To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Pakiet Lipo, padnięty?
WojtekErnest - Czw 26 Lis, 2015
Witek209 napisał/a: | .. a lutownicą to idzie raczej do dupy. |
Jakiej mocy lutownica ? Jak lutujesz, cyna się wyraźnie rozpływa czy 'maze' po blaszkach ?
wiciu_r - Pią 27 Lis, 2015
Lutownicą dobrze pójdzie, ale musisz mieć odpowiedniej mocy. Jak taką z marketu niby precyzyjną to jedynie będziesz grzał obudowę. Ja do takich "prac" używam pasty do lutowania rur miedzianych (trzeba potem dobrze wytrzeć miejsca lutowania) i starej PRL-owskiej kolby 100W, czyli krótko, ale na stosunkowo dużej powierzchni. Kable lutuję i dodatkowo skręcam na listewce. W obwodzie bezpiecznik (w gnieździe) samochodowy minimum 30A (wg potrzeby).
WojtekErnest - Pią 27 Lis, 2015
No i nabieramy sporo cyny na grot a następnie w momencie lutowania dodajem w pkt cienka cyne z topnikiem. Musi wyjsc....
tas - Pią 27 Lis, 2015
Jedna z blaszek jest ameliniowa, bez topnika nie pomalujesz
Do lutowania blaszek używam topnika, który pokazałem w tym wpisie:
http://ebike.nexun.pl/napelniana-puszka-spray/
Witek209 - Pią 27 Lis, 2015
A więc tak. Winowajcą całego zamieszania był brak łączności na głównych kablach prądowych w jednej z cel. Skutkiem tego było to że zasilenie płynęło kablami balansera a nie głównym B- (gdyż na B- był brak napięcia)
Wszystko dobrze zlutowałem i jest ok...
A jak zlutowałem? Bez pasty i innych pierdół, tylko cyna i kalafonia no i oczywiście lutownica (zwykła transformatorowa 100W - 100W starych polskich a nie chińskich).
Polegało to na tym, że bierzemy odrobinę kalafoni na grot i pocieramy nim (gorącym grotem z kalafonią) o te zasrane, aluminiowe blaszki. Po upływie około 3-5 sekund pocierania (nie przestajemy pocierać) dodajemy cynę i nadal pocieramy. Zajmuje nam to znów 3-5 i zaczyna się pobielanie blaszki. A wiadomo że jak już pobielona to na miękko idzie lutować.
Próby robiłem na starej celi i monitorowałem temperaturę. Bardzo delikatnie nagrzewa się cela tylko przy "blaszce".
Zlutowałem, zrobiłem i nic przy okazji nie popsułem.
Dziękuję za zainteresowanie tematem i wszelką pomoc.
PS. Pobór prądu przez sterownik, u mnie to 0.4A. Chyba dobrze. Wszystko sprawdzane na 20s.
tas - Sob 28 Lis, 2015
lepiej sprawdź czy BMS działa, bo ogólnie próba zasilania roweru przez złącze balansujace zawsze kończy się jego uszkodzeniem.
atomek1000 - Sob 28 Lis, 2015
Bms nie powinien sie uszkodzic gdyz ma on bezpośrednio b- połączony z minusem pierwszej celi. Z tego powodu tez byla utrudniona diagnoza. Dziwne ze ten cieniutki kabelek tak dlugo wytrzymał.
Witek209 - Sob 28 Lis, 2015
Atomek, kabelek wytrzymał na szczęście. Zasadniczo prądy duże nie szły, bo mam soft start, a przy 60v sterownik odcina już silnik.
tas - Sob 28 Lis, 2015
Fuksiarz
WojtekErnest - Nie 29 Lis, 2015
Witek209 napisał/a: | Atomek, kabelek wytrzymał na szczęście. Zasadniczo prądy duże nie szły, bo mam soft start, a przy 60v sterownik odcina już silnik. |
Tak naprawdę to czy na pewno BMS jes sprawny to chyba nie wiesz. Bo przecież on dziala w kilku trybach. Balansowanie każdej celi w czasie ładowania dziala ?
Poza tym jesli prąd szedl przez kabelki balansera, to nawet kilka Amper mogło popalić kabelki, elementy kanalow, rezystory, optoizolatory, sciezki etc.
Czyli jeśli BMS przepuszcza prąd w czasie jazdy/obciazenia to nadal nie ma gwarancji ze całość jest ok.
atomek1000 - Nie 29 Lis, 2015
Cytat: | elementy kanalow, rezystory, optoizolatory, sciezki |
Nie są na ścieżce prądowej więc niby dlaczego mają się spalić...
Można gdybac ze sie zepsul ale wd mnie zepsuty może być jedynie kabelek(może mieć większą oporność niż reszta)
Witek209 - Nie 29 Lis, 2015
Pomierzyłem oporność na wszystkich kablach i ich "przepływowość"
tas - Nie 29 Lis, 2015
Pali się ścieżką nr 1 łącząca -B z aku z -B0 i wyłącza cały układ balansująco-pomiarowy
|
|
|