To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Czy kontroler trzeba załączać poprzez kable stacyjki?

hudy147 - Sob 19 Wrz, 2015
Temat postu: Czy kontroler trzeba załączać poprzez kable stacyjki?
Witam. Czy kontroler
http://www.aliexpress.com...2218294528.html

Trzeba załączać poprzez kable stacyjki czy wystarczy przewód od stacyjki zmostkować na stałe a sterować głównym zasilaniem?

Chcę odcinać całe zasilanie sterownika przekaźnikiem kiedy nie używam roweru.

Mechano - Sob 19 Wrz, 2015

Jeżeli połączysz przewód stacyjki na stałe z plusem zasilania to zawsze po podłączeniu głównych przewodów zasilających sterownik będzie włączony i będzie pobierał prąd, przy każdym ruchu manetki będzie włączał silnik.
BTW. Nie prościej założyć jeden temat z wieloma problemami niż tak się rozdrabniać?

hudy147 - Sob 19 Wrz, 2015

Właśnie tak chcę, wyłącznik na kierownicy niech podaje prąd na cewkę przekaźnika. Wg mnie to lepsze wyjście niż cały czas dostarczanie napięcia do sterownika a sterowanie kablami stacyjki.

Zakładam osobne posty z prostej przyczyny :) jak ktoś będzie chciał to łatwiej znajdzie rozwiązanie.

Mechano - Sob 19 Wrz, 2015

Jeżeli chcesz włączać przekaźnik przy pełnym obciążeniu to musisz mieć jeszcze odpowiednio dobrany gasik. Wygooglaj to. Sterownik właśnie po to ma te przewody, żeby się nie bawić z przekaźnikiem.
atomek1000 - Sob 19 Wrz, 2015

Sterownik pobiera minimalną ilość energii, bawienie się w cewki i przekaźniki zwłaszcza na kablach prądowych nie jest zalecane.
hudy147 - Sob 19 Wrz, 2015

Nigdy nie wyłączam przekaźnika podczas pracy silnika. Wiem że łuk może się zapalić i zniszczyć styki. Robiłem próbne obciążenie pakietu rezystorem 2 Ohm. Jaki łuk poszedł to szok :) poszło 45A.
WojtekErnest - Sob 19 Wrz, 2015

To juz nie przekaznik bylby Ci potrzebny a raczej stycznik.
hudy147 - Nie 20 Wrz, 2015

I to duży z komorą gaszeniową :)
qaz33 - Nie 20 Wrz, 2015

Ja nie wiem o czym wy wogole mowicie :D

Ja przez ponad rok nie uzywalem stacyjki (moj pierwszy kontroler nawet nie mial takiej opcji) no i co z tego? Wlaczalem calasc zwykla wtyczka od baterii troche zaiskrzylo i tyle. Zlo jakies? Skroci to zywotnosc kondensatorow albo kabli czy jeszcze czegos innego? Nawet styki mi nie przyczernialy a napiecie bylo zawsze ponad 50v.

PS. bardzo dobrze ze kolega zaklada nowy watek z nowym problemem. Przeciez wlasnie od tego jest frum :)

Pykacz - Nie 20 Wrz, 2015

Ja tam miałem duże aku (około 3,4kWh) i raz połączony układ przez bezpiecznik 200A przy sterowniku już nie ruszałem .Włączałem i wyłączałem instalację tylko stacyjką właśnie .
hudy147 - Nie 20 Wrz, 2015

...ogólnie sprawa jest taka że buduję drugi mniejszy rowerek dla mojej dziewczyny. A z racji cięcia kosztów nie będzie balansera. Do ładowania wykorzystam ładowarkę modelarską która już posiadam. Wtyk LPT posłuży do mostkowania pakietu 12s w 6s a zarazem przekaże sygnał do balansera. Oprócz tego będą dwa gniazda zasilające (prądowe) po jednym na pakiet 6s. Po ladowaniu przekaźnik załączy pakiety w szereg i puści tym sposobem napięcie do sterownika.
atomek1000 - Nie 20 Wrz, 2015

Dla dziewczyny takie bajery? Ja bym nie ryzykował :mrgreen:
Dla samego mnie byłoby to lekko kłopotliwe, nie baw sie w styczniki tylko zrób instalacje ile samo Volt dla obu rowerów, weź dwa bmsy i jedną ładowarkę. Wyjdzie lekko drożej ale wygoda jest dużo większa :roll:

hudy147 - Nie 20 Wrz, 2015

Mieszkamy osobno jeszcze ;) wykorzystam to co mam :) wtyczkę od odkurzacza sama naprawila to to tez podłączy :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group