ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa ebika
Autor Wiadomość
MaxDamage 
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 12 Mar, 2016   Budowa ebika

Witam,
Zainspirowany waszym forum i świetnym blogiem na nexun postanowiłem zbudować sobie swojego ebika.

Moje wstępne założenia są takie:

Baza do przeróbki - rower Kross Hexagon X6 - koła 26’’
Silnik - Nine Continent RH2809 D
Sterownik - Sabvoton SVMC072080
Obręcz Mach1 Mad Disc 32H 26"
Bateria 16s3p na pakietach Turnigy 5Ah 4s 20C, razem 15Ah (lub ZIPPY Flightmax 5Ah 4S 20C)
BMS BMS 7-16s LiPo/LiIon - 80A/10A
Ładowarka LiIon/LiPoly 16s - 67.2V 8A 540W
Czujnik temp na silnik i sterownik

Najchętniej bym większość części kupił w sklepie nexun.pl


Mam jednak kilka pytań:
1. Na forum są polecane pakiety Turnigy 5Ah hardcase. Jest jakiś wyraźny powód dlaczego akurat wersja hard case? Czy na wertepach baterie miękie moga się niszczyć? Cenowo teraz najlepiej wypadają Zippy.
2. Sterownik Sabvoton - gdzie najlepiej tego szukać, w tej chwili jedynie znalazłem na aliexpres?
3. Czy kwestia zaplecenia szprych to jest trudna rzecz? Chciałbym to oddać do lokalnego serwisu żeby sami dobrali długość szprych i zapletli.
4. Czy bmsy oferowane na nexun to dobry wybór?
5. Kwestia watomierza/wyświetlacza - na forum jest polecany HK-010 - pikacz. Czy są jakieś inne ciekawe alternatywy?
6. Gdzieś na forum w jednym z tematów widziałem fajny link do porównywarki cen pakietów z hobbyking, ale niemoge tego teraz znaleźć. Miałby ktoś może linka?


Chciałbym w najbliższym czasie zacząć zamawiać cześći. Postaram się wrzucać postępy z prac.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 12 Mar, 2016   

Większość części warto kupić w Nexun. Ceny są przyzwoite no i zawsze można liczyć na poradę ;) Nie dostajesz towaru z numerkami tylko przetestowany produkt i to mi się podoba :) . Sterownik też tam dorwiesz, w zasadzie prawie całość potrzebnych rzeczy. Co do LiPo Turnigy to cieszą się taka popularnością ponieważ okazały się najmniej awaryjne a jakość do ceny też jest na świetnym poziomie. Konfigurację masz fajną tylko dorwać graty i składać ;) Alternatywą pikacza jest Cycle analyst V3 niestety sporo droższy, jednak bardziej odporny na warunki atmosferyczne ;) Ewentualnie możesz olać wszystkie graty elektroniczne i kupić kombajn pod nazwą adaptto Mini-E 4kw. Najsłabsza wersja sprosta wymaganiom ;)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 12 Mar, 2016   

Ten silnik według mnie będzie się marnował przy tym sabvotonie. Ja mam dokładnie ten model sterownika a martwię się, że Mxus'a 3000w nim szybko przegrzeję więc do nine continenta to raczej przesada. Ale pewnie bardziej ci zależy na cichej pracy i kulturze sterownika ;) Jednak jak się ma możliwość zaprogramowania to wątpie abyś się ograniczał w ustawieniach :mrgreen:
Przy takiej konstrukcji postawiłbym na mxus'a (na endless sphere jest aktualnie group-buy https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=31&t=78471 i za 1300zł dostajesz ulepszoną wersję)

I pojemność baterii niewielka :roll: ale na małą przejażdżkę pewnie starczy :wink:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 12 Mar, 2016   

1. Do mocnej konstrukcji konwersji Turnigy to najlepszy wybór pod kątem bezawaryjności i żywotności. Przy prawidłowej eksploatacji znacznie przekroczy czasem użytkowania LiIon, a nawet LiFe.
Wybierz jednak konkretnie ten model, o którym mowa z uwagi na mnogość konstrukcji w których jest użytkowany, a więc gwarancję pewności działania. Baterie na dziurach mogą się niszczyć jeśli są niedostatecznie zamocowaney. Są przypadki, kiedy plastikowa obudowa uchroniła je przed mechanicznym uszkodzeniem. Popularny na forum zestaw 16s3p wystarczy Ci na 100km jazdy z rozsądnym wspomaganiem.

3. Zależnie gdzie kupisz silnik - zapytaj sprzedawcę o silnik zapleciony na gotowo w obręcz. Sporo pracy i załatwień Ci to oszczędzi

5. Pikacz to popularny komputerek (powiedzmy, że darmowy), ale nie jedyny. Koledzy tutaj na forum oferują gotowe rozwiązania w przystępnych cenach. Szukaj w dziale handlowym

6. Tutaj masz porównywarkę wysortowaną wedle kryterium "koszt za pojemność" w magazynie EU. Są akumulatory tańsze niż Turnigy 4s, ale nie są sprawdzone. Dopiero za rok lub dwa będzie można ocenić, czy warto je zakupić (np Multistar, sporo osób przekonała cena, ale czy to jest dobry wybór, ciężko powiedzieć. Na pewno jest ryzykowny, a pierwsze doniesienia o awaryjności niepokojące.)
KLIK
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 12 Mar, 2016, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 12 Mar, 2016   

Chociaż jak jest cena 21,5 usd za te flightmaxy i 28 usd za hardcase to już jest to kwestia przemyślenia. Dużo można zaoszczędzić (lub kupić większe aku). Ale to co Tas pisze to prawda, trzeba byłoby wtedy większą uwagę przykuć do zabezpieczenia pakietu.
 
