To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - Wspomaganie w mocnych konstrukcjach?

graziano - Śro 11 Maj, 2016

Już rozumiem :)

No to teraz rozchodzi się o to, żeby nie mierzył prędkości kręcenia korbą, tylko nacisk na pedały. W sytuacji gdy ruszasz pod bardzo stromą górkę klasyczny PAS Ci nie pomoże, a taki z czujnikiem nacisku tak, i to od pierwszego metra. PAS w Boschu mierzy właśnie nacisk na pedały.

Chodziło mi o to, jak zmierzyć nacisk na pedały w domu, nie zaczynając od wybulenia 1000 euro za specjalistyczny czujnik.

Tomas - Śro 11 Maj, 2016

Cycle Analyst v3 ma system pas z czujnikiem w suporcie. Może nie 1000 euro ale za komplet jakieś 134+200+20 przesyłka :wink:
Szwagier - Śro 11 Maj, 2016

Innym rozwiązaniem na czujnik nacisku na pedały może być zamocowany na sztywno napinacz i naklejony na niego tensometr.
tkoko - Śro 11 Maj, 2016

graziano napisał/a:
Już rozumiem :)

No to teraz rozchodzi się o to, żeby nie mierzył prędkości kręcenia korbą, tylko nacisk na pedały. W sytuacji gdy ruszasz pod bardzo stromą górkę klasyczny PAS Ci nie pomoże, a taki z czujnikiem nacisku tak, i to od pierwszego metra. PAS w Boschu mierzy właśnie nacisk na pedały.....


Nie jeździłem na Boschu lecz nie sądzę że Bosch uruchomi wspomaganie, bez wcześniejszego obrotu korby, bo moim zdaniem byłoby to bardzo niebezpieczne. Co do braku pomocy w górach, wystarczy zmienić przerzutką przełożenie, tak jak to robisz na rowerze bez silnika i pojedziesz nawet na samym silniku :lol: :lol:
Poczytaj sobie ten post, między innymi z moim udziałem na 250 watowym rowerze z PAS'em

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4707

Tutaj jest opis do silników Boscha

http://kreidler.pl/rowery...-e-bike-system/

zacytuję:
elektroniczna kontrola przez 3 czujniki: prędkości , momentu obrotowego, częstości pedałowania

prędkość = obroty koła
moment obrotowy = Ampery x obroty silnika
częstości pedałowania = obroty korby, czujnik z magnesami
i na tym filmiku wyżej masz dokładnie to działanie. :lol:

graziano - Śro 11 Maj, 2016

Jak to ktoś wcześniej napisał - jednemu PAS pasuje, drugiemu nie. No i mi akurat nie. Brakuje mi w elektryku pedałowania, ale tego PASA a magnesikami sobie nie założę.

Ciekawy pomysł z tensometrem, do dziś nie wiedziałem nawet że takie urządzenia istnieją :)

borsuk - Pią 13 Maj, 2016

graziano napisał/a:
...W sytuacji gdy ruszasz pod bardzo stromą górkę klasyczny PAS Ci nie pomoże, a taki z czujnikiem nacisku tak, i to od pierwszego metra. PAS w Boschu mierzy właśnie nacisk na pedały.

Gdy ruszasz pod górę to możesz przez moment posłużyć się manetką, a stopień wspomagania przez PAS można ustawić w zależności od nachylenia zbocza góry.
Bez czujnika nacisku można się spokojnie obejść.

graziano - Pią 13 Maj, 2016

A da się założyć PAS bez klucza do suportu? Tyle co on kosztuje, to go sobie może po prostu kupię i sam zobaczę jak to jest.

@tkoko: sorry, nie doczytałem na komórce co napisałeś o silnikach boscha. Ale wydaje mi się, że "moment obrotowy" to nie jest "Ampery x obroty silnika", bo takie rzeczy to sterownik wie sam, a tam jest napisane że ma od tego czujnik. Stawiałbym na "moment obrotowy na korbie". Ale to moje odczucie, kłócić się nie zamierzam. Spróbuję się chyba z tym PASem, zobaczę sam co to za czort. Może faktyczne nie ma co szukać dalej.

ZenekFr - Sob 14 Maj, 2016

ale czary są dostępne a ja naprościej jak się da podchodzę do wspomagania-manetką operuje :smile:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group