|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik BLDC z hallami i wolnobiegiem 8fun 36/48V |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 05 Gru, 2015 Silnik BLDC z hallami i wolnobiegiem 8fun 36/48V
|
|
|
Witam. Mam na sprzedaż bezszczotkowy silnik BLDC 8fun - jeden z lepszych silników przekładniowych zapleciony w obręcz 26" współpracujący z hamulcami tarczowymi. Silnik ma standardowy rozstaw 135mm, więc pasuje do każdego górala wyposażony w wolnobieg sunrace 8rz 13-28T - dość wysoka klasa, oraz oponę maxxis. Bieżnik w idealnym stanie, opona już leciwa, ale na pewno posłuży. Silnik posiada 5 przewodów hallotronowych (3 sygnały i zasilanie + i -) oraz 3 przewody fazowe. Współpracuję ze sterownikami hallotronowymi do 16A. Napięcie zasilania 36i 48V.
Silnik jest bardzo ekonomiczny, na wolnych obrotach pobiera tylko 0,9A.
Sterownik można kupić u nas na forum; od użytkownika qaz33, ze sklepu nexun, maxev na olx w cenie 150zł, także jest pełen wybór no i na ebay za całe 88zł
Cena dla forumowiczów: 449zł, + koszt przesyłki.
Silnik jest sprawny, testowany, także nowy właściciel będzie zadowolony. |
Ostatnio zmieniony przez glebor Czw 17 Gru, 2015, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 07 Gru, 2015
|
|
|
aktualizacja |
Ostatnio zmieniony przez glebor Czw 17 Gru, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2015
|
|
|
Jestem wstępnie zainteresowany: jaka musi być szerokość w widełkach ramy w miejscu mocowania silnika? |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2015
|
|
|
135mm - czyli standard. Jest to typowy silnik. Gdyby miał inny rozstaw na pewno bym zaznaczył |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Gru, 2015
|
|
|
Nie żebym się wtrącał, ale kupiłem ostatnio przekładniowca na tył, ale ze dwa razy większy, niż zaprezentowany, za 125 zł z przesyłką Zapleciony w obręcz 26, czy 28 cali, ale to będzie przeplecione w 24 cale. Będzie do mojej rikszy, jak znalazł Miał, co prawda, małą usterkę, którą naprawiłem za pomocą młotka i WD40 i po bólu |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015
|
|
|
Co prawda kupiłem kiedyś spartę w miliczu za 120zł + przesyłka 25zł. Do tego dołożyłem zaplot na 26", felgę centrowanie - 110zł więc już250zł wymieniłem łożyska - dodatkowe 30zł za skf i wyprowadziłem nowe przewody, które też nie są za free. W sumie nie ukrywam, zarobiłem na tym silniku z 50zł, ale dubałem się z nim przez jakieś 3-4 godziny i jeszcze go ładnie umyłem. Z tego co pamiętam jeszcze dorzuciłem nowy wolnobieg 6z shimano tz20.
Ten 8fun akurat został zgarnięty z tablicy jakiś czas temu sama piasta za 280zł + dołożyłem również zaplot więc wyszedł mnie 380zł.Dokładam swój starszy wolnobieg 6z. 8funy są dobre i dla tego trochę droższe, przynajmniej taka opinia jest o nich w internecie. Nowymi handluje maxev i allegro. Piasty chodzą po 1300zł na allegro. Ja go sprzedaje wyłącznie dla tego, że ojciec wpadł na pomysł, żeby wrzucić szybszy silnik na nieco niższe napięcie, ale też nie wiem, czy do końca to jest dobry pomysł... jednak przydałaby się jakaś gotówka, żeby mu oddaćm a 2 tylne silniki w jednym rowerze się nie przydadzą. Może do wiosny ktoś się skusi, |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015
|
|
|
Spoko, nie zawsze się trafia okazja, jak mnie. Cena też nie jest specjalnie wygórowana.
Nie każdy ma zasoby finansowe z górnej półki i stać go na fanaberie. Ja zawsze się staram robić swoje pojazdy najniższym kosztem, bo z kasą krucho, jak się pracuje tylko na pół etatu
Co do rikszy, to mam już sporo materiałów, ale muszę jeszcze zainwestować w kontroler, baterie, manetkę, obręcz, szprychy i inne żelastwo.
