To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem w kole - Radiator na silniku?
mleczny - Wto 27 Paź, 2015 Temat postu: Radiator na silniku? Siema czy ktoś stosował oklejenie silnika radiatorem na klej termoprzewodzący ? Ma to sens? Od strony wewnętrznej ( między szprychami). Można kupić np kątownik aluminiowy pociąć go i wkleić . Tylko fajnie było by gdyby część klejona była po łuku wygięta tak by pasowała do silnika. A może są gotowe wygięte radiatory
tas - Wto 27 Paź, 2015
Nie ma sensu.
Uzwojenia nie mają kontaktu z obudową.
Zainwestuj w czujnik temp, za resztę kup piwa w celach chłodzących
Anonymous - Wto 27 Paź, 2015
Ja uważam, że sens ma. Zawsze silnik szybciej wystygnie, gdy obudowa będzie chłodniejsza, a co za tym idzie chłodniejsze wnętrze silnika. Założyłem u siebie wiatraczek z kompa dmuchający powietrze na silnik i zauważyłem poprawę w chłodzeniu, szczególnie na postoju. Radiatory między szprychami zamocowane do silnika na pewno w czasie jazdy spowodują mniejsze grzanie obudowy. Większa masa silnika, to większa bryła chłodząca.
tas - Wto 27 Paź, 2015
Tylko, że silniki rowerowe się nie palą od powolnego wzrostu temperatury (takiego, który da się zniwelować jakimiś radiatorami na obudowie).
mleczny - Wto 27 Paź, 2015
Planuję mieć też czujkę temp. Po prostu mam nadzieję, że gdy wzrośnie temp do 120 C to jak odpuszczę manetkę, silnik szybciej się schłodzi. Dzięki temu mógłbym częściej przyciskać (mniej czekać na spadek temperatury).
PS.
Ktoś kiedyś wspomniał, że obudowa silnika może być gorąca aż pali. Więc chyba warto ją chłodzić bo pośrednio ma wpływ na temperatury wewnątrz.
atomek1000 - Wto 27 Paź, 2015
Gorzej jak ci ten radiator w trakcie jazdy się odklei Jak nie chcesz silnika zjarać to lepiej wywierć mu otwory w pokrywie a srodek jakims lakierem zeby nie zardzewialo i tyle
mleczny - Wto 27 Paź, 2015
Co do lakieru musi być on nieprzewodzący nie? Masz jakieś propozycje?
A co do radiatora to raczej się nie odklei. A jeżeli by spróbował można jakiś patent uskutecznić.
syntony - Wto 27 Paź, 2015
Ja tego nie rozumiem jak te otwory w obudowach mają działać... wiem że chłodzą , ale przecież jak się jedzie po żużlu czy dzikich drogach to kamienie strzelają na wszystkie strony, na 100% coś wpadnie do środka i będzie tam grzechotać aż w końcu zmieli magnesy albo uzwojenia.
Jest ktoś kto to testował i może podzielić się opinią?
atomek1000 - Wto 27 Paź, 2015
Ktoś na endlessie montował siateczke w tych otworach
maniekrox - Śro 28 Paź, 2015
Wiercenie otworów ma sens, jednak kosztem wodoodporności.
Co do pomysłu z radiatorem to problem polega na przekazaniu ciepła z uzwojen na obudowę, powietrze ma baaaardzo niską przewodnosc cieplną. Myślę, że ozebrowanie może coś dać, ale nie oczekiwalbym cudów;)
Anonymous - Śro 28 Paź, 2015
Radiatorów nie trzeba przyklejać. Większość silników ma śruby mocujące dekle i tam można przykręcić blachy radiatorów. Silniki są z aluminium, to co ma rdzewieć w wywierconych otworach?
atomek1000 - Śro 28 Paź, 2015
Środek silnika
Anonymous - Śro 28 Paź, 2015
A... no tak, tego nie wziąłem pod uwagę
|
|
|