o tę jedną celę. Po kolejnym ładowaniu sprawdzić jak wygląda z nią sytuacja? Jeśli by z nią coś było nie tak to domyślam się że ona będzie powodowała większe zużycie innych ogniw z którymi jest połączona równolegle. Dobrze myślę?

tas - Pon 06 Kwi, 2015

no od razu to się na pewno nic nie stanie, ale po kilku ładowaniach trzeba porównać jak się ma ta sekcja ogniw w porównaniu do innych. Mierzy się zawsze bezpośrednio po rozładowaniu (przez BMS albo po alarmie) oraz po zakończonym ładowaniu.
WojtekErnest - Pon 06 Kwi, 2015

AdamM napisał/a:
tas, zrobiłem teraz jak mówisz. Nie wiem dlaczego ale ładowarka nie chce ładować tego ogniwa. Zgłasza że jest FULL. Napięcie na nim to 4.14V...

w trakcie ladowania ma 4.20 a po wylaczeniu ladowarki ma 4,14. Albo ma uplywnosc albo sporo mniejsza pojemnosc. Odstawiona na kolejne 24 godz trzyma napiecie ?

AdamM - Wto 07 Kwi, 2015

Pełne 24h jeszcze nie minęło. Ale póki co wydaje się trzymać napięcie.
sietaz - Wto 07 Kwi, 2015

Ale to po kilku przejażdżkach może wyjść, że coś jest nie tak. Gdyby traciła napięcie stojąc 24h to byłaby totalnym złomem. Mam pakiet z uszkodzoną celą i specjalnie nie straciła napięcia po paru miesiącach stania
AdamM - Wto 07 Kwi, 2015

Tak, zdaję sobie sprawę. Pytanie czy taka cela w pakiecie grozi mi zniszczeniem cel z nią spiętych równolegle. Z tego co tas wyżej wspomniał przynajmniej na początku nie powinno być problemu. Skoro tak to włączę ją jeszcze dzisiaj do balansowania (wciąż trzyma wczorajsze napięcie), może to coś da. A jutro zepnę pakiet i zobaczę wreszcie czy mi chociaż silnik rusza po podpięciu sterownika i manetki. Bo wiosna coraz bliżej a rower w proszku. ;)

Myślę że po paru rozładowaniach i ładowaniach okaże się co myśleć o tej celi i najwyżej się wymieni ten akumulator albo jeśli będę miał siłę na dodatkowe kłopoty to samą celę.

tas - Wto 07 Kwi, 2015

ona nie zepsuje reszty cel równoległych, po prostu ta sekcja może mieć mniejszą pojemność. Wyjdzie po kilkunastu pierwszych cyklach.
atomek1000 - Wto 07 Kwi, 2015

Zepsuje tylko w momencie gdy ulegnie całkowitemu uszkodzeniu i spadnie do 0Volt, wtedy pociagnie ze sobą zrónoleglone. W przypadku gdy tylko troszke się różni nie będzie żadnego klopotu.
AdamM - Wto 07 Kwi, 2015

W takim razie jutro spinam wszytko i sprawdzam czy coś w ogóle ruszy. ;)

A następnie trzeba się brać za pudło... póki co koncepcja jest z laminowaniem. Zobaczymy jak to wyjdzie.

EDIT:
Po 120min balansowania cella dociągnęła do 4.20V.

AdamM - Śro 08 Kwi, 2015

Pytanie odnośnie sterownika.

Infineon 33A, 36V 48V


Podpiąłem do niego baterię. Na razie nie mam podłączonej stacyjki - jej przewód na sztywno zwarty do plusa. Mam 5V na manetce, jest także 5V na Hallach (na jednym trochę mniej?). Podpiąłem przewody fazowe do silnika (halle nie podpięte), mimo dania gazu na manetce zero reakcji. Próbowałem zamieniać przewody fazowe ale bez efektu. Bez halli też powinien okazać jakieś znaki życia?

Próbowałem też podpinać miernik do przewodów fazowych i kręcić manetką - 0V. Jedyny pomysł jaki mi przychodzi to to że silnik blokuje PAS. Ale patrząc po opisie to nie bardzo wiem jak go wyłączyć...

