ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyłącznik zasilania przy wciśnięciu klamki hamulca
Autor Wiadomość
wojciech 
młodzik
narazie amator


Wiek: 45
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   Wyłącznik zasilania przy wciśnięciu klamki hamulca

Czy ktoś z Was ma takie zastosowanie, że po wciśnięciu hamulca odcina zasilenie ?
Chcę zastosować wyłącznik na klamce hamulca, który będzie rozłączał przewód.
W które miejsce na instalacji najlepiej wpiąć taki „mostek”
_________________
pozdroebajk
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   

Ale co chcesz rozłączać: zasilanie (baterię), czy obwód stacyjki..?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   

W wielu sterownikach jest oddzielny kabelek od hamowania oznaczony 'brake low' i do niego taki wylacznik mozesz zamontować. Albo kupić gotową klamke z mikrostykiem(jakby co mam jedną)
 
 
wojciech 
młodzik
narazie amator


Wiek: 45
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   

Na zasilanie będę miał włącznik off/on, a na chwilowe odcięcie coś dodatkowo
_________________
pozdroebajk
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   

Ale rozumiesz różnicę, między zasilaniem z baterii a obwodem stacyjki..? Chciałbym pomóc, ale nie rozumiem Twojego pytania. Pytasz, gdzie wpiąć ten mostek - ano wpiąć w obwód, który chcesz odcinać/łączyć :roll: Jak chcesz odcinać stacyjkę - to w obwód stacyjki. Jeśli sterownik ma funkcję hamowania - to podpiąć pod wyprowadzenia hamulca. Jeśli chcesz odcinać zasilalnie z baterii (tak się nie robi), to chyba przez jakiś stycznik - cewka zasilana z obwodu akumulatora poprzez jakiś łącznik on/off, a to co chcesz mieć "dodatkowo" przy klamkach - szeregowo w zasilanie tej cewki...
 
 
wojciech 
młodzik
narazie amator


Wiek: 45
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016   

Chciałem za pomocą klamek odcinać silnik, na takiej samej zasadzie jak czujnik termiczny, tylko nie wiem, czy można tak często odcinać ( bo hamuje się non stopo)
_________________
pozdroebajk
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016   

Czyli chcesz odcinać "stacyjkę" (bo to w ten obwód wpina się termiki). Ja myślę, że nic się nie popsuje, choć dedykowany obwód "hamulca" byłby lepszym rozwiązaniem.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2016   

wojciech napisał/a:
Chciałem za pomocą klamek odcinać silnik

To podłącz wyłącznik klamki do przewodów do tego przewidzianych, czyli przewodów hamulca w sterowniku.
One służą właśnie do tego. Nawet jak masz otwarty gaz to wyłączają silnik.
Dlaczego upierasz się przy odcinaniu zasilania?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 16 Kwi, 2016   

Pierwsza sprawa, to nie widziałem jeszcze sterownika do roweru, w którym by nie było wejścia na hamulec, odcinający pracę silnika po wciśnięciu klamki.
Druga sprawa, to zazwyczaj w klamkach są wyłączniki NO, które zwierają się dopiero po naciśnięciu klamki, a nie, jak chce kolega, który by rozłączał obwód.
Po co wyważać otwarte drzwi, skoro są gotowe elementy do takich właśnie zastosowań?
Pisałem już o tym, że w motocyklach naciśnięcie hamulca nie wyłącza silnika i ludzie jakoś jeżdżą w ten sposób od dziesięcioleci ;)
Potrzebne to w rowerze? W moim przypadku, niekoniecznie. Potrafię "zdjąć" gaz przy hamowaniu ;)
Bo chyba tylko niekumaty człowiek będzie hamował mając przekręcona manetkę do jazdy.
To tak jakby hamować samochodem z wciśniętym pedałem gazu. Bezsens.
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 417
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2016   

@Zeeltom, w motorze nie masz PAS ani tempomatu. No i trudno sobie wyobrazić, żeby sam dodał gazu, a w elektryku wystarczy tylko niewielkie zwarcie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016   

Nie w każdym rowerze elektrycznym jest PAS i tempomat. Co do spalinówek, to potrafią same jechać, bez kierowcy, co widać na wielu filmach na YT :) I zwarcia żadnego tam nie ma :)
Twierdzę tylko, że da się spokojnie jeździć na rowerze elektrycznym, bez tych wyłączników w klamkach hamulcowych i mnie to nie sprawia żadnego problemu.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016   

Uważam że w tego typu urządzeniach, powinny być dwa różne systemy łatwego wyłączania zasilania/sterowania silnika. Zacięcia manetki i kilka innych przypadków utraty kontroli zdarzają się zarówno w konstrukcjach fabrycznych, jak i naszych samodzialach..
Tym bardziej ze blokada jest (chyba) w każdym sterowniku, więc w klamce hamulca jest w sam raz. A przy okazji te styki to może być również ukryta blokada roweru.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016   

zeeltom napisał/a:

Twierdzę tylko, że da się spokojnie jeździć na rowerze elektrycznym, bez tych wyłączników w klamkach hamulcowych i mnie to nie sprawia żadnego problemu.

Tylko, że nie każdy jeździ spokojnie :)
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
wojciech 
młodzik
narazie amator


Wiek: 45
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 59
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   

Dzięki za dyskusję, jednak więcej głosów jest za dodatkowym odcięciem pracy silnika.

Zastosuję dodatkowe odcięcie za pomocą przycisku na kierownicy, tak aby mieć szybki dostęp do odcięcia w razie zacięcia manetki czy niekontrolowanej pracy silnika.

Uważam, że prąd który biegnie pod "moimi jajami"trzeba mieć pod pełną kontrolą :wink:
_________________
pozdroebajk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group