To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - e-bmx z silnikiem umieszczonym centralnie

Pavyan - Nie 31 Sty, 2016

Przepraszam z góry za OT.

Coś dla miłośników ekstremalnych przejażdżek zimowych - czyli kolejny gadżet :wink:
Co prawda nie do ogrzewania goleni, ale... jak mówiła moja Babcia: jak w stopy ciepło, to wszędzie ciepło.
Elektrycznie podgrzewane rękawice już na Forum gdzieś widziałem, ale dzisiaj natknąłem się na wiadomość o wkładkach do butów, na bateryjki AA - przez dwie godziny dają ok. 44st C.
Na e-rowerze tylko szybkozłączki z butów do baterii i gotowe - tylko przy zsiadaniu uważać! :mrgreen:

Taki pomysł błądzi mi po głowie od dawna, a ktoś inny go zrealizował.
Co prawda nie na rower, ale do warsztatu mi się przydadzą - bo są jakby już kupione, to postanowione.
https://www.google.pl/sea...Q_AUIBigB&dpr=1

W JULA za ok. 60zł.

Może tylko dam raczej do zasilania 18650 z układem zbezpieczającym, albo... zasilanie przewodowe - na zasilacz DC :mrgreen:

A może pantograf na głowie :grin: ? Albo taki trolejbusowy dyszel :mrgreen:

ED: :shock: Są nawet z wbudowanym akumulatorem i pilotem :shock: Tylko droższe:
http://www.xsonic.pl/glov...ch-p-16005.html

sirgregs - Pon 01 Lut, 2016

Fotka z poprzedniego śnieżnego jeszcze weekendu


i laboratorium na kołach ;-) znaczy testy trwają. Sterownik nawet się ciepły nie zrobił.

Bysiu22 - Pon 01 Lut, 2016

Zrób sobie koniecznie osłonkę na tą zębatkę od silnika bo ci nogawkę wciągnie i będzie nie wesoło, nawet jeśli to tylko testy sprzętu.
sirgregs - Wto 02 Lut, 2016

Zębatka zdawcza bez osłony to sprawdzone rozwiązanie stosowane powszechnie ;-)
Niebezpieczeństwo znikome. Najwyżej utnie sznurówkę albo jakiegoś zabłąkanego frędzla.


sirgregs - Wto 01 Mar, 2016

Nie zostałem przekonany do włożenia silnika w Dahona a obiecałem sobie że hub jednak u mnie zagości więc koło z silnikiem dostał rower z pierwszego zdjęcia tego tematu :-)

Koło oryginalne to 26" i 2,5kg (kompletne z oponą i dętką)
a koło wyposażone w silnik to 28" i 6kg (podana masa również dotyczy kompletnego koła jak na zdjęciu - jedynie bez tarczy hamulcowej) - swoją drogą ledwo weszło w widelec ze względu na swoją średnicę mimo oponki 28x1,35.
Nie mam jeszcze sterownika ale po testach jazdy mięśniowej wychodzi na to że opór silnika jest naprawdę nieznaczny :-) Teoretyczną prędkość maksymalną (ciągłą) przy zasilaniu 48V i wspomaganiu (żeby nie przeciążać silnika) szacuję na 45km/h. Będzie dobrze :-)

sirgregs - Śro 09 Mar, 2016

Trudno włożenie koła z silnikiem do roweru nazwać "konstrukcją własną" bo w sumie cała robota zajęła może 2,5 godziny ale z efektu jestem bardzo zadowolony.
Pierwszy hub i to bardzo budżetowy a jazda genialna.
Wczoraj udało mi się uzyskać prędkość ze wspomaganiem dokładnie na poziomie 45,5km/h i więcej nie chce.
Adam uświadomił mi że jeżdżę na nastawie selektora prędkości w położeniu "normal" - gniazdo bez zworek. I nie zamierzam tego zmieniać. Na łódzkiej ścieżce rowerowej prędkości ponad 30km/h są już mega niebezpieczne.
Rower przytył jedynie o niecałe 5 kg więc to wciąż normalny rower.
Jedyne co na minus w całej konstrukcji to to że przestał mi się komunikować z licznikiem (Sigma) bezprzewodowy czujnik kadencji jak silnik napędza ;-)

sirgregs - Śro 16 Mar, 2016

To się może wydarzyć ze spodniami ale tutaj mamy do czynienia z nieco innym układem.

