To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Watomierz z pomiarem cel V03

tas - Śro 10 Lut, 2016

RS485 2 wire, 2 kierunkowa transmisja

Ramka odbiorcza jest tylko jedna,hex, wszystko naraz, nagłówek, bez crc, sterownik zrzuca prąd, napiecie, rpm, prąd nadany, temperaturę, komunikaty błędów, wsio wszystko dane na żywo tą jedną ramką, ale o dane nastawy + ramkę z konfiguracją trzeba mu wywołać bo ma jedną ramkę na każdą z zakładek w programie.

Bawiłem się jakiś czas temu w reverse i spokojnie da się rozgryźć jaka wartość w tej ramce odpowiada jakiemu parametrowi, wysyłałem nawet spreparowane ramki i łykał wszystko.

michal214 - Śro 10 Lut, 2016

Ja bym się skupił na tej podstawowej ramce odbiorczej bez nastaw itd. tylko podstawowe informacje.

Czy w instrukcji obsługi do sterownika jest rozpisana ramka? Ewentualnie czy mógłbyś pokazać zrzut ekranu z terminalu jak to wygląda?

Ja bym sobie takie spreparowane ramki odbiorcze wysyłał do watomierza i w ten sposób testował poprawność działania.

piotrrs11 - Śro 10 Lut, 2016

Wiele sterowników ma złącze od Cycle Analyst z tego co się orientuje zawiera ono m.in. informacje z bocznika/halla. Może warto byłoby się również zastanowić nad wprowadzeniem takiej wtyczki dla ułatwienia.
michal214 - Śro 10 Lut, 2016

Zgadza się. Takie złącze będzie standardowo. Możliwość odczytu danych po RS485 byłaby rozwiązaniem dla sabvotona.
michal214 - Nie 20 Mar, 2016

Mam jeszcze kilka pytań.
1. Odzysk energii:
Watomierz mierzy już ujemne prądy i oblicza odzyskane Ah.
Czy CA mierzy odzyskane Ah? Jeśli tak to czy odzyskane Ah wpływają na obliczenia zasięgu / procent akumulatora, czy to tylko informacja dodatkowa?
Jakie prądy u was płyną przy odzysku? Chodzi mi o wartości maksymalne.
Ile tak naprawdę Ah da się odzyskać np na trasie gdzie wykorzystaliśmy 10Ah. Powiedzmy po pagórkowatym terenie (w takim terenie chyba najłatwiej o odzysk).

Zastanawiam się czy uwzględniać odzyskaną energię w obliczeniach zasięgu i procenta baterii bo może to wprowadzić niepotrzebne zamieszanie.

2. Ograniczenie prądu:
Czy w CA można ustawić ograniczenie prądu? Jeśli tak to wygląda w praktyce?
W moim watomierzu wygląda to tak. Np. mam sterownik 16A. Wpisuję ograniczenie 10A. przy ruszaniu prąd na chwilę osiąga 16A, a potem regulator go zmniejsza (powiedzmy 1s) do wartości około 10A. W czasie jazdy po płaskim wartość prądu oscyluje wokół 10A. Np. 9.5A, 10A, 9.7, 11A, 10A itd.
Jak to wygląda w CA? Czy CA potrafi równo w kreskę trzymać te 10A.

Eryk1000 - Nie 20 Mar, 2016

Nie mam CA ale odzyskania energia powinna być uwzględniona. Przy odzysku można odpracowac jakieś 5-10 % energii przy normalnej jeździe.
atomek1000 - Nie 20 Mar, 2016

Według mnie również odzysk energii powinien być jak 'ładowarka' czyli procenty baterii po jakimś długim zjeździe z górki powinny móc podskoczyć ;)
Ale dobrze byłoby trzymać statystyke ile zostało odzyskanych. Czyli aktualna pojemność swoją drogą ale w CA również pokazuje ile zostało odzyskane (to po filmikach na YT zauwazylem, kolega PiotrW od nas z forum ma CA - może się wypowie ;) )
W standardowych sterownikach regen to 10-15A.
W programowalnych w sumie nie ma ograniczeń :mrgreen: ale wątpie by ktoś ponad 30A ustawiał.

radasss - Nie 20 Mar, 2016

W mojej konfiguracji odzyskuję ok. 1 Ah na ok. 60 km przebiegu; bateria 35 Ah / 74 V. Prądu odzyskowego nie mierzyłem, ale hamowanie z prędkości poniżej 75 km/h jest nie złe a powyżej tej prędkości to już petarda.
michal214 napisał/a:
Watomierz mierzy już ujemne prądy i oblicza odzyskane Ah.
Jakie prądy u was płyną przy odzysku?

Jak mi Michał podeślesz nowy soft to podam jakie prądy odzyskowe płyną.

michal214 - Wto 03 Maj, 2016

Watomierz prawie skończony.
Musiałem zrezygnować z niektórych funkcji, ale o tym później.

