To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory żelowe i pochodne i ich ładowanie - "Strzelające" przewody przy łączeniu z silnikiem.

Kaemus - Pon 01 Sie, 2016
Temat postu: "Strzelające" przewody przy łączeniu z silnikiem.
Chciałem prosić o diagnozę takiej sytuacji:

Ładuję szeregowo 3 baterie 12V (przy odłączonym silniku),
po czym podłączam przewody do silnika. W momencie
podłączenia drugiego przewodu leci iskra i wyraźne "pyk".

Skąd się to bierze, czym grozi i jak temu zaradzić?

Przy okazji upewnię się jeszcze, czy powinienem do ładowania
odłączać zasilanie od silnika?

Krzysiek.

Anonymous - Pon 01 Sie, 2016

Do silnika, czy do kontrolera?
Do kontrolera, to normalne, bo gwałtownie ładuje się duży kondensator elektrolityczny, stąd ten "strzał".

atomek1000 - Pon 01 Sie, 2016

Ze sterownikiem łączysz te baterie czy z silnikiem?
Jeżeli ze sterownikiem to ładują się kondensatory w nim i jest to normalne ale można zaradzić stosując wyłącznik (minimalna iskra wtedy jest w wyłączniku) lub wyłącznik + rezystor którym wstępnie będzie się ładował sterownik i po kilku sekundach będziesz włączał faktyczny rozłącznik.
50-100ohm będzie ok byle nie jakiś najmniejszy tylko z 0,5-1W

Kaemus - Pon 01 Sie, 2016

atomek1000 napisał/a:
Ze sterownikiem łączysz te baterie czy z silnikiem?


Ze sterownikiem. Czyli nic strasznego się nie dzieje :)

Dzięki.

KM.

Elektrotonus - Nie 04 Wrz, 2016

Jeszcze take wtycza antyiskrowa, działa podobnie jak opisany patent z wyłącznikiem i rezystorem, za to mniejsza ;-)

http://www.hobbyking.com/...pairs_bag_.html

Anonymous - Nie 04 Wrz, 2016

Opornik wyjdzie jednak taniej ;)
przenikanie - Wto 06 Wrz, 2016

Kaemus napisał/a:
atomek1000 napisał/a:
Ze sterownikiem łączysz te baterie czy z silnikiem?


Ze sterownikiem. Czyli nic strasznego się nie dzieje :)


Teoretycznie nic strasznego chwilowo się nie dzieje, ale... Każdy wyłącznik włączając iskrzacy obwód ulega bardzo szybkiemu zużyciu. Kiedyś gdy jeździłem na akumulatorach żelowych stosowalem wyłącznik rozłączający szeregowe połączenie akumulatorów podczas ładowania i po jakimś czasie wyłącznik się psuł (często podczas jazdy). Dlatego jeśli chcesz odłączać akumulatory od sterownika podczas ładowania i robić to wyłącznikiem, to zastosuj opornik tzw. softstart. Uchroni to od przykrych niespodzianek związanych z wypalonymi przez łuk elektryczny stykami. Zresztą nie trzeba odłączać na czas ładowania sterownika. Wystarczy wyłączyć w sterowniku stacyjkę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group