To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Budowa ebika

Anonymous - Nie 13 Mar, 2016

pisalem sporo z przedstawicielem sabvotona z chin i podal ze 96150 faktycznie nie ogarnia 150a pradu continuous bo 150A ma tylko w peaku a napiecia pow. 100v nie sa dla niego wskazane, jest jeszcze wyzszy model 120150 ale cena z kosmosu i zamowienie nie na sztuki, niestety amp tak samo.liczby to liczby.podobnie wystarczy spojrzec na endless simulator (mimo ze nieco zanizaja dane-chyba nie uwzdledniaja efektu chlodzenia przez ped powietrza-niby znikomy ale dziala)i spojrzmy na cudowne maxxusy i clyte 5403.wystarczy wpisac dane i wychodzi co jest lepsze.to ze ktos chwilowo pociagnie 6kw z maxxusa nie oznacza ze to moc nominalna.chodzi o jazde komfortowa na dluzsze dystanse a nie zrywka na 10km i placz ze sie spalil silnik.co do sterownikow infineon=clyte wiem ale jest alternatywa lyena, mimo wszystko wole wersje 7h7 10 kw.ja bez ryzyka dla silnika czy sterownika moge jechac blisko 70 km/h co sprawdzalem, max dawalem niecale 85km/h ale tylko testowo,by wiedziec ze sie da.
Bujakoto - Nie 13 Mar, 2016
Temat postu: Re: Budowa ebika
MaxDamage napisał/a:

3. Czy kwestia zaplecenia szprych to jest trudna rzecz? Chciałbym to oddać do lokalnego serwisu żeby sami dobrali długość szprych i zapletli.


Nikt Tobie w sumie nie odpowiedział na to pytanie: Tas odpowiedział wymijająco.

Samo dobranie szprych, nypli, obręczy to dość łatwa czynność.
Zaplecenie tego wszystkiego, wycentrowanie koła - dzięki YouTube, poradzisz sobie bez problemu. 5 godzin i masz koło idealne :)

Sam wykonałem te wszystkie czynności na przednie koło i jeszcze nigdy nie miałem tak idealnie wycentrowanej obręczy, chodzi jak marzenie.

JEDNAK, jeśli chodzi o obręcz z silnikiem to tutaj zdecydowanie na pierwszy raz lepiej oddać to np: do Nexun, skoro tam chcesz kupić większość rzeczy. Skasują Cię 40zł, obręcz możesz do TAS'a wysłać (sam tak zrobiłem).
TAS dobierze odpowiedniej grubości i długości szprychy i zrobią to profesjonalnie.
Na Twoim miejscu nie oddawał bym do lokalnego serwisu. Wiedza lokalnych serwisów na temat sposobów zaplotów silników w obręcz jest znikoma. Mogą nie zrobić tego dobrze, dobiorą za cienkie szprychy. Ja tam bym nie ryzykował. Tutaj przecież z tego co mi wiadomo przy zaplocie warto uwzględnić ile przełożeń będzie miał wolnobieg.

Gdy dotarł silnik zapleciony już w obręcz, zobaczyłem jak bardzo nagięte są szprychy to stwierdziłem, że sam gdybym tak robił to doszedłbym do wniosku, że to tak nie może być i pewnie martwił bym się tym, szukał informacji, pomocy itd.... a tak za 40zł masz temat z głowy. Nawet nie ma co się zastanawiać, pakuj obręcz i wysyłaj do TAS'a.

Anonymous - Nie 13 Mar, 2016

potwierdzam, zadnych serwisow, tylko wywalilem kase na sciagniecie z crystalyte europe specjalnych szprych ktore po pol roku sie skonczyly- mialem 10 w zapasie. w czestochowie robia na wymiar i na tyl warto dac najgrubsze jakie wejda w otwor piasty silnika.otwory na nyple mozna wyeiercic na wymiar w obreczy, pod warunkiem ze nie jest kijowa- tu bym nie oszczedzal.swietne sa sunrims serii mtx, czym szersze tym lepiej.jesli nie myslisz o duzych mocach i predkosci rzedu 50km/h ci odpowiadaja to 7h7 ma tez sterownik do 80v 3kw ale przy 48v to ok 2kw moze ciut wiecej.koszt rzedu 700zl.sabvoton jest jednak drozszy a za roznice masz dobre kable o duzym przekroju.wybor nalezy do ciebie.
MaxDamage - Nie 13 Mar, 2016

