To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - Wspomaganie w mocnych konstrukcjach?
graziano - Śro 11 Maj, 2016
Już rozumiem
No to teraz rozchodzi się o to, żeby nie mierzył prędkości kręcenia korbą, tylko nacisk na pedały. W sytuacji gdy ruszasz pod bardzo stromą górkę klasyczny PAS Ci nie pomoże, a taki z czujnikiem nacisku tak, i to od pierwszego metra. PAS w Boschu mierzy właśnie nacisk na pedały.
Chodziło mi o to, jak zmierzyć nacisk na pedały w domu, nie zaczynając od wybulenia 1000 euro za specjalistyczny czujnik.
Tomas - Śro 11 Maj, 2016
Cycle Analyst v3 ma system pas z czujnikiem w suporcie. Może nie 1000 euro ale za komplet jakieś 134+200+20 przesyłka
Szwagier - Śro 11 Maj, 2016
Innym rozwiązaniem na czujnik nacisku na pedały może być zamocowany na sztywno napinacz i naklejony na niego tensometr.
tkoko - Śro 11 Maj, 2016
graziano napisał/a: | Już rozumiem
No to teraz rozchodzi się o to, żeby nie mierzył prędkości kręcenia korbą, tylko nacisk na pedały. W sytuacji gdy ruszasz pod bardzo stromą górkę klasyczny PAS Ci nie pomoże, a taki z czujnikiem nacisku tak, i to od pierwszego metra. PAS w Boschu mierzy właśnie nacisk na pedały..... |
Nie jeździłem na Boschu lecz nie sądzę że Bosch uruchomi wspomaganie, bez wcześniejszego obrotu korby, bo moim zdaniem byłoby to bardzo niebezpieczne. Co do braku pomocy w górach, wystarczy zmienić przerzutką przełożenie, tak jak to robisz na rowerze bez silnika i pojedziesz nawet na samym silniku
Poczytaj sobie ten post, między innymi z moim udziałem na 250 watowym rowerze z PAS'em
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4707
Tutaj jest opis do silników Boscha
http://kreidler.pl/rowery...-e-bike-system/
zacytuję:
elektroniczna kontrola przez 3 czujniki: prędkości , momentu obrotowego, częstości pedałowania
prędkość = obroty koła
moment obrotowy = Ampery x obroty silnika
częstości pedałowania = obroty korby, czujnik z magnesami
i na tym filmiku wyżej masz dokładnie to działanie.
graziano - Śro 11 Maj, 2016
Jak to ktoś wcześniej napisał - jednemu PAS pasuje, drugiemu nie. No i mi akurat nie. Brakuje mi w elektryku pedałowania, ale tego PASA a magnesikami sobie nie założę.
Ciekawy pomysł z tensometrem, do dziś nie wiedziałem nawet że takie urządzenia istnieją
borsuk - Pią 13 Maj, 2016
graziano napisał/a: | ...W sytuacji gdy ruszasz pod bardzo stromą górkę klasyczny PAS Ci nie pomoże, a taki z czujnikiem nacisku tak, i to od pierwszego metra. PAS w Boschu mierzy właśnie nacisk na pedały.
|
Gdy ruszasz pod górę to możesz przez moment posłużyć się manetką, a stopień wspomagania przez PAS można ustawić w zależności od nachylenia zbocza góry.
Bez czujnika nacisku można się spokojnie obejść.
graziano - Pią 13 Maj, 2016
A da się założyć PAS bez klucza do suportu? Tyle co on kosztuje, to go sobie może po prostu kupię i sam zobaczę jak to jest.
@tkoko: sorry, nie doczytałem na komórce co napisałeś o silnikach boscha. Ale wydaje mi się, że "moment obrotowy" to nie jest "Ampery x obroty silnika", bo takie rzeczy to sterownik wie sam, a tam jest napisane że ma od tego czujnik. Stawiałbym na "moment obrotowy na korbie". Ale to moje odczucie, kłócić się nie zamierzam. Spróbuję się chyba z tym PASem, zobaczę sam co to za czort. Może faktyczne nie ma co szukać dalej.
ZenekFr - Sob 14 Maj, 2016
ale czary są dostępne a ja naprościej jak się da podchodzę do wspomagania-manetką operuje
|
|
|