|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pakiet Lipo, padnięty? |
Autor |
Wiadomość |
Witek209
młodzik
Wiek: 30 Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 91 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015 Pakiet Lipo, padnięty?
|
|
|
Panie (jeśli są) i Panowie, jest problem.
Problem wygląda następująco:
Zlutowałem baterie z 10 pakietów Turnigy 4s, zrobione na 20s. Wszystko zrobiłem zgodnie z instrukcjami jakie znalazłem i wszystko było dobrze, napięcie, kolejność kabli itd...
Zadowolony swoją pracą, podłączyłem BMS (najpierw minus główny, potem te od balanserów) i na rower. Jeździłem, do momentu aż sterownik odłączył prąd (nie bms ponieważ zapomniałem podłączyć do ładowarki i go aktywować) i napięcie spadło do 58v.) Wróciłem do domu to zmierzyłem napięcie i co? Pierwsze 2 cele (te podpięte pod B1-B2 miały po 0V). Wylutowałem więc uszkodzone pakiety, dałem nowe takie same i wszystko podłączyłem tak samo, podłączyłem pod ładowarkę, przez noc BMS balansował pakiet, rano patrzę 84V. Myślę sobie jest dobrze...
Pakiet do roweru, wsiadam, przekręcam kluczyk, manetka do przodu i .... zajechałem może ze 2m i koniec...
Odlączyłem pakiet, miernik do łapy i nie mogę uwierzyć!!
K****, nie... 78V... 6v w dół w 30sek?
Podlączyłem pakiet do ładowarki i nie ładuje, pokazuje zieloną diodę czyli pakiet naładowany. mierzyłem napięcie na każdej z cel i znów dwie pierwsze (te z B1-B2) mają 0V...
Dodam że za pierwszym razem, zanim sterownik odłączył napięcie zrobiłem z 20 kilometrów.
Zaraz znowu rozlutuje pakiet i nie wiem co dalej, POMOCY. )
Co mam sprawdzić? |
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 26 Lis, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Witek209
młodzik
Wiek: 30 Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 91 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Znalazł się główny podejrzany. Mianowicie, podłączyłem BMS do aku w prawidłowej kolejności, i jest ok bo 83.8V.
Podłączam do sterownika, jest 83.8V
Przekręcam kluczyk i nagle napięcie spada jakies 15-20V na sekundę, czyli po 3sek, miernik na aku pokazał 30v i szybko odłączyłem kabel.
Zastanawia mnie tylko czy BMS nie powinien odciąć prądu tak niskiego.? Bo taka sytuacja jest na wejściu i wyjściu z bms. Nie zmienia to faktu ze cuda są po przekręceniu kluczyka. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Masz błąd w instalacji, koniecznie rozłącz i sprawdź wszystko. Nie można wykluczyć, że BMS został uszkodzony w skutek złego podłaczenia i teraz rozładowuje cele. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Witek209
młodzik
Wiek: 30 Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 91 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Podłączyłem na próbę bez BMS i jest to samo, więc zakładam ze sterownik. Na szczęście wszystkie cele się znowu naładowały. (pakiet rozładowałem trochę żarówkami samochodowymi i podłączyłem do ładowania) |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Podlacz sterownik przez amperomierz i sprawdz jaki prad idzie do sterownika na biegu jałowym "włączony stacyjką i koniec". Powinien płynąć znikomy prąd <1A |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
A jak sa jakies zwarcia i mu spali miernik? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Wynaleziono bezpieczniki i o dziwo, są w miernikach na obwodzie pomiaru pradu |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Lub spali mu bezpiecznik? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Przy tych aku taki spadek napięcia to ogień i siwy dym. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Witek209
młodzik
Wiek: 30 Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 91 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
A jak lutować te płytki co wychodzą z cel ze sobą? Lutownicą coś nie chce to działać jak bym sobie życzył.
Wymieniałem w sumie 3 cele i być może po prostu dobrze ich nie połączyłem. Wydaje mi się że te blaszki są aluminiowe i jak je trwale połączyć i nie rozwalić lipo |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Chyba nie padniete cele tylko "lutowacz" niedoświadczony.
Zlutuj porządnie, bez BMS i obciaz zarowkami. Jak będzie ok, to pojezdzij i dopiero kolejne ruchy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Witek209
młodzik
Wiek: 30 Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 91 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
a jak dobrze złączyć te blaszki? Główne + i - z każdej celi |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Nie chcę być "prorokiem" (nie widząc zdjęcia ani szkicu połączeń) ale połączenie 10 pakietów Turnigy 4s daje 10x4s czyli 40s i napięcie 40x3.6V=144V???. Jeśli zrobiono na 20s to coś nie tak z połączeniami i chyba z wiedzą na temat budowy baterii. Radził bym szybko rozebrać ten "wybuchowy" ładunek pod nazwą "bateria",zrobić szkic połączeń i zastanowić się nad nim (ew.zdjęcie), zamieścić ten szkic tu na forum bo wyraźnie "czuć", że coś nie tak i po prostu szkoda drogiej baterii nie mówiąc o innych "elementach" i ogólnie pojętym bezpieczeństwie. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
wibi, Z 10 pakietów zrobisz też 20s 10Ah (20s2p). Poza tym w pierwszym poście pisze, że było 84V czyli 20s naładowane do pełna |
|
|
|
|
Witek209
młodzik
Wiek: 30 Dołączył: 26 Cze 2015 Posty: 91 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 26 Lis, 2015
|
|
|
Dokładnie to jest 20s2p.
Teraz wieczorem, wszystko sprawdziłem i bateria jest w pełni sprawna i dobrze złożona, jedyne zastrzeżenia mam właśnie do łączeń tych "blaszek" a lutownicą to idzie raczej do dupy. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|