To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Przebudowa miniquada 48V 750W

Anonymous - Nie 12 Kwi, 2009
Temat postu: Przebudowa miniquada 48V 750W
Kupiłem dziś coś takiego:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=607787234

i będę brał się za przeróbkę.
Trzymajcie kciuki :D

Natanoj - Pon 13 Kwi, 2009

Prezentuje się całkiem nieźle, choć kółka wydaję się trochę małe, ale może to wina zdjęć. Trzymam kciuki, fajnie że wreszcie robisz coś "większego" :) . Liczę jak zawsze na fotorelacje z postępów prac, sporo się można nauczyć śledząc Twoje poczynania.

A mam takie pytanko, te 350 zł to sama rama, czy silnik tez jest? Bo chyba na samym silniku by ci się zwróciła większość kwoty ;) . Jak dojdzie i będzie z silnikiem napisz coś o nim, czy jakieś chińskie badziewie czy coś konkretnego.

Anonymous - Pon 13 Kwi, 2009

Komplet, czyli to, co widać. Silnik też jest. Gadałem z właścicielką, ale nie umiała go wymontować i poszedł za tyle z silnikiem i wydechem.
Czysta rama była na allegro za 120 zł, więc wydaje mi się, że zakup wszystkiego był atrakcykjny za tą kwotę.
Sprzedam silnik i resztę na allegro i trochę mi się zwróci. Same koła, na allegro, w sumie kosztują tyle samo, co ta rama.
Jak wszystko, co robię, to chińszczyzna, ale nie jest tak tragicznie. Da się na tym jeździć :D

Anonymous - Pon 13 Kwi, 2009

No to jak nic 4 aku do niego i sterownik cos kolo 1kW ;)

(zartowalem :razz: )

PS
Kupil bym cos takiego podobnego, co wytrzyma te przysłowiowe 100kg (bez silnika)

Anonymous - Pon 13 Kwi, 2009

Skuterek na dwóch kołach mnie wytrzymuje, to i to mnie utrzyma, a ważę dobrze ponad cetnar ;)
Anonymous - Pon 13 Kwi, 2009

No to lejesz miód na moje serce, myślałem, że bez 1k zl się nie obejdzie.
berla - Pon 13 Kwi, 2009

Pozwolicie że się chociaż przywitam tutaj przy okazja ;)
Mam na imie Bartek I jestem z Leszna a EV interesuje sie od hoho albo i dłużej. Na razie czysto teoretycznie.

Kolego zeeltom-trzymam kciuki za projekt bo naprawde zapowiada pełen sukces :)
A co do silnika coś więcej możesz napisać...?

Anonymous - Pon 13 Kwi, 2009

Jak hoho to znaczy, że przygotowanie teoretyczne masz już co najmniej niekiepskie. Na pierwszy projekt zalecam rower. Koszty niewielkie, czas musisz znaleźć wiec, wymówek nie przyjmujemy. Czekamy na relacje :)
berla - Pon 13 Kwi, 2009

No może jedno "ho" za dużo ;) bardziej sie skłaniam ku hulajnodze... Od A do Z samoróbka :) Silnik 36V 500W-na allegro jest tego troche, ku omawianemu sterownikowi będę się bardziej skłaniał a uku to na początek może 3x12V 18Ah...

Pożyjemy zobaczymy
Na razie będę śledził Wasze poczynania :)

Pozdr

Anonymous - Wto 14 Kwi, 2009

To jest właśnie taki silnik z allegro. 36V 500W. Będzie zasilany z 48V.
Anonymous - Śro 15 Kwi, 2009

No i nie wiem, czy dam radę z 48V, bo 36 się mieści, a tego czwartego jakoś nie mogę upchać. Chyba, że w miejsce baku, na górze, ale to nie po mojemu.
Przyjechało i wygląda tak:




Pozostaje mi silnik i reszta może ktoś ma chęć? Jak nie to wystawiam na allegro.



Pierwsze rozbiórki i przymiarki :)



Anonymous - Śro 15 Kwi, 2009

Szybko działasz :)
Czy to ma coś w rodzaju mechanizmu różnicowego?

Anonymous - Śro 15 Kwi, 2009

Niestety nie. Sztywna oś. No i brak hamulców z przodu. W innych ramach widziałem takie, ale może da radę bez nich. Tak się zastanawiam, czy pchać się w te 48V, czy zostawić na razie 36. Silnik zamocuję z tyłu na wahaczu nad tylną zębatką. Dziwnym trafem zębatka silnika pasuje do łańcucha i dużej zębatki. Myślałem o pasku zębatym, ale skoro to co jest pasuje, to chyba nie będę się bawił w koszty i dodatkowe przeróbki.
Przy okazji mam pytanie: czy istotne jest w tych silnikach z allegro, w którą stronę kręci się silnik? Porównywałem dziś prąd i w zasadzie jest taki sam w obie strony. Dziwne też, że śruba kontrująca zębatkę silnika, zaciska się podczas odwrotnych obrotów, czyli jak na czerwony podaję minus, a na czarny plus. To mi pasuje, bo zębatka jest z lewej strony kół i gra mi z ustawieniem silnika, tylko, że obroty będą odwrotne, niż sugerują kolory przewodów.

Anonymous - Śro 15 Kwi, 2009

Ja mam jakieś doświadczenia tylko z mniejszymi silnikami 250-350W i tam najwyraźniej nie ma to znaczenia, np. w rowerze silniki połączone mam osiami, więc siłą rzeczy jeden kręci się w drugą strone, ale nie zauważyłem większego jego grzania czy podobnych niepokojących objawów. To pewnie miałoby jakieś znaczenie gdyby szczotki nie były ustawione dokładnie prostopadle do komutatora.
Anonymous - Śro 15 Kwi, 2009

Na Twoje wyczucie, ile kg obciązenia wytrzyma ten quad?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group