A ja już osłonę założyłem. Paskudną strasznie tak że aż wstyd fotę wklejać ale za to skuteczną.

sirgregs - Śro 23 Mar, 2016

Dzisiaj e-bmx został poddany testom mechanicznym przez dużych chłopców.
Test zaliczony pozytywnie.
Kilka fotek poniżej:




Można męczyć sprzęt tak

albo tak

a on to dzielnie znosi ;-)

Rekordowy przejazd testowy

i osiągnięta prędkość maksymalna

I to by było na tyle w dniu dzisiejszym :-)

tomeczekokok - Śro 23 Mar, 2016

Kurcze małe a cieszy, małe a robi wrażenie. :mrgreen:
Szwagier - Czw 24 Mar, 2016

Gratuluję dobrej zabawy! :smile:
sirgregs - Czw 24 Mar, 2016

Śmiesznie było jak stare konie zaczęły bawić się rowerkiem ;-)
Po raz pierwszy doświadczyłem tego że silnik zrobił się wyraźnie ciepły ale nie gorący. Rękę można było na nim trzymać czując miłe ciepełko (raczej poniżej 50 stopni C)
Jak młody jeździ to silnik zawsze jest zimny lub ledwo letni.
Zmierzyłem prądy amperomierzem cęgowym.
Na postoju przy świeżo naładowanym akumulatorze i manetce odkręconej na full:
- prąd z akumulatora do sterownika - 30A
- prąd ze sterownika do silnika - 69A
W poprzedniej konstrukcji na tym sterowniku topiły mi się oryginalne złączki do silnika.
W e-bmx zastosowałem złączki Wago takie jak poniżej i działa to znakomicie.

Teoretycznie są do 32A dla przewodu 4mm2 ale jak widać z praktyki chwilowe prawie 70A też znoszą bez problemu. Koszt takiej złączki to poniżej złotówki za sztukę.

Tomek - Czw 24 Mar, 2016

sirgregs, fajne złączki jako elektryk używam ich na codzień. Super wygode :smile: Ten typ jest właśnie na bardziej wymagające warunki. Takich z obrazka już nie produkują, teraz są nowe mniejsze (i palce tak nie bolą od otwierania styków jak 100 takich trzeba założyć przez cały dzień :grin: ) ale działają na tej samej zasadzie. Ogólnie najpewnie jest skręcić i zalutować przewody i spać spokojnie :smile:
sirgregs - Pon 28 Mar, 2016

x postów temu pytałem czy ktoś testował sterownik z magmy 24V 31A na wyższe napięcia.
No i pokrótce pisząc po wieczornym oglądaniu "elektroniki" sterownika (kurcze tam w środku prawie nic nie ma a daje na silnik do 70 A) sprawdziłem to dzisiaj.
Poszedł na 12s Lipo :-)
Wciąż mi brakuje trochę do "death bike"

ale dzisiejsza prędkość jaką osiągnąłem na e-bmx zbliża mnie coraz bardziej do totalnych e-bikeowych wariatów zza oceanu ;-) (małe kółka i napęd non-hub)
Przejechałem 7km z prędkościami ponad 50km/h.
Max jaki zapisał prędkościomierz to 54,6 km/h :-D


Sterownik po jeździe kompletnie zimny za to silnik tak ciepły to jeszcze nie był he he.
W końcu silniczek troszkę będzie musiał popracować.
Konfiguracja 6s nadal nadaje się dla nieletnich.
Konfiguracja 12s tylko dla wariatów ...

umbur - Pon 28 Mar, 2016

Zacny ochraniacz :grin: .
Yin - Pon 28 Mar, 2016

A ja myślałem że na niego 10S li ion to sporo :) Wrzuć jakiś filmik i koniecznie zmierz do jakiej temperatury się nagrzewa.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group