ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy kontroler trzeba załączać poprzez kable stacyjki?
Autor Wiadomość
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   Czy kontroler trzeba załączać poprzez kable stacyjki?

Witam. Czy kontroler
http://www.aliexpress.com...2218294528.html

Trzeba załączać poprzez kable stacyjki czy wystarczy przewód od stacyjki zmostkować na stałe a sterować głównym zasilaniem?

Chcę odcinać całe zasilanie sterownika przekaźnikiem kiedy nie używam roweru.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Jeżeli połączysz przewód stacyjki na stałe z plusem zasilania to zawsze po podłączeniu głównych przewodów zasilających sterownik będzie włączony i będzie pobierał prąd, przy każdym ruchu manetki będzie włączał silnik.
BTW. Nie prościej założyć jeden temat z wieloma problemami niż tak się rozdrabniać?
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Właśnie tak chcę, wyłącznik na kierownicy niech podaje prąd na cewkę przekaźnika. Wg mnie to lepsze wyjście niż cały czas dostarczanie napięcia do sterownika a sterowanie kablami stacyjki.

Zakładam osobne posty z prostej przyczyny :) jak ktoś będzie chciał to łatwiej znajdzie rozwiązanie.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Jeżeli chcesz włączać przekaźnik przy pełnym obciążeniu to musisz mieć jeszcze odpowiednio dobrany gasik. Wygooglaj to. Sterownik właśnie po to ma te przewody, żeby się nie bawić z przekaźnikiem.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Sterownik pobiera minimalną ilość energii, bawienie się w cewki i przekaźniki zwłaszcza na kablach prądowych nie jest zalecane.
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

Nigdy nie wyłączam przekaźnika podczas pracy silnika. Wiem że łuk może się zapalić i zniszczyć styki. Robiłem próbne obciążenie pakietu rezystorem 2 Ohm. Jaki łuk poszedł to szok :) poszło 45A.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 19 Wrz, 2015   

To juz nie przekaznik bylby Ci potrzebny a raczej stycznik.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

I to duży z komorą gaszeniową :)
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Ja nie wiem o czym wy wogole mowicie :D

Ja przez ponad rok nie uzywalem stacyjki (moj pierwszy kontroler nawet nie mial takiej opcji) no i co z tego? Wlaczalem calasc zwykla wtyczka od baterii troche zaiskrzylo i tyle. Zlo jakies? Skroci to zywotnosc kondensatorow albo kabli czy jeszcze czegos innego? Nawet styki mi nie przyczernialy a napiecie bylo zawsze ponad 50v.

PS. bardzo dobrze ze kolega zaklada nowy watek z nowym problemem. Przeciez wlasnie od tego jest frum :)
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Ja tam miałem duże aku (około 3,4kWh) i raz połączony układ przez bezpiecznik 200A przy sterowniku już nie ruszałem .Włączałem i wyłączałem instalację tylko stacyjką właśnie .
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

...ogólnie sprawa jest taka że buduję drugi mniejszy rowerek dla mojej dziewczyny. A z racji cięcia kosztów nie będzie balansera. Do ładowania wykorzystam ładowarkę modelarską która już posiadam. Wtyk LPT posłuży do mostkowania pakietu 12s w 6s a zarazem przekaże sygnał do balansera. Oprócz tego będą dwa gniazda zasilające (prądowe) po jednym na pakiet 6s. Po ladowaniu przekaźnik załączy pakiety w szereg i puści tym sposobem napięcie do sterownika.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Dla dziewczyny takie bajery? Ja bym nie ryzykował :mrgreen:
Dla samego mnie byłoby to lekko kłopotliwe, nie baw sie w styczniki tylko zrób instalacje ile samo Volt dla obu rowerów, weź dwa bmsy i jedną ładowarkę. Wyjdzie lekko drożej ale wygoda jest dużo większa :roll:
 
 
hudy147 
stażysta


Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 164
Skąd: Bochnia
Wysłany: Nie 20 Wrz, 2015   

Mieszkamy osobno jeszcze ;) wykorzystam to co mam :) wtyczkę od odkurzacza sama naprawila to to tez podłączy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group