To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki DC - Przekładniowy silnik DC od srodka

Anonymous - Pon 10 Sie, 2015

Oś jest prostopadła, tylko dysk cewek jest przekoszony o jakiś 1 mm.
Jak nim kręcę, to widać, że "podskakuje" o ten 1 mm.
Jak silnik jest zimny, to jest OK. Jak się rozgrzeje, to trze o magnesy.

tkoko - Pon 10 Sie, 2015

Gdyby tylko dysk był krzywy to powinien "szlifować wszystkie magnesy równo.
Anonymous - Pon 10 Sie, 2015

Pod warunkiem, że wszystkie są idealnie równe. A nie są :)
Trze o 3 sztuki, co drugi.

Adam Wysokiński - Pon 10 Sie, 2015

Jak się zniekształca od temperatury to nic nie zrobisz. :cry:
gienek333 - Wto 11 Sie, 2015

Tak jak piszesz, może opalarka? Można dać jakiś pierścień (jakieś 0,5 mm) między magnesy, a wirnik i docisnąć wirnik, potem opalarka. Inna wersja, do dać dwa pierścienie po obu stronach wirnika, skręcić silnik i podgrzać go prądem (silnik nie powinien być w stanie się obrócić). Ps może się skrzywił od dymu fajek :sad: .
Anonymous - Wto 11 Sie, 2015

Tylko jeszcze małe pytanie: co się odkształca od temperatury? Wirnik, czy obudowa?
Bo to bicie talerza z cewkami mogło być od nowości, zresztą cholera wie...
Szkoda by rowerek służył tylko na krótkie dystanse.

JerzyZ - Wto 11 Sie, 2015

Na forum jest/była dyskusja o napełnianiu silnika olejem.
Może to byłby sposób na krzywy wirnik z cewkami?

PS Piszę to bez większego przekonania - tarcie prędzej czy później zrobi swoje :cry:

gienek333 - Wto 11 Sie, 2015

Ja nie szlifowałbym magnesów (są pokryte, może niklem ?), ponieważ są dość mocno korodujące.
Adam Wysokiński - Śro 12 Sie, 2015

gienek333 napisał/a:
Ja nie szlifowałbym magnesów (są pokryte, może niklem ?), ponieważ są dość mocno korodujące.

Magnesy są właśnie niklowane bo korodują. Poza tym ze szlifowanych ciężko jest usunąć opiłki. Najlepiej sprężonym powietrzem. Po szlifowaniu trzeba by je polakierować.

JerzyZ - Śro 12 Sie, 2015

Też bym odradzał szlifowanie. Jeżeli teraz zahacza o co drugi - po szlifowaniu będzie ocierał o każdy. A odsłonięcie ferrytu nie wyjdzie na dobre.
Czy nie da się zastosować podkładek i na osi, i na obwodzie pokrywy?

Adam Wysokiński - Śro 12 Sie, 2015

To przeca pisałem zeeltomowi. Z jakiegoś powodu nie może :?:
Anonymous - Śro 12 Sie, 2015

Nie może, bo wtedy są naciski na łożyska i silnik bardzo ciężko pracuje. Kombinowałem na różne sposoby z tymi podkładkami i wychodzi na to, że nie tędy droga.
Będę próbował jednak nacentrować te wirujące cewki.
Jak się nie uda, to mam jeszcze jakiś inny silnk BLDC z kontrolerem, to najwyżej zmienię napęd.

Anonymous - Pon 17 Sie, 2015

Wracam do tematu. Wszystkie nierówności przeszlifowałem (oprócz magnesów). Silnik teraz chodzi lekko, ale nadal po rozgrzaniu występuje głośna praca. Zaczyna głośno pracować zębatka wirnika. Jest metalowa, trzy kółka, które napędza są plastikowe i zewnętrzna bieżnia zębatki jest metalowa. Kręcąc kołem po nagrzaniu wyraźnie słychać głośną pracę zębatki na wirniku (ilość obrotów to sugeruje, że chodzi o tę zębatkę).
Tak, jakby tryby były luźne, czy coś w tym stylu. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być i jak to zlikwidować? Koło obraca się nadal lekko, tylko zębatka hałasuje.

Adam Wysokiński - Pon 17 Sie, 2015

Miałem przypadek z takim silnikiem, że hałasował po nagrzaniu. Wymiana wszystkich łożysk załatwiła sprawę. Tarcia tam jednak nie było
Anonymous - Pon 17 Sie, 2015

A propos łożysk, to gdzie można znaleźć największy wybór? Takich małych, do silników w rowerach.
Spróbuję wymienić.
Wymieniałeś w silniku i zębatkach? U mnie by było 5 szt.
Może najpierw w silniku, a później, jak nie pomoże w zębatkach?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group