To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - Radiator na silniku?

mleczny - Wto 27 Paź, 2015
Temat postu: Radiator na silniku?
Siema czy ktoś stosował oklejenie silnika radiatorem na klej termoprzewodzący ? Ma to sens? Od strony wewnętrznej ( między szprychami). Można kupić np kątownik aluminiowy pociąć go i wkleić :) . Tylko fajnie było by gdyby część klejona była po łuku wygięta tak by pasowała do silnika. A może są gotowe wygięte radiatory :shock:
tas - Wto 27 Paź, 2015

Nie ma sensu.
Uzwojenia nie mają kontaktu z obudową.
Zainwestuj w czujnik temp, za resztę kup piwa w celach chłodzących :)

Anonymous - Wto 27 Paź, 2015

Ja uważam, że sens ma. Zawsze silnik szybciej wystygnie, gdy obudowa będzie chłodniejsza, a co za tym idzie chłodniejsze wnętrze silnika. Założyłem u siebie wiatraczek z kompa dmuchający powietrze na silnik i zauważyłem poprawę w chłodzeniu, szczególnie na postoju. Radiatory między szprychami zamocowane do silnika na pewno w czasie jazdy spowodują mniejsze grzanie obudowy. Większa masa silnika, to większa bryła chłodząca.
tas - Wto 27 Paź, 2015

Tylko, że silniki rowerowe się nie palą od powolnego wzrostu temperatury (takiego, który da się zniwelować jakimiś radiatorami na obudowie).
mleczny - Wto 27 Paź, 2015

Planuję mieć też czujkę temp. Po prostu mam nadzieję, że gdy wzrośnie temp do 120 C to jak odpuszczę manetkę, silnik szybciej się schłodzi. Dzięki temu mógłbym częściej przyciskać :twisted: (mniej czekać na spadek temperatury).

PS.
Ktoś kiedyś wspomniał, że obudowa silnika może być gorąca aż pali. Więc chyba warto ją chłodzić bo pośrednio ma wpływ na temperatury wewnątrz.

atomek1000 - Wto 27 Paź, 2015

Gorzej jak ci ten radiator w trakcie jazdy się odklei :lol: Jak nie chcesz silnika zjarać to lepiej wywierć mu otwory w pokrywie a srodek jakims lakierem zeby nie zardzewialo i tyle
mleczny - Wto 27 Paź, 2015

Co do lakieru musi być on nieprzewodzący nie? Masz jakieś propozycje?

A co do radiatora to raczej się nie odklei. A jeżeli by spróbował można jakiś patent uskutecznić.

syntony - Wto 27 Paź, 2015

Ja tego nie rozumiem jak te otwory w obudowach mają działać... wiem że chłodzą :D , ale przecież jak się jedzie po żużlu czy dzikich drogach to kamienie strzelają na wszystkie strony, na 100% coś wpadnie do środka i będzie tam grzechotać aż w końcu zmieli magnesy albo uzwojenia.
Jest ktoś kto to testował i może podzielić się opinią?

atomek1000 - Wto 27 Paź, 2015

Ktoś na endlessie montował siateczke w tych otworach :wink:
maniekrox - Śro 28 Paź, 2015

Wiercenie otworów ma sens, jednak kosztem wodoodporności.
Co do pomysłu z radiatorem to problem polega na przekazaniu ciepła z uzwojen na obudowę, powietrze ma baaaardzo niską przewodnosc cieplną. Myślę, że ozebrowanie może coś dać, ale nie oczekiwalbym cudów;)

Anonymous - Śro 28 Paź, 2015

Radiatorów nie trzeba przyklejać. Większość silników ma śruby mocujące dekle i tam można przykręcić blachy radiatorów. Silniki są z aluminium, to co ma rdzewieć w wywierconych otworach?
atomek1000 - Śro 28 Paź, 2015

Środek silnika ;)
Anonymous - Śro 28 Paź, 2015

A... no tak, tego nie wziąłem pod uwagę ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group