Najważniejsze zmiany w porównaniu z wersją wcześniejszą to:
1. Pomiar prądu przy ładowaniu i rozładowywaniu.
2. Zewnętrzny bocznik (w zestawie) na stałe wpięty w przewód masowy baterii.
2. Pomiar dwóch temperatur po NTC1000.
3. Możliwość aktualizacji softu w module przez RS232.
4. Poprawiona dokładność przy małych prądach ( https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be )
5. Zwiększona odporność na złe podłączenie do instalacji.
6. Przetwornica wysokiego napięcia w poprzednim modelu się grzała, w nowym nie ma tego problemu.
7. Dodane obliczanie zasięgu, na podstawie stylu jazdy z ostatnich 200m.

W załączniku przesyłam instrukcję obsługi.

Mam jeszcze pytanie o to jak byście woleli odczyt Ah na ekranie.
Pole "Ah:" na głównym ekranie pokazuje zużyte Ah. Pole "AhR:" pokazuje Ah "wpompowane" do baterii. Wpompowane Ah nie wpływają na wskazanie "Ah:", a jedynie na
obliczenia procenta akumulatora i zasięgu. Czy wg was to jest ok?

Druga sprawa to fakt, że watomierz zużywa około 0.45W, a nie mierzy prądu kóry sam pobiera. Gdy jest podłączony 24h do pakietu S10 to zużyje około 0.26Ah. Okaże się, że jadąc na rowerze zużyliśmy np. 5Ah, ale podczas ładowania weszło 5.26Ah. Może dodać na stałe zliczanie przybliżonego prądu pobieranego przez sam watomierz? nie będzie to wartość super precyzyjna, ale zapobiegnie dużym rozjazdom między zużyciem a ładowaniem.

Dajcie znać jeśli macie pomysł na jakąś nową funkcje. Myślę, że pierwsze sztuki będą gotowe w połowie maja.

unix - Wto 03 Maj, 2016

Ile to ma kosztować ?
michal214 - Wto 03 Maj, 2016

Cena zależy od konfiguracji akumulatora:
do S12 190+20 = 210 moduł +bocznik
do S16 200+20 = 220
do S20 210+20 = 230

Do tego wysyłka 8zł

Przemek - Śro 04 Maj, 2016

fajnie by było gdyby wpompowany prąd do akumulatora nadpisywał procentowy stan naładowania jak i ah do wykorzystania oraz by była możliwość ręcznego resetu do 100% tak jak jest to teraz by w razie jakiś rozjazdów szlo powrócić do wartości początkowych pisaliśmy o tym już " a więc tak jak piszesz - bateria 10ah 10s 41,5v rozładowuje ja do 50 % czyli watomierz pokazuje 50% aku czyli +-36v i 5ah i teraz się zaczyna :wink: , podładowuje baterie np do 38v czyli +-75% naładowania aku i +- 7,5ah więc watometr powinien w oparciu o napięcie baterii "nadpisać" procent naładowania i pozostałe amperogodziny, lub ładuje maksymalnie wiec watomert w oparciu o napięcie akumulatora "nadpisuje" procent naładowania do 100% i ah do 10, aby to uzyskać potrzebne jest wprowadzenie w momencie kalibracji watometru maksymalnego i minimalnego napięcia akumulatora tak by "wiedział" ile to max % naładowania i minimum % naładowania i ah dzięki wprowadzeniu tej funkcji nie bedzie potrzeby po naładowaniu aku kasować danych watometru by mieć znów 100% gdyż sam będzie wiedział ile ma procent" pozdrawiam
michal214 - Śro 04 Maj, 2016

Procenty jak najbardziej będą się aktualizować przy ładowaniu. Ale mam wątpliwości co do aktualizacji pola "Ah:". Przecież to pole pokazuje zużyte Ah.
Czyli przy ładowaniu wskazanie powinno się zmniejszać?
To trzeba jeszcze przeanalizować. Ale moim zdaniem to powinno wyglądać tak:

1.Zużywamy 10Ah, a następnie ładujemy 10Ah. Procent akumulatora wskazuje 100%. Ah: 10 AhR:10
2. Zużywamy 5Ah. Aku: 50%, Ah: 15, AhR: 10
3. Ładujemy 2Ah. Aku: 70%, Ah: 15, AhR: 12

4. Ładujemy do końca i wciskamy reset. Aku: 100%, Ah: 0, AhR: 0

Jeżeli chodzi o aktualizację wskazań po napięciu baterii to moim zadaniem nie wchodzi w grę bo to by nei miało nic wspólnego z precyzją pomiaru. Tak ze procent naładowania zostaje obliczany po zużytych i wpompowanych Ah.

Przemek - Śro 04 Maj, 2016

ok, czekam na nową wersję, pozdrawiam
WojtekErnest - Wto 01 Lis, 2022

Mam pytanie dot monitora BT 10S (@michała2014 z 2015r). Używałem go z powodzeniem/zadowoleniem przez 7 lat, ale po zmianie telefonu parowanie po BT wymaga podania PIN-u. Standardowe 0000 1234 nie działa a nie pamiętam jaki był przy instalacji :-) . Pamięta ktoś z uzytkowników ten PIN ?

Ps. Z autorem nie ma od 3 lat kontaktu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group