To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Sprzedam, oddam - Silnik BLDC z hallami i wolnobiegiem 8fun 36/48V

glebor - Sob 05 Gru, 2015
Temat postu: Silnik BLDC z hallami i wolnobiegiem 8fun 36/48V
Witam. Mam na sprzedaż bezszczotkowy silnik BLDC 8fun - jeden z lepszych silników przekładniowych zapleciony w obręcz 26" współpracujący z hamulcami tarczowymi. Silnik ma standardowy rozstaw 135mm, więc pasuje do każdego górala wyposażony w wolnobieg sunrace 8rz 13-28T - dość wysoka klasa, oraz oponę maxxis. Bieżnik w idealnym stanie, opona już leciwa, ale na pewno posłuży. Silnik posiada 5 przewodów hallotronowych (3 sygnały i zasilanie + i -) oraz 3 przewody fazowe. Współpracuję ze sterownikami hallotronowymi do 16A. Napięcie zasilania 36i 48V.
Silnik jest bardzo ekonomiczny, na wolnych obrotach pobiera tylko 0,9A.

Sterownik można kupić u nas na forum; od użytkownika qaz33, ze sklepu nexun, maxev na olx w cenie 150zł, także jest pełen wybór :) no i na ebay za całe 88zł :roll:

Cena dla forumowiczów: 449zł, + koszt przesyłki.











Silnik jest sprawny, testowany, także nowy właściciel będzie zadowolony.

glebor - Pon 07 Gru, 2015

aktualizacja
Szwagier - Śro 09 Gru, 2015

Jestem wstępnie zainteresowany: jaka musi być szerokość w widełkach ramy w miejscu mocowania silnika?
glebor - Śro 09 Gru, 2015

135mm - czyli standard. Jest to typowy silnik. Gdyby miał inny rozstaw na pewno bym zaznaczył ;)
Anonymous - Śro 09 Gru, 2015

Nie żebym się wtrącał, ale kupiłem ostatnio przekładniowca na tył, ale ze dwa razy większy, niż zaprezentowany, za 125 zł z przesyłką ;) Zapleciony w obręcz 26, czy 28 cali, ale to będzie przeplecione w 24 cale. Będzie do mojej rikszy, jak znalazł :D Miał, co prawda, małą usterkę, którą naprawiłem za pomocą młotka i WD40 i po bólu :D
glebor - Czw 10 Gru, 2015

Co prawda kupiłem kiedyś spartę w miliczu za 120zł + przesyłka 25zł. Do tego dołożyłem zaplot na 26", felgę centrowanie - 110zł więc już250zł wymieniłem łożyska - dodatkowe 30zł za skf i wyprowadziłem nowe przewody, które też nie są za free. W sumie nie ukrywam, zarobiłem na tym silniku z 50zł, ale dubałem się z nim przez jakieś 3-4 godziny i jeszcze go ładnie umyłem. Z tego co pamiętam jeszcze dorzuciłem nowy wolnobieg 6z shimano tz20.

Ten 8fun akurat został zgarnięty z tablicy jakiś czas temu sama piasta za 280zł + dołożyłem również zaplot więc wyszedł mnie 380zł.Dokładam swój starszy wolnobieg 6z. 8funy są dobre i dla tego trochę droższe, przynajmniej taka opinia jest o nich w internecie. Nowymi handluje maxev i allegro. Piasty chodzą po 1300zł na allegro. Ja go sprzedaje wyłącznie dla tego, że ojciec wpadł na pomysł, żeby wrzucić szybszy silnik na nieco niższe napięcie, ale też nie wiem, czy do końca to jest dobry pomysł... jednak przydałaby się jakaś gotówka, żeby mu oddaćm a 2 tylne silniki w jednym rowerze się nie przydadzą. Może do wiosny ktoś się skusi,

