To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - bardzo dziwna sprawa z BMSem

glebor - Pią 19 Cze, 2015
Temat postu: bardzo dziwna sprawa z BMSem
Hej. Wczoraj podpiąłem BMS
http://www.aliexpress.com...2030466207.html

Dokładnie taki.
Dałem bezpiecznik na - z tym, że główny od baterii no i zadowolony składam wszystko podłączyłem kostki do BMSa i nie włożyłem bezpiecznika na główny battery - na wejściu do BMSa.

myślę sobie wszystko podpięte włączam stacyjkę o dziwo silnik rusza i działa dobrze. No to myślę - skręcamy obudowę, jeszcze tylko kable poukładać i w tym momencie przypomniało mi się, że nie ma bezpieczników. Silnik i sterownik działał na przewodach od balancera. Ale nie jakoś tam, że koło się obraca i gaźnie wsiadłem ra rower i normalnie na tym pojechałem. Wkurzyłem się odciąłem bezpieczniki i teraz dałem bezpiecznik na główny + łączący wejście sterownika z + głównym wychodzącym z akumulatorów. Powinno to działać prawidłowo. Chińczyk nie przewidział sensu montażu bezpiecznika, przecież instalacja jest bezawaryjna, a bezpziecznik tylko podraża koszty montażu roweru :D

Czy to jest dobrze podpięte:


tas - Pią 19 Cze, 2015

Tam jest jeszcze B+ :)
Eryk1000 - Pią 19 Cze, 2015

Przy BMSie który odcina minus, bezpiecznik powinien być na + od baterii, kiedyś o tym była już rozmowa http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2366 . W przeciwnym wypadku możesz sobie łatwo uszkodzić BMS o ile już się nie uszkodził :) Proponuje sobie teraz sprawdzić BMS.
glebor - Pią 19 Cze, 2015

no jest, tylko nikt tego nie podłącza :)

Bo BMS steruje minusem - a + podłączasz jako zasilanie elektroniki BMS który wzięty jest bezpośrednio z pakietu bms - pierwszy czerwony + który wchodzi na BMS jest połączony ścieżką do battery +, a amperaż na B+ jest znikomy, więc ścieżka z Sygnałowego do BMS głównego + wystarczy; nie wiem, czy zrozumiale napisałem ;)

Wygląda na to, że działa wyśmienicie - po odłączeniu bezpiecznika nie ma prądu, nic się nie spali w razie zwarcia, bo w ebajku jest nawet radio, kierunki, światła tylne, wskaźnik, regeneracja hamowania, tempomat tyle tych kabli czujnik napięcia przełączany na3,6 i 48V na jednym wyświetlaczu... bezpieczników jest chyba 6 :) na każdy odbiornik jest inny żeby się nie zapaliła wiązka wiedyś jak jechałem obtarłem kabel od dołu i się wszystko zwarło zapaliło i po imprezie - dlatego teraz każdy obwód musi być zabezpieczony, wiązki cienkie, więc nie trudno o przetarcie izolacji...


DZIĘKI ERYK, SPRAWDZĘ NAPIĘCIE ODCIĘCIA I RÓWNANIE NA KAŻDEJ Z CELI. Posłużyłem się schematem od balancera, który niegdyś brałem od qaz33 i tam były bezpieczniki na -, teraz wiem, że muszą być na +



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group