Jaki wybrać silnik do szosowego crusera |
Autor |
Wiadomość |
xaan
początkujący
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016 Jaki wybrać silnik do szosowego crusera
|
|
|
Proszę o pomoc w wyborze silnika do budowanego przeze mnie crusera.
Rower będzie ważył ok 30 kg, miał sztywne zawieszenie z kołami 26 cali i jeździł tylko po ulicach.
Ważna jest dla mnie moc aby rower sprawnie przyspieszał (30kg + 70kg) do około 60km/h. Napęd nożny tylko i wyłącznie jako awaryjny.
Silnik wbudowany w tylne koło.
Dziękuję za sugestie. |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
Bierz najmocniejszy jaki jest dostępny np. Mxusa. Dobrze mieć zapas mocy do późniejszej ewentualnej rozbudowy e-bike.
tyle że:
1. sprawdź co możesz z tyłu zmieścić, chodzi o szerokość silnika
2. 60 km/h bez żadnego zawieszenia to duuużo ..za dużo
3. by jeździć 60 km/h to sądzę, że potrzebna jest rama zrobiona od podstaw z przeznaczeniem do takiej prędkości. Włożenie silnika do roweru który w założeniu miał jeździć dużo wolniej to proszenie się o kłopoty. Szkoda zdrowia.. Lecz jeśli robisz e-bike sam od zera ( nie napisałeś tego ) to pomyśl o dobrych amortyzatorach i 60 km/h to dopiero początek
4. zwróć uwagę na hamulce jakie posiadasz i na rozkład masy. W moim był v-brake z przodu który ze względu na przednie, mocno wysunięte koło pełnił tylko rolę ozdobną ..bo do hamowania na pewno nie służył i torpedo z tyłu który musiałem usunąć by wstawić silnik. A zrobienie tarczowego na jego miejsce to był wyczyn.
5. waga 30 kg to bardzo optymistyczne założenie, przy rowerze typu e-cruiser wręcz nierealne |
_________________ 🔋 3,5 sztuki 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181 |
|
|
|
|
xaan
początkujący
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
Maran_hand: chyba masz rację z tą prędkością przy sztywnym zawieszeniu.
Muszę obniżyć wymagania do max. 40 km/h.
Ramę robię sam więc szerokość silnika nie ma znaczenia ale muszę już teraz ją przewidzieć.
Proszę o jakiś konkretny model silnika.
PS: ten ciężar 30kg to odnosił się do samego roweru, bez akumulatorów |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016
|
|
|
Mi się rozpędza do 60 (prawie). Bierze wtedy prawie 1,5kW. Przy przyspieszaniu oczywiście więcej. Pamiętaj o akumulatorze, żeby dał tę moc. |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
xaan
początkujący
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016
|
|
|
Z tego co widzę to MXUS jest chińskim silnikiem. Jak z jakością i trwałością?
Jak można go kupić? Alibaba? |
|
|
|
|
Cezar38
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Paź 2013 Posty: 193 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016
|
|
|
maran_hand Ci powiedział, zagadaj do kolegi Tasa, on załatwia najróżniejsze rzeczy do customowych projektów. |
_________________ Bike MK2 6500W |
|
|
|
|
maran_hand
dyrektor
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Lut 2015 Posty: 459 Skąd: Warszawa-Sadyba
|
|
|
|
|
xaan
początkujący
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016
|
|
|
A co sądzicie o 9C?
Myślę że 1kw robiłby robotę. Jazda tylko po prostej...
PS: wiem, że idę pod prąd ale postawiłem na aluminiową ramę (już mam pospawaną), stalowe widelce z tyłu i stalowy widelec dwupółkowy 1/1/8 z przodu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016
|
|
|
xaan napisał/a: | Jazda tylko po prostej... |
To po prostej wystarczy a w zakrętach już nie?
Ludzie, opanujcie się. Ja rozumiem, że watownica i że lepiej na zapas ale litości.
9c był 2 lata temu silnikiem na który ludziska wymieniali i się szokowali jaką on ma moc.
Nic się nie zmieniło.
Kolego xaan, przejedź się rowerkiem z takim silnikiem i będziesz wiedział o co chodzi.
Osobiście uważam, że na początek to aż nadto. |
|
|
|
|
xaan
początkujący
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016
|
|
|
Kolego Adamie.
Po pierwsze: pisząc że rower jest na proste znaczy że nie na górki (a nie na zakrety) jak zdaje się zrozumiałeś.
Po drugie: królestwo jak mi dasz się przejechać e-bike z różnymi modelami silników w Krakowie
Po trzecie: jestem w dziale dla zielonych więc będę tu pytał o najglupsze nawet rzeczy bo jak nie w tym dziale to jakim.
Ponawiam pytanie: co sądzicie o jakości i trwałości 9C?
Dziękuję za rzeczowe opinie użytkowników tych silników ... |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016
|
|
|
Jak nie spalisz to są nieśmiertelne. Tylko czasem wymienić łożyska. Nie ma chyba silników z większym stosunkiem jakość/cena, a kasetowce już robią spore wrażenie bo zupełnie nie wyglądają jak made in china |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016
|
|
|
xaan napisał/a: | Dziękuję za rzeczowe opinie użytkowników tych silników .. |
To była rzeczowa opinia.
Mam i sobie chwalę. Do jazdy po prostej, po górkach i po zakrętach
Ruszanie ze świateł wystarczające ( prawie zawsze jestem pierwszy).
Cena dość niska.
W rowerze o masie ponad 30 kg ze mną ( 80 kg ) było elegancko. Z Dodatkową osobą ( 60 kg ) to dużo mniejsze przyspieszenie było ale i tak byłem zadowolony.
Ja ograniczam jego moc do 2,8kW. Oczywiście tyle tylko przy ruszaniu. Później połowa tej mocy lub mniej, zależnie od prędkości. |
|
|
|
|
|