To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Jaki wybrać silnik do szosowego crusera

xaan - Pią 01 Sty, 2016
Temat postu: Jaki wybrać silnik do szosowego crusera
Proszę o pomoc w wyborze silnika do budowanego przeze mnie crusera.
Rower będzie ważył ok 30 kg, miał sztywne zawieszenie z kołami 26 cali i jeździł tylko po ulicach.
Ważna jest dla mnie moc aby rower sprawnie przyspieszał (30kg + 70kg) do około 60km/h. Napęd nożny tylko i wyłącznie jako awaryjny.
Silnik wbudowany w tylne koło.

Dziękuję za sugestie.

maran_hand - Pią 01 Sty, 2016

Bierz najmocniejszy jaki jest dostępny np. Mxusa. Dobrze mieć zapas mocy do późniejszej ewentualnej rozbudowy e-bike.
tyle że:
1. sprawdź co możesz z tyłu zmieścić, chodzi o szerokość silnika
2. 60 km/h bez żadnego zawieszenia to duuużo ..za dużo
3. by jeździć 60 km/h to sądzę, że potrzebna jest rama zrobiona od podstaw z przeznaczeniem do takiej prędkości. Włożenie silnika do roweru który w założeniu miał jeździć dużo wolniej to proszenie się o kłopoty. Szkoda zdrowia.. Lecz jeśli robisz e-bike sam od zera ( nie napisałeś tego ) to pomyśl o dobrych amortyzatorach i 60 km/h to dopiero początek ;)
4. zwróć uwagę na hamulce jakie posiadasz i na rozkład masy. W moim był v-brake z przodu który ze względu na przednie, mocno wysunięte koło pełnił tylko rolę ozdobną ..bo do hamowania na pewno nie służył i torpedo z tyłu który musiałem usunąć by wstawić silnik. A zrobienie tarczowego na jego miejsce to był wyczyn.
5. waga 30 kg to bardzo optymistyczne założenie, przy rowerze typu e-cruiser wręcz nierealne

xaan - Pią 01 Sty, 2016

Maran_hand: chyba masz rację z tą prędkością przy sztywnym zawieszeniu.
Muszę obniżyć wymagania do max. 40 km/h.

Ramę robię sam więc szerokość silnika nie ma znaczenia ale muszę już teraz ją przewidzieć.
Proszę o jakiś konkretny model silnika.

PS: ten ciężar 30kg to odnosił się do samego roweru, bez akumulatorów

Adam Wysokiński - Pią 01 Sty, 2016

Mi się rozpędza do 60 (prawie). Bierze wtedy prawie 1,5kW. Przy przyspieszaniu oczywiście więcej. Pamiętaj o akumulatorze, żeby dał tę moc.
maran_hand - Pią 01 Sty, 2016

Silnik MXUS XF40-45H (3000W) - pytaj o niego Tasa
nie obniżaj wymagań bo 40 km/h to mało, jeśli jeździsz po mieście to lepiej ( bezpieczniej ) wyprzedzać np. autobus niż być przez autobus wyprzedzanym. wprowadź do projektu amortyzator
a z jakiego materiału robisz ? bo 30 kg nawet bez aku to nadal bardzo optymistyczne wyliczenia. realna waga całości: rama,koła, osprzęt, silnik, akumulator to pewnie 50+

xaan - Sob 02 Sty, 2016

Z tego co widzę to MXUS jest chińskim silnikiem. Jak z jakością i trwałością?
Jak można go kupić? Alibaba?

Cezar38 - Sob 02 Sty, 2016

maran_hand Ci powiedział, zagadaj do kolegi Tasa, on załatwia najróżniejsze rzeczy do customowych projektów.
maran_hand - Sob 02 Sty, 2016

z info jakie można uzyskać od bardziej doświadczonych kolegów wynika, że silnik jest tym elementem który w całej konstrukcji zwanej e-bike jest akurat rzeczą najtrwalszą. a to że chiński to tylko należy im podziękować bo gdyby nie oni to kto ? ;)
xaan - Sob 02 Sty, 2016

A co sądzicie o 9C?
Myślę że 1kw robiłby robotę. Jazda tylko po prostej...

PS: wiem, że idę pod prąd ale postawiłem na aluminiową ramę (już mam pospawaną), stalowe widelce z tyłu i stalowy widelec dwupółkowy 1/1/8 z przodu.

Adam Wysokiński - Sob 02 Sty, 2016

xaan napisał/a:
Jazda tylko po prostej...

To po prostej wystarczy a w zakrętach już nie? :wink:
Ludzie, opanujcie się. Ja rozumiem, że watownica i że lepiej na zapas ale litości.
9c był 2 lata temu silnikiem na który ludziska wymieniali i się szokowali jaką on ma moc.
Nic się nie zmieniło.
Kolego xaan, przejedź się rowerkiem z takim silnikiem i będziesz wiedział o co chodzi.
Osobiście uważam, że na początek to aż nadto.

xaan - Sob 02 Sty, 2016

Kolego Adamie.
Po pierwsze: pisząc że rower jest na proste znaczy że nie na górki (a nie na zakrety) jak zdaje się zrozumiałeś.
Po drugie: królestwo jak mi dasz się przejechać e-bike z różnymi modelami silników w Krakowie :lol:
Po trzecie: jestem w dziale dla zielonych więc będę tu pytał o najglupsze nawet rzeczy bo jak nie w tym dziale to jakim.

Ponawiam pytanie: co sądzicie o jakości i trwałości 9C?
Dziękuję za rzeczowe opinie użytkowników tych silników ...

sietaz - Sob 02 Sty, 2016

Jak nie spalisz to są nieśmiertelne. Tylko czasem wymienić łożyska. Nie ma chyba silników z większym stosunkiem jakość/cena, a kasetowce już robią spore wrażenie bo zupełnie nie wyglądają jak made in china
Adam Wysokiński - Sob 02 Sty, 2016

xaan napisał/a:
Dziękuję za rzeczowe opinie użytkowników tych silników ..

To była rzeczowa opinia.
Mam i sobie chwalę. Do jazdy po prostej, po górkach i po zakrętach :wink:
Ruszanie ze świateł wystarczające ( prawie zawsze jestem pierwszy).
Cena dość niska.
W rowerze o masie ponad 30 kg ze mną ( 80 kg ) było elegancko. Z Dodatkową osobą ( 60 kg ) to dużo mniejsze przyspieszenie było ale i tak byłem zadowolony.
Ja ograniczam jego moc do 2,8kW. Oczywiście tyle tylko przy ruszaniu. Później połowa tej mocy lub mniej, zależnie od prędkości.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group