Panel, na szczęście mam, jakby za darmo, ale przede mną jeszcze kilkaset złotych do wydania. Trzeba to robić na raty
Przy okazji... mam dwa silniki BLDC zaplecione w koła, ale jeden bezprzekładniowy, ma przerwane jedno uzwojenie, a drugi, przekładniowy, nie jestem pewien zębatki w przekładni, oddam za parę browarów. Może ktoś sobie to naprawi |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015
|
|
|
Gdybym miał domek wolnostojący z garażem, to też bym celował w budowę rikszy, kiedyś miałem pomysł żeby zbudować E-lodziarnię i jeździć po parku w lato Swoją drogą to ten silnik do rikszy byłby idealny, bo ma duży moment i dość niewielki pobór prądu, więc przy ciężkiej rikszy byłby dość wydajny do wspomagania na długie dystanse z prędkościami do 30km/h też się idealnie sprawdzi.
Jeżeli chodzi o budowę najtańszym kosztem, to jakoś nie mogę przekonać się do aku li-po...
W ogóle jak kupowałem pierwszą ładowarkę turnigy, która klękła po 3 godzinach rozładowywania 18650 staram się ta firmę omijać szerokim łukiem, a innych li-po niż turnigy w tej cenie nie ma. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015
|
|
|
Co to znaczy "klękła"? Nagrzała się? To normalne, trzeba zapewnić dobre chłodzenie. Nie miałeś jakiegoś wentylatora w pobliżu. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015
|
|
|
Mechano napisał/a: | Co to znaczy "klękła"? Nagrzała się? To normalne, trzeba zapewnić dobre chłodzenie. Nie miałeś jakiegoś wentylatora w pobliżu. |
Raczej zepsuła się, mnóstwo takich przypadków. Po co wentylator? ładowarka powinna mieć swój dopasowany do jej możliwości. Czy rozładowując 40A jakimś ichargerem 4010 musisz wentylator na nią skierować? nie |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015
|
|
|
A 40A można pociągnąć bez zewnętrznego obciążenia? Racja przy tańszych chińczykach nigdy nic nie wiadomo. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015
|
|
|
Przy aku ołowiowych, rozładowując jedne, ładuję inne. Aku rozładowywany-watomierz-ładowarka-aku ładowany. Imax-y mają taką cechę, że wyłączają się przy np 10,5V (ustawiane). Przepraszam za OT |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015
|
|
|
Klekła, czyli przestała działać. Rozładowywała prądem jakieś ogniwa na pewno nie więcej niż 50% dopuszczalnego całkowitego prądu. czyli w granicy normy jak najbardziej. Nie wiem, ale kupując ładowarkę za 3-4 stuwy oczekuje, że będzie niezawodna. Skoro na etykiecie piszę, że wytrzyma 300W rozładowania, to dla mnie znaczy, że podłączam baterię podłączam termik ustawiam na discharge i wychodzę na zakupy. Wracam i ma być rozładowana, a nie popsuta bateria, ładowarka i jeszcze pożar w chacie...
Na początku pilnowałem aku li-ion i li-po. Ale przy tych kilkudziesięciu testowanych ogniwach icharger nie robi żadnych problemów. wystarczy gumką przyłapać termistor do ogniwa wpiąć go w ładowarkę i się ładuje. Mam dość dużo baterii do posprawdzania. Robię często na noc tryb 3 cykle charge i discharge, żeby ożywić ogniwo i dokładnie je przetestować. Praktycznie testuję tak 180 ogniw. Co w zimę wracam ze studiów pyk ogniwko na ichargera i rano jak wychodzę kolejne W ten sposób 2 na dobę się sprawdzą bardzo dokładnie. Spisuję sobię pojemność,rw i potem można poskładać fajną bateryjkę akurat na wiosnę będzie nowy pakiet. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2015
|
|
|
Ale Wy się rozgadujecie w tym dziale giełda.
Niebawem temat zniknie i tyle z Waszej wiedzy, uwag czy dobrych rad.
A wystarczy założyć temat w dobrym dziale i zrobić coś pożytecznego bez dodawania pracy innym... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2015
|
|
|
Sprzedany |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|