To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Wyłącznik zasilania przy wciśnięciu klamki hamulca

wojciech - Czw 14 Kwi, 2016
Temat postu: Wyłącznik zasilania przy wciśnięciu klamki hamulca
Czy ktoś z Was ma takie zastosowanie, że po wciśnięciu hamulca odcina zasilenie ?
Chcę zastosować wyłącznik na klamce hamulca, który będzie rozłączał przewód.
W które miejsce na instalacji najlepiej wpiąć taki „mostek”

Szwagier - Czw 14 Kwi, 2016

Ale co chcesz rozłączać: zasilanie (baterię), czy obwód stacyjki..?
atomek1000 - Czw 14 Kwi, 2016

W wielu sterownikach jest oddzielny kabelek od hamowania oznaczony 'brake low' i do niego taki wylacznik mozesz zamontować. Albo kupić gotową klamke z mikrostykiem(jakby co mam jedną)
wojciech - Czw 14 Kwi, 2016

Na zasilanie będę miał włącznik off/on, a na chwilowe odcięcie coś dodatkowo
Szwagier - Czw 14 Kwi, 2016

Ale rozumiesz różnicę, między zasilaniem z baterii a obwodem stacyjki..? Chciałbym pomóc, ale nie rozumiem Twojego pytania. Pytasz, gdzie wpiąć ten mostek - ano wpiąć w obwód, który chcesz odcinać/łączyć :roll: Jak chcesz odcinać stacyjkę - to w obwód stacyjki. Jeśli sterownik ma funkcję hamowania - to podpiąć pod wyprowadzenia hamulca. Jeśli chcesz odcinać zasilalnie z baterii (tak się nie robi), to chyba przez jakiś stycznik - cewka zasilana z obwodu akumulatora poprzez jakiś łącznik on/off, a to co chcesz mieć "dodatkowo" przy klamkach - szeregowo w zasilanie tej cewki...
wojciech - Pią 15 Kwi, 2016

Chciałem za pomocą klamek odcinać silnik, na takiej samej zasadzie jak czujnik termiczny, tylko nie wiem, czy można tak często odcinać ( bo hamuje się non stopo)
Szwagier - Pią 15 Kwi, 2016

Czyli chcesz odcinać "stacyjkę" (bo to w ten obwód wpina się termiki). Ja myślę, że nic się nie popsuje, choć dedykowany obwód "hamulca" byłby lepszym rozwiązaniem.
Adam Wysokiński - Sob 16 Kwi, 2016

wojciech napisał/a:
Chciałem za pomocą klamek odcinać silnik

To podłącz wyłącznik klamki do przewodów do tego przewidzianych, czyli przewodów hamulca w sterowniku.
One służą właśnie do tego. Nawet jak masz otwarty gaz to wyłączają silnik.
Dlaczego upierasz się przy odcinaniu zasilania?

Anonymous - Sob 16 Kwi, 2016

Pierwsza sprawa, to nie widziałem jeszcze sterownika do roweru, w którym by nie było wejścia na hamulec, odcinający pracę silnika po wciśnięciu klamki.
Druga sprawa, to zazwyczaj w klamkach są wyłączniki NO, które zwierają się dopiero po naciśnięciu klamki, a nie, jak chce kolega, który by rozłączał obwód.
Po co wyważać otwarte drzwi, skoro są gotowe elementy do takich właśnie zastosowań?
Pisałem już o tym, że w motocyklach naciśnięcie hamulca nie wyłącza silnika i ludzie jakoś jeżdżą w ten sposób od dziesięcioleci ;)
Potrzebne to w rowerze? W moim przypadku, niekoniecznie. Potrafię "zdjąć" gaz przy hamowaniu ;)
Bo chyba tylko niekumaty człowiek będzie hamował mając przekręcona manetkę do jazdy.
To tak jakby hamować samochodem z wciśniętym pedałem gazu. Bezsens.

madejp - Sob 16 Kwi, 2016

@Zeeltom, w motorze nie masz PAS ani tempomatu. No i trudno sobie wyobrazić, żeby sam dodał gazu, a w elektryku wystarczy tylko niewielkie zwarcie.
Anonymous - Nie 17 Kwi, 2016

Nie w każdym rowerze elektrycznym jest PAS i tempomat. Co do spalinówek, to potrafią same jechać, bez kierowcy, co widać na wielu filmach na YT :) I zwarcia żadnego tam nie ma :)
Twierdzę tylko, że da się spokojnie jeździć na rowerze elektrycznym, bez tych wyłączników w klamkach hamulcowych i mnie to nie sprawia żadnego problemu.

WojtekErnest - Nie 17 Kwi, 2016

Uważam że w tego typu urządzeniach, powinny być dwa różne systemy łatwego wyłączania zasilania/sterowania silnika. Zacięcia manetki i kilka innych przypadków utraty kontroli zdarzają się zarówno w konstrukcjach fabrycznych, jak i naszych samodzialach..
Tym bardziej ze blokada jest (chyba) w każdym sterowniku, więc w klamce hamulca jest w sam raz. A przy okazji te styki to może być również ukryta blokada roweru.

borsuk - Nie 17 Kwi, 2016

zeeltom napisał/a:

Twierdzę tylko, że da się spokojnie jeździć na rowerze elektrycznym, bez tych wyłączników w klamkach hamulcowych i mnie to nie sprawia żadnego problemu.

Tylko, że nie każdy jeździ spokojnie :)

wojciech - Pon 18 Kwi, 2016

Dzięki za dyskusję, jednak więcej głosów jest za dodatkowym odcięciem pracy silnika.

Zastosuję dodatkowe odcięcie za pomocą przycisku na kierownicy, tak aby mieć szybki dostęp do odcięcia w razie zacięcia manetki czy niekontrolowanej pracy silnika.

Uważam, że prąd który biegnie pod "moimi jajami"trzeba mieć pod pełną kontrolą :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group