Anonymous - Czw 10 Gru, 2015

Spoko, nie zawsze się trafia okazja, jak mnie. Cena też nie jest specjalnie wygórowana.
Nie każdy ma zasoby finansowe z górnej półki i stać go na fanaberie. Ja zawsze się staram robić swoje pojazdy najniższym kosztem, bo z kasą krucho, jak się pracuje tylko na pół etatu ;)
Co do rikszy, to mam już sporo materiałów, ale muszę jeszcze zainwestować w kontroler, baterie, manetkę, obręcz, szprychy i inne żelastwo.
Panel, na szczęście mam, jakby za darmo, ale przede mną jeszcze kilkaset złotych do wydania. Trzeba to robić na raty ;)
Przy okazji... mam dwa silniki BLDC zaplecione w koła, ale jeden bezprzekładniowy, ma przerwane jedno uzwojenie, a drugi, przekładniowy, nie jestem pewien zębatki w przekładni, oddam za parę browarów. Może ktoś sobie to naprawi ;)

glebor - Czw 10 Gru, 2015

Gdybym miał domek wolnostojący z garażem, to też bym celował w budowę rikszy, kiedyś miałem pomysł żeby zbudować E-lodziarnię i jeździć po parku w lato :D Swoją drogą to ten silnik do rikszy byłby idealny, bo ma duży moment i dość niewielki pobór prądu, więc przy ciężkiej rikszy byłby dość wydajny :) do wspomagania na długie dystanse z prędkościami do 30km/h też się idealnie sprawdzi.

Jeżeli chodzi o budowę najtańszym kosztem, to jakoś nie mogę przekonać się do aku li-po...
W ogóle jak kupowałem pierwszą ładowarkę turnigy, która klękła po 3 godzinach rozładowywania 18650 staram się ta firmę omijać szerokim łukiem, a innych li-po niż turnigy w tej cenie nie ma.

Mechano - Czw 10 Gru, 2015

Co to znaczy "klękła"? Nagrzała się? To normalne, trzeba zapewnić dobre chłodzenie. Nie miałeś jakiegoś wentylatora w pobliżu.
atomek1000 - Czw 10 Gru, 2015

Mechano napisał/a:
Co to znaczy "klękła"? Nagrzała się? To normalne, trzeba zapewnić dobre chłodzenie. Nie miałeś jakiegoś wentylatora w pobliżu.


Raczej zepsuła się, mnóstwo takich przypadków. Po co wentylator? ładowarka powinna mieć swój dopasowany do jej możliwości. Czy rozładowując 40A jakimś ichargerem 4010 musisz wentylator na nią skierować? nie :wink:

Mechano - Czw 10 Gru, 2015

A 40A można pociągnąć bez zewnętrznego obciążenia? Racja przy tańszych chińczykach nigdy nic nie wiadomo.
gienek333 - Czw 10 Gru, 2015

Przy aku ołowiowych, rozładowując jedne, ładuję inne. Aku rozładowywany-watomierz-ładowarka-aku ładowany. Imax-y mają taką cechę, że wyłączają się przy np 10,5V (ustawiane). Przepraszam za OT :oops:
glebor - Czw 10 Gru, 2015

Klekła, czyli przestała działać. Rozładowywała prądem jakieś ogniwa na pewno nie więcej niż 50% dopuszczalnego całkowitego prądu. czyli w granicy normy jak najbardziej. Nie wiem, ale kupując ładowarkę za 3-4 stuwy oczekuje, że będzie niezawodna. Skoro na etykiecie piszę, że wytrzyma 300W rozładowania, to dla mnie znaczy, że podłączam baterię podłączam termik ustawiam na discharge i wychodzę na zakupy. Wracam i ma być rozładowana, a nie popsuta bateria, ładowarka i jeszcze pożar w chacie...

Na początku pilnowałem aku li-ion i li-po. Ale przy tych kilkudziesięciu testowanych ogniwach icharger nie robi żadnych problemów. wystarczy gumką przyłapać termistor do ogniwa wpiąć go w ładowarkę i się ładuje. Mam dość dużo baterii do posprawdzania. Robię często na noc tryb 3 cykle charge i discharge, żeby ożywić ogniwo i dokładnie je przetestować. Praktycznie testuję tak 180 ogniw. Co w zimę wracam ze studiów pyk ogniwko na ichargera i rano jak wychodzę kolejne :) W ten sposób 2 na dobę się sprawdzą bardzo dokładnie. Spisuję sobię pojemność,rw i potem można poskładać fajną bateryjkę akurat na wiosnę będzie nowy pakiet.

tas - Czw 10 Gru, 2015

Ale Wy się rozgadujecie w tym dziale giełda.
Niebawem temat zniknie i tyle z Waszej wiedzy, uwag czy dobrych rad.
A wystarczy założyć temat w dobrym dziale i zrobić coś pożytecznego bez dodawania pracy innym...

glebor - Nie 20 Gru, 2015

Sprzedany


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group