ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik BLDC z hallami i wolnobiegiem 8fun 36/48V
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 05 Gru, 2015   Silnik BLDC z hallami i wolnobiegiem 8fun 36/48V

Witam. Mam na sprzedaż bezszczotkowy silnik BLDC 8fun - jeden z lepszych silników przekładniowych zapleciony w obręcz 26" współpracujący z hamulcami tarczowymi. Silnik ma standardowy rozstaw 135mm, więc pasuje do każdego górala wyposażony w wolnobieg sunrace 8rz 13-28T - dość wysoka klasa, oraz oponę maxxis. Bieżnik w idealnym stanie, opona już leciwa, ale na pewno posłuży. Silnik posiada 5 przewodów hallotronowych (3 sygnały i zasilanie + i -) oraz 3 przewody fazowe. Współpracuję ze sterownikami hallotronowymi do 16A. Napięcie zasilania 36i 48V.
Silnik jest bardzo ekonomiczny, na wolnych obrotach pobiera tylko 0,9A.

Sterownik można kupić u nas na forum; od użytkownika qaz33, ze sklepu nexun, maxev na olx w cenie 150zł, także jest pełen wybór :) no i na ebay za całe 88zł :roll:

Cena dla forumowiczów: 449zł, + koszt przesyłki.











Silnik jest sprawny, testowany, także nowy właściciel będzie zadowolony.
Ostatnio zmieniony przez glebor Czw 17 Gru, 2015, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015   

aktualizacja
Ostatnio zmieniony przez glebor Czw 17 Gru, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Śro 09 Gru, 2015   

Jestem wstępnie zainteresowany: jaka musi być szerokość w widełkach ramy w miejscu mocowania silnika?
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 09 Gru, 2015   

135mm - czyli standard. Jest to typowy silnik. Gdyby miał inny rozstaw na pewno bym zaznaczył ;)
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Gru, 2015   

Nie żebym się wtrącał, ale kupiłem ostatnio przekładniowca na tył, ale ze dwa razy większy, niż zaprezentowany, za 125 zł z przesyłką ;) Zapleciony w obręcz 26, czy 28 cali, ale to będzie przeplecione w 24 cale. Będzie do mojej rikszy, jak znalazł :D Miał, co prawda, małą usterkę, którą naprawiłem za pomocą młotka i WD40 i po bólu :D
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

Co prawda kupiłem kiedyś spartę w miliczu za 120zł + przesyłka 25zł. Do tego dołożyłem zaplot na 26", felgę centrowanie - 110zł więc już250zł wymieniłem łożyska - dodatkowe 30zł za skf i wyprowadziłem nowe przewody, które też nie są za free. W sumie nie ukrywam, zarobiłem na tym silniku z 50zł, ale dubałem się z nim przez jakieś 3-4 godziny i jeszcze go ładnie umyłem. Z tego co pamiętam jeszcze dorzuciłem nowy wolnobieg 6z shimano tz20.

Ten 8fun akurat został zgarnięty z tablicy jakiś czas temu sama piasta za 280zł + dołożyłem również zaplot więc wyszedł mnie 380zł.Dokładam swój starszy wolnobieg 6z. 8funy są dobre i dla tego trochę droższe, przynajmniej taka opinia jest o nich w internecie. Nowymi handluje maxev i allegro. Piasty chodzą po 1300zł na allegro. Ja go sprzedaje wyłącznie dla tego, że ojciec wpadł na pomysł, żeby wrzucić szybszy silnik na nieco niższe napięcie, ale też nie wiem, czy do końca to jest dobry pomysł... jednak przydałaby się jakaś gotówka, żeby mu oddaćm a 2 tylne silniki w jednym rowerze się nie przydadzą. Może do wiosny ktoś się skusi,
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

