To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - przeróbka na rower elektryczny

inteligent88 - Sob 10 Wrz, 2016
Temat postu: przeróbka na rower elektryczny
Witam chciałbym samodzielnie złożyć rower elektryczny na bazie chińczyka gdyż posiadam do niego już baterie , lecz nigdy jeszcze tego nie robiłem więc mam kilka pytań.

Posiadam 2 akumulatory 12v 12ah żelowe czyli razem będzie 24v 24 ah? poprawcie mnie jak źle myśle bo się na tym nie znam

1. Moje pytanie jaki by był najlepszy silnik 24v 250w i sterownik do samodzielnego złożenia?
2. Gdzie włożyć silnik na przednie koło czy tylne gdzie lepiej?
3. Czy rower powinien posiadać stacyjkę wyłączającą zasilanie czy może być bez?
4 Chiał bym tylko podłączyć manetke bez czujnika pas więc potrzebował bym jakiś sterownik który zadziała zaraz po przekręceniu manetki ten co mam teraz w chińczyku załącza po 2 obrotach na pedałach

poniżej umieszczam zdjęcie chińczyka chciał bym osiągnąć coś podobnego nie zależy mi na jakiejś wielkiej prędkości tylko poprostu żeby to wszystko działało

gdymym zapomniał o jakiejś istotnej rzeczy to prosze mnie poprawić z góry dzięki za pomoc


Anonymous - Sob 10 Wrz, 2016

Będzie 24V 12Ah. Wałkowane 100.000 razy na forum ;)
Reszta na forum, trzeba poszukać, bo trudno odpowiadać każdemu na podstawowe pytania po "n" razy.

PS. trochę elektrodą zaleciało, co? ;)

Mobil - Śro 14 Wrz, 2016

Cytat:
Posiadam 2 akumulatory 12v 12ah żelowe czyli razem będzie 24v 24 ah? poprawcie mnie jak źle myśle bo się na tym nie znam.

Zrobisz z tego 24V 12Ah lub 12V 24Ah... simple :razz:
Cytat:
. Moje pytanie jaki by był najlepszy silnik 24v 250w i sterownik do samodzielnego złożenia?

Obojętne jaki, byleby sterownik podwał taka moc coby silnika nie zjarać.
Cytat:
2. Gdzie włożyć silnik na przednie koło czy tylne gdzie lepiej?
Tylko tył
Cytat:
3. Czy rower powinien posiadać stacyjkę wyłączającą zasilanie czy może być bez?
Obowiązkowo chyba, że chcesz aby ktoś odjechał Twoim rowerem lub ewentualnie rower pojechał sam...
Cytat:
Chiał bym tylko podłączyć manetke bez czujnika pas więc potrzebował bym jakiś sterownik który zadziała zaraz po przekręceniu manetki ten co mam teraz w chińczyku załącza po 2 obrotach na pedałach
Prawie każdy sterownik ma wejście na manetke a jak nie ma to na pewno da się zrobić.
Anonymous - Śro 14 Wrz, 2016

Silnik 250W wygodniej i szybciej założyć na przód.
WojtekErnest - Śro 14 Wrz, 2016

zeeltom napisał/a:
Silnik 250W wygodniej i szybciej założyć na przód.

Ja bym dodal : jesli wystarczy prędkość 35-38 km/godz przy dostarczanej mocy 500-600 W to wygodnie
i szybciej jest założyć silnik 250W na przód.
Jesli za malo to trzeba dobrac silnik na tył, zastanowić się nad umiejscowieniem większych akumulatorow i dostosowac mechanicznie pozostale elementy.

Anonymous - Śro 14 Wrz, 2016

I, na wszelki wypadek, założyć złączkę do wygodnego zdejmowania koła w razie klejenia dętki ;)
polak_es - Śro 14 Wrz, 2016
Temat postu: Jak wyżej
Mobil_Oil, odpisał na twoje pytanie cyt:
3. Czy rower powinien posiadać stacyjkę wyłączającą zasilanie czy może być bez?
Obowiązkowo chyba, że chcesz aby ktoś odjechał Twoim rowerem lub ewentualnie rower pojechał sam...
Też tak myślę że taki pstryczek elektryczek to przydatna rzecz jak już będziesz zdecydowany na montaż swego pierwszego elektryka to mam taką stacyjkę .
Trzy w jednym 1 to lampa rowerowa ,indykatory diodowe wskazujące poziom naładowania baterii , Brzęczek czy piszczałek automatycznie daje sygnał po rozjechanie pieszego ,No i oczywiście z boku wejście na kluczyk .
Popatrz na załączone foto.
I to wszystko gratis pokrywasz tylko koszt przesyłki z ... >>>Hiszpanii :-))))

mmoto - Czw 15 Wrz, 2016

Tak klejenie dętki to w elektryku kłopot jak nie ma złączki. Obecnie włożyłem jakieś dętki po 25 zł z jakimś klejem w środku, bo niestety nie mam takiej złączki.
Stacyjka czy wyłącznik musi być bo sterownik nie powinien pozostawać pod prądem.

Anonymous - Czw 15 Wrz, 2016

Klejenie, to nie problem. Gorzej z wymianą ;)
WojtekErnest - Czw 15 Wrz, 2016

mmoto napisał/a:

Stacyjka czy wyłącznik musi być bo sterownik nie powinien pozostawać pod prądem.

Prosty wyłącznik blokujący sterownik to tylko tryb standby, czuwania...
Najbezpieczniejszy jest wyłącznik który fizycznie przerywa zasilanie a więc uruchamia przekażnik/stycznik itp.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group