To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory żelowe i pochodne i ich ładowanie - "Strzelające" przewody przy łączeniu z silnikiem.
Kaemus - Pon 01 Sie, 2016 Temat postu: "Strzelające" przewody przy łączeniu z silnikiem. Chciałem prosić o diagnozę takiej sytuacji:
Ładuję szeregowo 3 baterie 12V (przy odłączonym silniku),
po czym podłączam przewody do silnika. W momencie
podłączenia drugiego przewodu leci iskra i wyraźne "pyk".
Skąd się to bierze, czym grozi i jak temu zaradzić?
Przy okazji upewnię się jeszcze, czy powinienem do ładowania
odłączać zasilanie od silnika?
Krzysiek.
Anonymous - Pon 01 Sie, 2016
Do silnika, czy do kontrolera?
Do kontrolera, to normalne, bo gwałtownie ładuje się duży kondensator elektrolityczny, stąd ten "strzał".
atomek1000 - Pon 01 Sie, 2016
Ze sterownikiem łączysz te baterie czy z silnikiem?
Jeżeli ze sterownikiem to ładują się kondensatory w nim i jest to normalne ale można zaradzić stosując wyłącznik (minimalna iskra wtedy jest w wyłączniku) lub wyłącznik + rezystor którym wstępnie będzie się ładował sterownik i po kilku sekundach będziesz włączał faktyczny rozłącznik.
50-100ohm będzie ok byle nie jakiś najmniejszy tylko z 0,5-1W
Kaemus - Pon 01 Sie, 2016
atomek1000 napisał/a: | Ze sterownikiem łączysz te baterie czy z silnikiem?
|
Ze sterownikiem. Czyli nic strasznego się nie dzieje
Dzięki.
KM.
Elektrotonus - Nie 04 Wrz, 2016
Jeszcze take wtycza antyiskrowa, działa podobnie jak opisany patent z wyłącznikiem i rezystorem, za to mniejsza
http://www.hobbyking.com/...pairs_bag_.html
Anonymous - Nie 04 Wrz, 2016
Opornik wyjdzie jednak taniej
przenikanie - Wto 06 Wrz, 2016
Kaemus napisał/a: | atomek1000 napisał/a: | Ze sterownikiem łączysz te baterie czy z silnikiem?
|
Ze sterownikiem. Czyli nic strasznego się nie dzieje |
Teoretycznie nic strasznego chwilowo się nie dzieje, ale... Każdy wyłącznik włączając iskrzacy obwód ulega bardzo szybkiemu zużyciu. Kiedyś gdy jeździłem na akumulatorach żelowych stosowalem wyłącznik rozłączający szeregowe połączenie akumulatorów podczas ładowania i po jakimś czasie wyłącznik się psuł (często podczas jazdy). Dlatego jeśli chcesz odłączać akumulatory od sterownika podczas ładowania i robić to wyłącznikiem, to zastosuj opornik tzw. softstart. Uchroni to od przykrych niespodzianek związanych z wypalonymi przez łuk elektryczny stykami. Zresztą nie trzeba odłączać na czas ładowania sterownika. Wystarczy wyłączyć w sterowniku stacyjkę.
|
|
|