ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pakiet Lipo, padnięty?
Autor Wiadomość
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   Pakiet Lipo, padnięty?

Panie (jeśli są) i Panowie, jest problem.

Problem wygląda następująco:

Zlutowałem baterie z 10 pakietów Turnigy 4s, zrobione na 20s. Wszystko zrobiłem zgodnie z instrukcjami jakie znalazłem i wszystko było dobrze, napięcie, kolejność kabli itd...
Zadowolony swoją pracą, podłączyłem BMS (najpierw minus główny, potem te od balanserów) i na rower. Jeździłem, do momentu aż sterownik odłączył prąd (nie bms ponieważ zapomniałem podłączyć do ładowarki i go aktywować) i napięcie spadło do 58v.) Wróciłem do domu to zmierzyłem napięcie i co? Pierwsze 2 cele (te podpięte pod B1-B2 miały po 0V). Wylutowałem więc uszkodzone pakiety, dałem nowe takie same i wszystko podłączyłem tak samo, podłączyłem pod ładowarkę, przez noc BMS balansował pakiet, rano patrzę 84V. Myślę sobie jest dobrze...

Pakiet do roweru, wsiadam, przekręcam kluczyk, manetka do przodu i .... zajechałem może ze 2m i koniec...

Odlączyłem pakiet, miernik do łapy i nie mogę uwierzyć!!
K****, nie... 78V... 6v w dół w 30sek?


Podlączyłem pakiet do ładowarki i nie ładuje, pokazuje zieloną diodę czyli pakiet naładowany. mierzyłem napięcie na każdej z cel i znów dwie pierwsze (te z B1-B2) mają 0V...

Dodam że za pierwszym razem, zanim sterownik odłączył napięcie zrobiłem z 20 kilometrów.


Zaraz znowu rozlutuje pakiet i nie wiem co dalej, POMOCY. :) )

Co mam sprawdzić?
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 26 Lis, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Znalazł się główny podejrzany. Mianowicie, podłączyłem BMS do aku w prawidłowej kolejności, i jest ok bo 83.8V.

Podłączam do sterownika, jest 83.8V
Przekręcam kluczyk i nagle napięcie spada jakies 15-20V na sekundę, czyli po 3sek, miernik na aku pokazał 30v i szybko odłączyłem kabel.

Zastanawia mnie tylko czy BMS nie powinien odciąć prądu tak niskiego.? Bo taka sytuacja jest na wejściu i wyjściu z bms. Nie zmienia to faktu ze cuda są po przekręceniu kluczyka.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Masz błąd w instalacji, koniecznie rozłącz i sprawdź wszystko. Nie można wykluczyć, że BMS został uszkodzony w skutek złego podłaczenia i teraz rozładowuje cele.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Podłączyłem na próbę bez BMS i jest to samo, więc zakładam ze sterownik. Na szczęście wszystkie cele się znowu naładowały. (pakiet rozładowałem trochę żarówkami samochodowymi i podłączyłem do ładowania)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Podlacz sterownik przez amperomierz i sprawdz jaki prad idzie do sterownika na biegu jałowym "włączony stacyjką i koniec". Powinien płynąć znikomy prąd <1A
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

A jak sa jakies zwarcia i mu spali miernik?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Wynaleziono bezpieczniki i o dziwo, są w miernikach na obwodzie pomiaru pradu :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Lub spali mu bezpiecznik? :D
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Przy tych aku taki spadek napięcia to ogień i siwy dym.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

A jak lutować te płytki co wychodzą z cel ze sobą? Lutownicą coś nie chce to działać jak bym sobie życzył.

Wymieniałem w sumie 3 cele i być może po prostu dobrze ich nie połączyłem. Wydaje mi się że te blaszki są aluminiowe i jak je trwale połączyć i nie rozwalić lipo
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Chyba nie padniete cele tylko "lutowacz" niedoświadczony.
Zlutuj porządnie, bez BMS i obciaz zarowkami. Jak będzie ok, to pojezdzij i dopiero kolejne ruchy.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

a jak dobrze złączyć te blaszki? Główne + i - z każdej celi
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Nie chcę być "prorokiem" (nie widząc zdjęcia ani szkicu połączeń) ale połączenie 10 pakietów Turnigy 4s daje 10x4s czyli 40s i napięcie 40x3.6V=144V???. Jeśli zrobiono na 20s to coś nie tak z połączeniami i chyba z wiedzą na temat budowy baterii. Radził bym szybko rozebrać ten "wybuchowy" ładunek pod nazwą "bateria",zrobić szkic połączeń i zastanowić się nad nim (ew.zdjęcie), zamieścić ten szkic tu na forum bo wyraźnie "czuć", że coś nie tak i po prostu szkoda drogiej baterii nie mówiąc o innych "elementach" i ogólnie pojętym bezpieczeństwie.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

wibi, Z 10 pakietów zrobisz też 20s 10Ah (20s2p). Poza tym w pierwszym poście pisze, że było 84V czyli 20s naładowane do pełna :razz:
 
 
Witek209 
młodzik


Wiek: 30
Dołączył: 26 Cze 2015
Posty: 91
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015   

Dokładnie to jest 20s2p.

Teraz wieczorem, wszystko sprawdziłem i bateria jest w pełni sprawna i dobrze złożona, jedyne zastrzeżenia mam właśnie do łączeń tych "blaszek" a lutownicą to idzie raczej do dupy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group