To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

pepelito - Pon 27 Lis, 2017

Hej!

Co sądzicie o tym bms'ie?
https://goo.gl/gUWUAx

Potrzebuje bms 10S. Prąd rozładowania będzie max 25A. Natomiast potrzebuje duży prąd ładowania (ok 15-20A). Wszystkie które znalazłem na 30A, mają max. 15A prądu ładowania. :smile:

A i zasilacze Flatpacki, wróciły na Allegro. Bierzcie bo warto!! :cool:

glebor - Pon 27 Lis, 2017

Ten flatpack ma regulacje pradu?
klawisz - Pon 27 Lis, 2017

Mam pytanie do kolegów, którzy ogarniają marki i modele amorków rowerowych...

Mianowicie, który z poniższych widelców jest najlepszy, ew. jaka dzieli je odległość w hierarchii:
Marzocchi Bomber 55
Manitou Minute
Manitou Black
Rock Shox Tora

Z pozdrowieniami

djmarcin56 - Pon 27 Lis, 2017

http://allegro.pl/zasilac...7037076245.html
Tu masz glebor zasilacz 0-60v 20A i analogowe wskaźniki napięcia i natężenia prądu. tylko cena 610zł

Ebisef - Pon 27 Lis, 2017

BMSa podłączamy tak jak na poniższym rysunku:



B- akumulator
C- ładowarka
P- sterownik

Wiecie może dlaczego w BMSach wizualnie podobnych do tego na rysunku pole do podłączenia ładowarki jest znacznie większe od pola do podłączenia sterownika/obciążenia?
Pola z lewej i prawej strony są duże i dają możliwość przykręcenia dużych końcówek oczkowych od przewodów dla akumulatora i sterownika ale niestety jedno z tych pól jest przeznaczone dla przewodu od ładowarki którym płyną znacznie mniejsze prądy. A przewód dla sterownika trzeba wciskać w pole P- które jest małe i znajduje się w górnej części BMSa.
Zastanawialiście się kiedyś nad tym :neutral: ?

tas - Pon 27 Lis, 2017

Więc to jest tak:
1. Nie wszystkie BMSy tak wyglądają, jest masa takich z dużym polem -P, ale powoduje to, że BMS jest dłuższy o 2cm z powodu tylko tego pola, dlatego producenci starają się je minimalizować aby płytka była mała
2. Ta płytka jest uniwersalna, tj pasuje na oba typy BMSów, zarówno ze wspólnym jak i rozdzielnym -P i -C, a to obniża koszta urządzeń. Kiedyś BMS w sklepie to był wydatek ponad 1000zł (kto to pamięta?), a teraz można zakupić taki sam za 150zł...

I teraz, różnica miedzy wspólnym i rozdzielnym BMSem jest dość kluczowa dla nas, bo ze wspólnym polem dla -P i -C BMSy posiadają po równej ilości mosfetów od strony -B i -P(C), a to powoduje, że posiadają zawsze dość charakterystyczne duże prądy ładowania i niewielkie rozładowania typ 40A ładowania, 40A rozładowania lub 80A/80A co wymaga dość dużej ilości mosfetów aby obsługiwać dość duże prądy. Po prostu ładowanie idzie po części mosfetów odpowiedzialnych za rozładowanie.
BMSy rozdzielnego -P i -C mają też oddzielne mosfety obsługujące ładowanie i rozładowanie. Dzięki temu można przeznaczyć niesymetryczną ilość ich na potrzeby rozładowania, a mniejszość dać na ładowanie. Takie BMSy mają charakterystycznie dość niskie prądy ładujące, np 30/5, 80/10 itd Dzięki temu przy zachowaniu niższej ceny i mniejszych gabarytów mogą dysponować taką samą praktyczną funkcjonalnością co ich niepodzielne odpowiedniki.

Ebisef - Pon 27 Lis, 2017

Super, dzięki za odpowiedź :wink:
wladek312 - Pon 27 Lis, 2017
Temat postu: grubość przewodów
Witam
Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć przewody jakiej grubości wychodzą z silników nc10x6, 7x9 i podobnych silników z mocą znamionową około 30A? Z silnika który posiadam wychodzą przewody fazowe o grubości zaledwie 2mm.(1,5mm bez izolacji) i obawiam się że nie wytrzymają 30A. nawet chwilowo.

glebor - Pon 27 Lis, 2017

1,5mm2 to przewody oryginalne od 9C, bywają ciepłe przy sterowniku GT1500 na terenie płaskim, ale jakoś dają radę mowa o 45A*48V.

spokojnie 1,5mm2 wytrzyma ci 30A sterownik. uważałbym jedynie w terenie, błocie, bo fazowo idzie tam ze 60-80/120A i to jest w stanie doprowadzić do przetopu kabelków i ich złączenia ze sobą.

Swoją drogą ja stosuje przelicznik 8A/mm, no ale tutaj sie dba o spadki napięć, a chińczyk jak zaoszczędzi, to na ryż wystarczy, więc dają 1,5...

wladek312 - Wto 28 Lis, 2017

Dzięki wielkie za odpowiedź:) bo już myślałem że nie obejdzie się bez wymiany kabli.
knt - Czw 30 Lis, 2017

Czy możliwe jest łączenie pakietów Li-Ion z BMSem równolegle? Czy ktoś stosuje takie rozwiązanie, jak to wygląda w praktyce? Chodzi o możliwość podłączenia osobnego pakietu podczas dłuższych wycieczek. Jakie są wady takiego rozwiązania, pomijając fakt, iż niezbędnym elementem jest konieczność wyrównania napięcia.
pepelito - Czw 30 Lis, 2017

A nie prościej mieć drugi pakiet z własnym bms'em? :smile:
Rugorlos27 - Czw 30 Lis, 2017

knt, chyba chodzi o dwa pakiety z dwoma BMSami.
Jeśli dobrze zrozumiałem to chyba nie jest dobry pomysł bo pakiet 1 jest używany częściej niż pakiet 2 i szybciej sie zużywa. Potem gdy podłączymy je równolegle to pakiet nr 1 bardziej przysiada niż pakiet nr 2.

knt - Czw 30 Lis, 2017

Oczywiście chodzi mi o dwa pakiety i każdy z osobnym BMSem. Przy połączeniu szeregowym faktycznie najsłabszy pakiet szybciej się rozładuje i byłoby to bez sensu. Pytanie czy przy równoległym również ?
ravkill - Czw 30 Lis, 2017

Rugorlos27 napisał/a:
knt, chyba chodzi o dwa pakiety z dwoma BMSami.
Jeśli dobrze zrozumiałem to chyba nie jest dobry pomysł bo pakiet 1 jest używany częściej niż pakiet 2 i szybciej sie zużywa. Potem gdy podłączymy je równolegle to pakiet nr 1 bardziej przysiada niż pakiet nr 2.


Mam takie 2 zestawy, identyczne pakiety, identyczne ogniwa, podłączone równolegle zużywają się
w tym samym czasie. Problemów zero :) .. Pakiety różnią się ilością cykli o jakieś 20 pi razy drzwi



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group