To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Jak rozebrać ten silnik 250W przekładniowy ?

Elektrotonus - Czw 11 Sie, 2016
Temat postu: Jak rozebrać ten silnik 250W przekładniowy ?
Kupiłem testowo nowy silnik. Pochodzi z roweru FISHER PRO LINE 250W/48V

http://www.fischer-fahrra...roline-ETH-1606

https://www.youtube.com/watch?v=FISeKVLGvmA

Nie wiem jak się zabrać do jego otwarcia celem inspekcji przewodów.

Nawet te śrubki ręcznym śrubokrętem nie chcą drgnąć ;-( Zmierzyłem woltomierzem - pomiędzy trzema przewodami z grubszymi stykami z wtyczki - jest połączenie ( pikał miernik ), zaś pomiędzy mniejszymi trzema już nie.


Zrobiłem test "językiem" - trzymając w ustach końcówkę pokręciłem mocniej by zapracowała przkładnią i poczułem prąd - więc jak wytwarza napięcie to jest dobry trop ;-)
Kilka zdjęć :

bloodyopel - Czw 11 Sie, 2016

Myślę że te 4 wpusty na deklu po stronie przeciwnej od kabli są tropem ;)
Elektrotonus - Czw 11 Sie, 2016

Odkręcany jest ten dekiel ?
oper11 - Nie 11 Wrz, 2016

Elektrotonus napisał/a:
Odkręcany jest ten dekiel ?

Do takich prac warto mieć śrubokręt z zakrzywioną rękojeścią (jak kolba pistoletu) Wtedy działa większa siła.Gwint tych śrub pewnie posmarowany jest niebieskim klejem aby się nie odkręcały.

Elektrotonus - Wto 13 Wrz, 2016

Silnik już został rozebrany. okazało sie, że gwint był bardziej w środkowej części korpusu. Dołożono halle, wyprowadzono nowe przewody fazowe, czekam na zaplot koła i sterownik. Będzie do roweru żony ;-)
WojtekErnest - Wto 13 Wrz, 2016

Elektrotonus napisał/a:
Silnik już został rozebrany. okazało sie, że gwint był bardziej w środkowej części korpusu.

Miał klej, lakier który trzeba było specjalnie podgrzewać, moczyć itp ?

Elektrotonus - Pon 19 Wrz, 2016

Spytam, ale chyba jaki klej. Sietaz go szykuje...
pawsz - Śro 29 Mar, 2017
Temat postu: rozbieranie silnika bldc
Witam
Jestem początkujący w napędzie elektrycznym roweru. Potrzebuję podpowiedzi. Kupiłem silnik z rawką, był tani. Jak doszedł zobaczyłem że ma rozwalone łożsko i przetarte przewody. Chcę się dostać do środka ale nie bardzo wiem jak. Z jednej strony są 4 wgłębienia wokół osi podejrzewam że służą do odkręcenia całego dekla. Na obwodzie silnika jest rysa jakby był przykręcany dekiel silnika. Ktoś już spróbował odkręcać w tym miejscu ale próba raczej nieudana. Może trzeba podgrzać lekko palnikiem aby puścił klej?
Proszę o pomoc.
[/list]

Przemek - Śro 29 Mar, 2017

tak jak piszesz dekiel jest z gwintem, raczej kleju tam nie będzie tylko aluminiowy gwint sie "zatarł", musisz jednym szarpnięciem zerwać zakleszczenie, polecam zrobić sobie przyrząd do odkręcania bo stukanie młotkiem uszkodzi wpusty
pawsz - Czw 30 Mar, 2017

Dzięki Przemek. Zamierzam w wekend wyspawać sobie jakiś przyżąd do odkręcania. Ale może lekko podgrzać palnikiem po obwodzie? Zeby łatwiej zeszło.
Przemek - Pią 31 Mar, 2017

lekko możesz zagrzać ale nie wiem ile to da bo i dekiel i obudowa są aluminiowe i równo będą sie nagrzewać co innego jakby korpus był stalowy wtedy miało by to większy sens no ale próbuj
pawsz - Pon 10 Kwi, 2017

Rozebrałem silnik oczywiście bez podgrzewania. Mój poprzednik po prostu odkręcał w prawo a to był gwint lewostronny. :razz: Okazało się jeszcze że z jednego kółka przekładni spadł zeger on mógł być powodem uszkodzenia silnika. Zdjełem też łożysko z dekla i bierznię zewn łożyska która została z drugiej strony. Chcę wymienić obydwa łożyska ( 6001rs i 6002rs) i 3 zegery na kółkach przekładni. Zastanawiam się czy nie wymienić kółek przekładni bo nie wiadomo ile wytrzymają. Mam problem z przewodami elektrycznymi wydaje mi się że powinno się je wymienić jak najbliżej uzwojnień. Ale jak się je łączy, lutowaniem? :sad: Patrz zdjęcie
pawsz - Pon 10 Kwi, 2017

Jeszcze parę zdjęć.
pawsz - Pon 10 Kwi, 2017

te zdjęcie powinno być pierwsze
WojtekErnest - Czw 06 Lip, 2017

pawsz napisał/a:
Jeszcze parę zdjęć.

Czy po zdjęciu zegera z takiej przekładni, bolec zębatki powinien łatwo się wysunąć ?
Pytam bo mam taki egz, którego popularnymi narzędziami nie mogę wysunąć.
Być może jest lekko skrzywiony i się blokuje ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group