Skoro tak zachwalasz sterowniki kolegi 7h7 możesz podać linka z jakimś szerszym info?
Anonymous - Nie 13 Mar, 2016

zaraz poszukam, nie pamietam juz, bo kupowalem ten slabszy 4 lata temu a mocniejszy 2. nie chodzi mi o jakiekolwiek wciskanie kitu, po prostu sporo kasy poszlo w diably u mnie niepotrzebnie.zaraz poszukam i wrzuce link.
http://extremebldc.com.pl/?sterownik-bldc-3kw,29
jest jak 2 paczki fajek i nie grzeje sie piorunsko.bylem testerem dopoki nie zostaly dopracowane programowo. teraz sa gotowe, polecam bo sam uzywam je naprawde ostro

Cezar38 - Nie 13 Mar, 2016

medykmtb, reasumując po poprzednich wypowiedziach:
- Wybrałeś jakiś zwyczajny sterownik sinus (ponoć, sam nie wiesz) zamiast FOC bo Sabvoton w najmocniejszej opcji ponoć (nie wiem skąd te rewelacje, bo akurat też czytam ESa) nie obsługuje 150A i napięcia powyżej 120V (to akurat logiczne), mimo, że po zakupie starszego sterownika jeździsz na 5kw i nie przekraczasz 70 i to na silniku 3T?
Chłopie, gdzie tu jest logika?

Anonymous - Nie 13 Mar, 2016

jezdze na roznych napieciach i amperach, czasem w terenie,czasem asfalt i wtedy lubie gnac.nie widzisz logiki? trudno. poza tym nie mam roweru na kolach 700c o szerokosci 40mm, a fulla ze skokiem 30cm z tylu i 20 z przodu. opony 24x2,7 aku 3x 16s lifepo4. jasne?
Cezar38 - Nie 13 Mar, 2016

Nie polecasz sterownika wektorowego, polecasz sterownik blokowy (czy tam sinus, bo dalej nie wiadomo) bo taki z Twojego doświadczenia sprawdza się lepiej? :shock:
Oj, przespałeś rewolucję :)

Eryk1000 - Nie 13 Mar, 2016

Ten sterownik jest bloków, nawet nie ma co go porównywać do sinusoidalnego, nie ta liga
Anonymous - Nie 13 Mar, 2016

powiem tak.juz na modne nowe zabawki nacinalem sie. teraz wole chocby tzw "stare i nie glamour" dla ogolu ale NIEZAWODNE. ja robie dystanse 60-100km na raz i nie moge sobie pozwolic wiecej na sciaganie 60kg sprzetu z za ch.wiegdziejowa.nie upieram sie, po prostu chce podzielic sie moimi doswiadczeniami.nie jestem scigaczem na "quarter mile" tylko w miare normalnym uzytkownikiem, ktory juz nie goni za moda i nowinkami ktore dopiero co wyszly na rynek i dla mnie bawienie sie w testy to nie frajda.wole jezdzic i nie martwic sie o nic czego wszystkim wam zycze z calego serca. z rewolucja poczekamy zobaczymy, nie jeden niewypal byl supercool i znikl.jestem po prostu ostrozny i oszczedny juz
Anonymous - Nie 13 Mar, 2016

eryku, po co mi liga?nie scigam sie.szukam niezawodnosci i bezpieczenstwa, mam inne niz ty motto i byc moze mniejsze sporo finanse na niepotrzebnie wyzsze dla mnie wydatki.wole zainwestowac w silnik, bardziej wydajne baterie niz 2tys wiecej w sterownik
maniekrox - Nie 13 Mar, 2016

Ej, sorry, ale jeździłem na sterowniku blokowym i na FOC - sabvotonie no i wybacz, ale blokowy dostaje wpierdziel... Jest całkiem inna kultura jazdy, cisza, but przy niskich obrotach.

Co do awaryjności. Kiedyś jak Pykacz jeździł na swoim tsunami i walił w niego 150A z baterii i 350 w fazy to pisał, że nawet podczas ostrej jazdy sterownik się nie nagrzewał. Ale dobra tam:)
Twoja opinia, ja się wolę kierować faktami:)

Ale wypisuję się z tej dyskusji, swoje powiedziałem.

Tomas - Pon 14 Mar, 2016

MaxDamage napisał/a:

Jesli chodzi o adaptto mini to nigdzie nieznalazłem info o braku tempomatu, a zanalazłem info w instrukcji że jest. I np na tej stronie też to potwierdzaja: http://www.greenroad.at/s...-controller-3Kw


Zapytałem u źródła. Nowe wersje 4kw jednak też maja tempomat



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group