ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki wybrać silnik do szosowego crusera
Autor Wiadomość
xaan 
początkujący


Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   Jaki wybrać silnik do szosowego crusera

Proszę o pomoc w wyborze silnika do budowanego przeze mnie crusera.
Rower będzie ważył ok 30 kg, miał sztywne zawieszenie z kołami 26 cali i jeździł tylko po ulicach.
Ważna jest dla mnie moc aby rower sprawnie przyspieszał (30kg + 70kg) do około 60km/h. Napęd nożny tylko i wyłącznie jako awaryjny.
Silnik wbudowany w tylne koło.

Dziękuję za sugestie.
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Bierz najmocniejszy jaki jest dostępny np. Mxusa. Dobrze mieć zapas mocy do późniejszej ewentualnej rozbudowy e-bike.
tyle że:
1. sprawdź co możesz z tyłu zmieścić, chodzi o szerokość silnika
2. 60 km/h bez żadnego zawieszenia to duuużo ..za dużo
3. by jeździć 60 km/h to sądzę, że potrzebna jest rama zrobiona od podstaw z przeznaczeniem do takiej prędkości. Włożenie silnika do roweru który w założeniu miał jeździć dużo wolniej to proszenie się o kłopoty. Szkoda zdrowia.. Lecz jeśli robisz e-bike sam od zera ( nie napisałeś tego ) to pomyśl o dobrych amortyzatorach i 60 km/h to dopiero początek ;)
4. zwróć uwagę na hamulce jakie posiadasz i na rozkład masy. W moim był v-brake z przodu który ze względu na przednie, mocno wysunięte koło pełnił tylko rolę ozdobną ..bo do hamowania na pewno nie służył i torpedo z tyłu który musiałem usunąć by wstawić silnik. A zrobienie tarczowego na jego miejsce to był wyczyn.
5. waga 30 kg to bardzo optymistyczne założenie, przy rowerze typu e-cruiser wręcz nierealne
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
xaan 
początkujący


Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Maran_hand: chyba masz rację z tą prędkością przy sztywnym zawieszeniu.
Muszę obniżyć wymagania do max. 40 km/h.

Ramę robię sam więc szerokość silnika nie ma znaczenia ale muszę już teraz ją przewidzieć.
Proszę o jakiś konkretny model silnika.

PS: ten ciężar 30kg to odnosił się do samego roweru, bez akumulatorów
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Mi się rozpędza do 60 (prawie). Bierze wtedy prawie 1,5kW. Przy przyspieszaniu oczywiście więcej. Pamiętaj o akumulatorze, żeby dał tę moc.
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Pią 01 Sty, 2016   

Silnik MXUS XF40-45H (3000W) - pytaj o niego Tasa
nie obniżaj wymagań bo 40 km/h to mało, jeśli jeździsz po mieście to lepiej ( bezpieczniej ) wyprzedzać np. autobus niż być przez autobus wyprzedzanym. wprowadź do projektu amortyzator
a z jakiego materiału robisz ? bo 30 kg nawet bez aku to nadal bardzo optymistyczne wyliczenia. realna waga całości: rama,koła, osprzęt, silnik, akumulator to pewnie 50+
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
xaan 
początkujący


Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016   

Z tego co widzę to MXUS jest chińskim silnikiem. Jak z jakością i trwałością?
Jak można go kupić? Alibaba?
 
 
Cezar38 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 193
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016   

maran_hand Ci powiedział, zagadaj do kolegi Tasa, on załatwia najróżniejsze rzeczy do customowych projektów.
_________________
Bike MK2 6500W
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016   

z info jakie można uzyskać od bardziej doświadczonych kolegów wynika, że silnik jest tym elementem który w całej konstrukcji zwanej e-bike jest akurat rzeczą najtrwalszą. a to że chiński to tylko należy im podziękować bo gdyby nie oni to kto ? ;)
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
xaan 
początkujący


Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016   

A co sądzicie o 9C?
Myślę że 1kw robiłby robotę. Jazda tylko po prostej...

PS: wiem, że idę pod prąd ale postawiłem na aluminiową ramę (już mam pospawaną), stalowe widelce z tyłu i stalowy widelec dwupółkowy 1/1/8 z przodu.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016   

xaan napisał/a:
Jazda tylko po prostej...

To po prostej wystarczy a w zakrętach już nie? :wink:
Ludzie, opanujcie się. Ja rozumiem, że watownica i że lepiej na zapas ale litości.
9c był 2 lata temu silnikiem na który ludziska wymieniali i się szokowali jaką on ma moc.
Nic się nie zmieniło.
Kolego xaan, przejedź się rowerkiem z takim silnikiem i będziesz wiedział o co chodzi.
Osobiście uważam, że na początek to aż nadto.
 
 
xaan 
początkujący


Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016   

Kolego Adamie.
Po pierwsze: pisząc że rower jest na proste znaczy że nie na górki (a nie na zakrety) jak zdaje się zrozumiałeś.
Po drugie: królestwo jak mi dasz się przejechać e-bike z różnymi modelami silników w Krakowie :lol:
Po trzecie: jestem w dziale dla zielonych więc będę tu pytał o najglupsze nawet rzeczy bo jak nie w tym dziale to jakim.

Ponawiam pytanie: co sądzicie o jakości i trwałości 9C?
Dziękuję za rzeczowe opinie użytkowników tych silników ...
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016   

Jak nie spalisz to są nieśmiertelne. Tylko czasem wymienić łożyska. Nie ma chyba silników z większym stosunkiem jakość/cena, a kasetowce już robią spore wrażenie bo zupełnie nie wyglądają jak made in china
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 02 Sty, 2016   

xaan napisał/a:
Dziękuję za rzeczowe opinie użytkowników tych silników ..

To była rzeczowa opinia.
Mam i sobie chwalę. Do jazdy po prostej, po górkach i po zakrętach :wink:
Ruszanie ze świateł wystarczające ( prawie zawsze jestem pierwszy).
Cena dość niska.
W rowerze o masie ponad 30 kg ze mną ( 80 kg ) było elegancko. Z Dodatkową osobą ( 60 kg ) to dużo mniejsze przyspieszenie było ale i tak byłem zadowolony.
Ja ograniczam jego moc do 2,8kW. Oczywiście tyle tylko przy ruszaniu. Później połowa tej mocy lub mniej, zależnie od prędkości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group