To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Przebudowa skuterka 36V 1000W
Anonymous - Czw 19 Mar, 2009
Nie ma czego zazdrościć Trochę roboty było, szczególnie z otworami pod wskaźniki. Właśnie ją okablowuję, jak skończę, wrzucę fotki całości.
doomboy napisał/a: | Mi się bardzo tył pojazdu podoba |
Dojdzie jeszcze błotnik. Z przodu już założyłem.
Anonymous - Czw 19 Mar, 2009
a skad takie siodelko zorganizowales ??
Natanoj - Czw 19 Mar, 2009
Zeeltom a wskaźniki i stacyjka kupne, czy z domowych zapasów? Ciekawi mnie ile mniej więcej może kosztować takie ładne oprzyrządowanie, bo ja to cały czas na prowizorce jeżdżę i coraz więcej rzeczy siada. Po próbach rowerka z nowym napinaczem rolka się odkręciła, jak składałem krzywo dokręciłem ośkę i tarło o obudowę, a drugi silnik nie był skręcony. Dobrze, że zorientowałem się że coś nie tak i zawróciłem, bo obudowa strasznie się dotarła a ten jeden silniczek pokonując takie opory był gorący. A tu miałbym wszystko pod okiem.
Anonymous - Czw 19 Mar, 2009
Wskaźniki kupiłem na allegro w cenie ok. 10 zł za sztukę. Stacyjka od jakiegoś innego wynalazku, który już dawno rozebrałem. To może być dowolny wyłącznik, bo stacyjka nie odcina zasilania, tylko blokuje elektronikę.
Siodło też wymacałem na allegro, o ile pamiętam dałem 70 zł.
W zasadzie, to dzieło ukończyłem. Pozostał montaż tylnego błotnika, ale to już zrobię, jak dojadą te cholerne opony.
Zdjęć ciąg dalszy. Nie będę ich opisywał, bo wszystko widać
Ufff...
Oświetlenia na ledach typu FLUX. Dla 36V daję w szereg opornik 3.0 kohm na 1 leda.
Kontrolki na tablicy, to - zielona = włączone światła, pomarańczowa - włączona stacyjka.
Odcięcia zasilania na hamulce nie robiłem. Uważam to za zbytek
Zbyszek Kopeć - Czw 19 Mar, 2009
EXTRA .
"Arcydzieło sztuki".
EV to jest EV !
Anonymous - Czw 19 Mar, 2009
może zapodaj jakiś filmik z jazdy i osiagi...
A jest zrywny ??
jakie uczucie w czasie jazdy ??
Anonymous - Czw 19 Mar, 2009
Teraz nie mam jak, bo czekam na dętki i opony. Po ostatniej jeździe, strzelił mi tył i jestem uziemiony
Szybkość ok 40 km/h. Formuła 1, to to nie jest, ale przy mojej masie, czuje się stałe przyspieszenie do pełnej prędkości.
W czasie jazdy trzeba uważać na dziury w jezdni, bo koła malutkie. Ale miny przechodniów i innych rowerzystów... - bezcenne
Zasięg trochę mały, po po pierwszej jeździe, tylko 10 km, ale to mogła być wina nieuformowanych akku i pewnych tarć w hamulcu, bo był źle wyregulowany. Jak dojadą oponki i dętki, to sprawdzę dokładnie.
Anonymous - Pią 20 Mar, 2009
Niedoooobry zeeltom niedooobry. Krew mi w zylach scina. Wykonanie co najmniej perfekt, maszyna ciekawa, az chec bierze podprowadzic gdzies spod sklepu ;P. A moj bajk w rozsypce. Ciagle dumam nad wolnobiegiem. Co najgorsze, przyzwyczailem sie do predkosci przelotowej rzedu 40km/h i wydaje sie mnie malo. Ale skoro Ty jedziesz na swoim tyle to na 26" mozna chyba te 60km/h smialo pociagnac?
PS
Widzialem downhillowcow w USA ktorzy, przy odpowiednim nachyleniu, gonili ulicami miasteczek 110km/h napedzani tylko sila "g" i miesni
Anonymous - Pią 20 Mar, 2009
Skończyłem robotę na dobre, bo przyszły dętki i opony i przy pierszej próbie, po jakichś 200 metrach, strzelił mi sterownik. Poszło pełne napięcie na silnik. Rowerek dostał takiego kopa,, że hej Całe szczęście, że założyłem bezpiecznik i ten kop był chwilowy. 25A strzeliło po 2 sekundach.
HELP!
Potrzebuję na gwałt sterownik 36V minimum 500W, albo większej mocy.
Prąd, który zdążyłem zauważyć na amperomierzu był rzędu 20A przy rozpędzaniu. Czyli 36V x 20A daje jakieś 700W.
Anonymous - Pią 20 Mar, 2009
I badz tu madry. Sterownik sterownikowi nie rowny. Przy pradach 37V 22A paily mi sie sterowniki 36V ktory byl opisany na 30A ciaglego, a taki na 20A chwilowego dziala na tej konfiguracjii do dzis ...
Anonymous - Pią 20 Mar, 2009
Wkurzyłem się i rozebrałem ten sterownik.
P60NF
Są dwie sztuki. Jedna jest zwarta w każdą stronę. Zamówiłem już te tranzystory. Wymienię i zobaczymy. Może tylko to poleciało.
Anonymous - Sob 21 Mar, 2009
Przy okazji chciałem wypowiedzieć się na temat opon, które kupiłem.
Firma Kenda, niby chińskie, ale o niebo lepsze od innych chińskich, które miałem wcześniej. Te przynajmniej dają się ułożyć na feldze i nie mają żadnego bicia. No, może mają, ale minimalne, praktycznie trzeba się dobrze przypatrzeć, by je zauważyć. Dętki, też wydają się być wykonane z gumy lepszej jakości.
Nic, tylko jeździć, gdyby nie ten sterownik...
Anonymous - Sob 21 Mar, 2009
Kenda to jeden z czolowych liderow w produkcji ogumienia (robia opony od 50 lat), przynajmniej jesli chodzi o rowery, stad ja znam.
Anonymous - Nie 22 Mar, 2009
Bardzo dobry pomysł Zeeltom, jeśli ścieżki też są ok to mała szansa, żeby poszło coś innego. To zresztą łatwo sprawdzić mierząc napięcie na bramce feta. A mosfety mogłeś wziąć z nadmiarem, klucz tranzystorowy powinien bez problemu pociągnąć coś większego.
Anonymous - Nie 22 Mar, 2009
Te mają 60V 60A. Powinny spokojnie wytrzymać.
|
|
|