Spoko, nie zawsze się trafia okazja, jak mnie. Cena też nie jest specjalnie wygórowana.
Nie każdy ma zasoby finansowe z górnej półki i stać go na fanaberie. Ja zawsze się staram robić swoje pojazdy najniższym kosztem, bo z kasą krucho, jak się pracuje tylko na pół etatu ;)
Co do rikszy, to mam już sporo materiałów, ale muszę jeszcze zainwestować w kontroler, baterie, manetkę, obręcz, szprychy i inne żelastwo.
Panel, na szczęście mam, jakby za darmo, ale przede mną jeszcze kilkaset złotych do wydania. Trzeba to robić na raty ;)
Przy okazji... mam dwa silniki BLDC zaplecione w koła, ale jeden bezprzekładniowy, ma przerwane jedno uzwojenie, a drugi, przekładniowy, nie jestem pewien zębatki w przekładni, oddam za parę browarów. Może ktoś sobie to naprawi ;)
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

Gdybym miał domek wolnostojący z garażem, to też bym celował w budowę rikszy, kiedyś miałem pomysł żeby zbudować E-lodziarnię i jeździć po parku w lato :D Swoją drogą to ten silnik do rikszy byłby idealny, bo ma duży moment i dość niewielki pobór prądu, więc przy ciężkiej rikszy byłby dość wydajny :) do wspomagania na długie dystanse z prędkościami do 30km/h też się idealnie sprawdzi.

Jeżeli chodzi o budowę najtańszym kosztem, to jakoś nie mogę przekonać się do aku li-po...
W ogóle jak kupowałem pierwszą ładowarkę turnigy, która klękła po 3 godzinach rozładowywania 18650 staram się ta firmę omijać szerokim łukiem, a innych li-po niż turnigy w tej cenie nie ma.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

Co to znaczy "klękła"? Nagrzała się? To normalne, trzeba zapewnić dobre chłodzenie. Nie miałeś jakiegoś wentylatora w pobliżu.
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

Mechano napisał/a:
Co to znaczy "klękła"? Nagrzała się? To normalne, trzeba zapewnić dobre chłodzenie. Nie miałeś jakiegoś wentylatora w pobliżu.


Raczej zepsuła się, mnóstwo takich przypadków. Po co wentylator? ładowarka powinna mieć swój dopasowany do jej możliwości. Czy rozładowując 40A jakimś ichargerem 4010 musisz wentylator na nią skierować? nie :wink:
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

A 40A można pociągnąć bez zewnętrznego obciążenia? Racja przy tańszych chińczykach nigdy nic nie wiadomo.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

Przy aku ołowiowych, rozładowując jedne, ładuję inne. Aku rozładowywany-watomierz-ładowarka-aku ładowany. Imax-y mają taką cechę, że wyłączają się przy np 10,5V (ustawiane). Przepraszam za OT :oops:
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

Klekła, czyli przestała działać. Rozładowywała prądem jakieś ogniwa na pewno nie więcej niż 50% dopuszczalnego całkowitego prądu. czyli w granicy normy jak najbardziej. Nie wiem, ale kupując ładowarkę za 3-4 stuwy oczekuje, że będzie niezawodna. Skoro na etykiecie piszę, że wytrzyma 300W rozładowania, to dla mnie znaczy, że podłączam baterię podłączam termik ustawiam na discharge i wychodzę na zakupy. Wracam i ma być rozładowana, a nie popsuta bateria, ładowarka i jeszcze pożar w chacie...

Na początku pilnowałem aku li-ion i li-po. Ale przy tych kilkudziesięciu testowanych ogniwach icharger nie robi żadnych problemów. wystarczy gumką przyłapać termistor do ogniwa wpiąć go w ładowarkę i się ładuje. Mam dość dużo baterii do posprawdzania. Robię często na noc tryb 3 cykle charge i discharge, żeby ożywić ogniwo i dokładnie je przetestować. Praktycznie testuję tak 180 ogniw. Co w zimę wracam ze studiów pyk ogniwko na ichargera i rano jak wychodzę kolejne :) W ten sposób 2 na dobę się sprawdzą bardzo dokładnie. Spisuję sobię pojemność,rw i potem można poskładać fajną bateryjkę akurat na wiosnę będzie nowy pakiet.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015   

Ale Wy się rozgadujecie w tym dziale giełda.
Niebawem temat zniknie i tyle z Waszej wiedzy, uwag czy dobrych rad.
A wystarczy założyć temat w dobrym dziale i zrobić coś pożytecznego bez dodawania pracy innym...
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015   

Sprzedany
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group