 
MaxDamage 
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Dzieki wszystkim za rady.

Opcja sterownika adaptto Mini-E 4kw wygląda bardzo ciekawie ale z tego co widze trzeba wziąść komplet sterownik i BMS za kwote $600, troche drogo, ale pomyślę.

Mówicie że bateria 15Ah to mało, rozwarzam też 20Ah, ale pytanie czy zmieści się w ramie.

Co do silnika raczej zostane przy RH2809 D

Tas, z tego co widze to ty prowadzisz sklep nexun. Jak u ciebie wygląda kwestia zakupu zaplecionego silnika? I jak wyglada sprawa ewentualnej dostępności sabvotona?
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Jedna podstawowa wada adaptto w wersji mini-e (4kW) - brak tempomatu. Dziwne ale prawdziwe
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

czesc, ja kupilem od kolegi 7h7 wersje sterownika do 10kw pelni regulowana.dziala w zakresie 250-5kw na bank- sprawdzone osobiscie i do 120v- ja uzywam go z pakietami 53v i 106v i do 50A- wiecej nie potrzebuje, zaleznie od potrzeb ustawiasz progi jakie chcesz kazdym komputerem z windows.sterownik kupisz u niego za ok polowe ceny adapto, nie pamietam dokladnej ceny.faktem jest ze masz do dyspozycji 2 ustawienia mocy pod reka zmieniane za pomoca przycisku.mam jeszcze jeden sterownik o mniejszej mocy- do 3kw tez od niego i nie mam problemow z mocami rzedu ok 2kw-to rower mojej dziewczyny.co do silnikow nc nie doradze, nie mamy silnikow innych niz crystalyte(ktore mimo ceny sa godne polecenia , sa naprawde mocne i trwale).wg mnie adapto to gruba przesada z wydatkiem, lepiej wydac roznice i kupic lepsze aku.pozdrower
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Medykmtb a ten twój sterownik to blokowy czy sinus?
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
medykmtb
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

wiem tylko ze ma sterowanie pradowe a nie napieciowe.pod wzgledem predkosci pokrywa sie mniej wiecej z symulatorem z endless, jest naprawde swietny i bezawaryjny.wczesniej mialem 24 fet infineona i ciagle cos padalo.zmienialem ciagle tranzystory.mial funkcje tempomatu, co bylo fajne ale nie mial zabezpieczen np termicznych silnika, sterownika co jest wazniejsze dla mnie podsumowujac kilkanascie tys km jazd.kolega 7h7 naprawde stworzyl cos sensownego o dobrych parametrch i co wazne nie parzy przy 5kw po przejechaniu kilometra, jak to sie czesto zdarza z innymi sterownikami przy zachowaniumalej objetosci skrzynki sterownika.mozesz sie na mnie powolac, ze polecam moze cie laskawiej policzy....poza tym gosc ma duza wiedze i realnie ci doradzi co warto a co nie.najwyzszy model sabovtona nie umywa sie parametrami do 10kw 7h7.dla mnie jest priorytetem mozliwosc pracy w duzym zakesie mocy, zabezpieczenia oraz zakres pracy napiec-24 120v to przy clyte 5403 cos pieknego.silnik ten przewyzsza moca i pojemnoscia cieplna silniki nc, mxusy i aktualnie produkowane najwyzsze modelowo crowny crystalyte.4,5 kw mocy ciaglej naprawde wystarcza przyswiadomosci zesilnik ci sie nie przegrzewa
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Jeśli nie ma wyraźnie opisane to jest chyba blokowy?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

A w czym on jest taki lepszy od Sabvotona?;)
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Jedynie chyba max napięciu :)

I nie większej pojemności cieplnej od mxusa, chyba że czegoś nie wiem i ma 99% sprawności to wtedy ta pojemność nie jest potrzebna. Są lepsze silniki od clyte, ale są cięższe. Jeżeli ktoś wymaga dużej mocy przy jak najmniejszej wadze oraz jest w stanie wydać na niego taką kasę to owszem jest to najlepszy wybór. A sterowniki crystalyte to modowane infineony
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Sabvoton 96150 też ogarnia do 120V, więc tego...;p
 
 
MaxDamage 
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Wciąż czytam i się zastanawiam jaki sterownik wybrać.
Jesli chodzi o adaptto mini to nigdzie nieznalazłem info o braku tempomatu, a zanalazłem info w instrukcji że jest. I np na tej stronie też to potwierdzaja: http://www.greenroad.at/s...-controller-3Kw

Sabvoton wciąż wydaje się najciekawszym rozwiązaniem cenowym.

Z tego co widze na forum użytkownik barmal produkuje swoje sterowniki FOC ale brak dokladnego info w kwestii ewentualnego zakupu.


Na silnik RH2809 D jestem raczej zdecydowany. Wiem że nie jest to najmocniejsza opcja i pewnie te sterowniki wydają się za mocne, ale z uwagi na bezpieczeństwo nie zamierzam się rozpędzać ponad 50km/h przynajmniej na początku przygody z ebajkami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group