Cytat:
Opis szczególowy wyprowadzeń:
1. Zielony, Niebieski, Zólty - zasilanie silnika
2. Czarny, Czerwony, Zielony, Niebieski, Żólty - czujniki Halla
4. Czarny GND, Czerwony +5V, Niebieski lub zielony SYGNAŁ. Przewód posiada [Biały wtyk] - manetka.
5. 2x Biały, 2x Czarny - Hamulec - Sygnał z klamek hamulcowych. Biały + Czarny na każdą z klamek.
6. Czarny GND, Czerwony +5V, Niebieski SYGNAŁ [Czarny wtyk] - system PAS
7. Czarny, Biały - Ogranicznik prędkości - Należy zastosować przycisk On/Off
8. Żólty, Żółty - włączenie hamowania regeneracyjnego. Jeśli przewody żółte są połączone, to używając hamulców (zwierając jedną z par czarny i biały) silnik nie tylko się wyłączy, ale także zacznie hamować z odzyskiem.
9. Czerwony, Czarny - Zasilanie glówne z akumulatorów.
10. Czerwony - stacyjka. Przykładając na przewodzie PLUS z baterii (24V, 36V, 48V) - możemy włączać lub wyłączać sterownik. Fabrycznie przewód jest podłączony do zasilania i sterownik jest zawsze wlączony. Jesli podłączysz ten przewód poprzez przycisk (np. przy manetce) to ten przycisk będzie pełnił funkcje stacyjki.


A może chodzi o coś innego?

AdamM - Czw 09 Kwi, 2015

No to próbuję zrobić diagnostykę sterownika.

Rezystancja między minusem a fazami:
- Żółta 9.9 KΩ,
- Zielona 7.9 KΩ,
- Niebieska 9.9 KΩ.

Rezystancja między plusem a fazami:
Ciężko to pomierzyć bo w trakcie pomiaru rezystancja rośnie. Jednak zielona faza wydaje się mieć oporność mniejszą około o ~2KΩ od reszty.

Napięcia na Hallach:
- Żółty 5V,
- Zielony 5V,
- Niebieski 5V,
- Czerwony 4.7V.

Na manetce jest 5V pomiędzy czarnym i czerwonym oraz pomiędzy czerwonym i niebieskim.

Czyżby nierówna rezystancja na fazach wskazywała na awarię tranzystorów?

tas - Czw 09 Kwi, 2015

Mało prawdopodobne, różnica rezystancji musi być gigantyczna, a nie jakieś marne 20%
Nie powinno być miedzy sygnałami halli i manetki żadnych napięć. Coś źle mierzysz.
Podłącz wszystko tak jak ma być podłączone (upewnij się, że WSZYSTKIE kabelki są połączone w złączkach kolorami zgodnie czarny - czarny, zółty - zółty, niebeiski - niebieski, czerwony - czerwony itd itd), odłącz kabel stacyjki od PLUSA, zamontuj tam włącznik i jazda:

1. Czy po podłączeniu stacyjki włącza się 5V na zasilanie halli/manetki? (czarny i czerwony)
2. Czy po włączeniu zasilania ruch manetki powoduje jakiś dźwięk z silnika (np ciche jednorazowe "cyknięcie")
3. Czy ruch manetki powoduje pojawianie się zmiennego napięcia 0.8V - 4.2V na przewodzie sygnałowym? (Wepnij się multimetrem w złączki)
4. Czy po włączeniu sterownika kręcenie kołem ręką (POWOLI - 5mm/sek!!) powoduje sokowe napięcie 0V <->5V na przewodzie sygnałowym każdego z czujników halla? (wepnij się w złączkę multimetrem)

Awaria sterownika jest jak najbardziej możliwa, ale 10x bardziej prawdopodobny jest błąd w instalacji, a jeśłi tak jest to się uda znaleźć :)

Adam Wysokiński - Pią 10 Kwi, 2015

AdamM napisał/a:
Podpiąłem przewody fazowe do silnika (halle nie podpięte), mimo dania gazu na manetce zero reakcji.

To nie dziwota, że nie działa. Bez halli nie będzie

AdamM - Pią 10 Kwi, 2015

OK, za wcześnie zacząłem bawić się w diagnozy.

Zlutowałem dzisiaj przewody fazowe i halle i wygląda na to że nie ma problemu. Wcześniej testowałem bez halli, wydawało mi się że bez nich też "jakoś powinno działać". Ale może to była przyczyna... A może coś nie stykało z fazami? Nie wiem, po polutowaniu działa. Dzięki za pomoc!

EDIT:
Adam Wysokiński napisał/a:
AdamM napisał/a:
Podpiąłem przewody fazowe do silnika (halle nie podpięte), mimo dania gazu na manetce zero reakcji.

To nie dziwota, że nie działa. Bez halli nie będzie

To ja nie wiem skąd mi się to wzięło że powinno tylko jakoś mniej płynnie... Grunt że problem rozwiązany i można działać dalej. :)

Anonymous - Pią 10 Kwi, 2015

Powoli, po ścianie ... ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group