To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - Sparta ION L-serie (BATAVUS)
betees - Pią 21 Paź, 2016 Temat postu: Sparta ION L-serie (BATAVUS) Witam!
Od Kilku dni jestem właścicielem Takiej Sparty:
Rower spoko, ale mam z nim pewien problem. Co jakiś czas (w sumie dość często) wyskakuje błąd e0005 i wspomaganie się wyłącza. Muszę uruchamiać ponownie.
Wg Książki kodów, to utrata komunikacji, czyli problem w kabelkach bądź złączkach. Jakoś czuje, ze sprawa nie będzie łatwa do naprawy.
Poza tym jak wiadomo rowery Sparty są dość oporne na przeróbki z racji całej "polityki" firmy.
Z tego powodu biorę poważnie pod uwagę przeróbkę na zewnętrzny sterownik.
Znalazłem coś takiego... niestety jest tu dość mało informacji.
https://www.youtube.com/watch?v=i3SJ1z-ViPs
Czy ktoś mógłby mi polecić jakiś sterownik do tego modelu? Jakie parametry muszę brać pod uwagę przy doborze sterownika (poza napięciem silnika rzecz jasna)
Z góry dziękuje za pomoc.
bloodyopel - Pią 21 Paź, 2016
Chcesz zostawić oryginalną baterię czy bierzesz pod uwagę wymianę na li-ion?
betees - Pią 21 Paź, 2016
Prawdę powiedziawszy, chciałem to rozłożyć w czasie, ale tak, biorę pod uwagę na przyszłość.
bloodyopel - Pią 21 Paź, 2016 Temat postu: Re: Sparta ION L-serie (BATAVUS)
betees napisał/a: |
Jakie parametry muszę brać pod uwagę przy doborze sterownika (poza napięciem silnika rzecz jasna) |
Pytam bo to właśnie bardziej pod napięcie baterii a nie silnika dobiera się sterownik
A głównym determinantem jest oczywiście maksymalny prąd, i to typowo dobierasz pod silnik (ile wytrzyma) oraz baterię (jaką ma wydajność prądową).
Z mojego doświadczenia z tymi silnikami, w kole 28" optimum jest sterownik 36V 18A i bateria, która temu podoła
betees - Pią 21 Paź, 2016
Dzieki!!, a ktoś może coś już przerabiał i ma sprawdzone modele sterowników do polecenia?
BTW czy ktoś może uporał się z kodem błędu E0005? Gdzie mogę szukać przyczyn?
bloodyopel - Pią 21 Paź, 2016
Jedna z moich konwersji: http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3965
Siedzi tam taniutki sterownik, który bardzo lubię (ze względu na cenę ) od greentime
https://www.aliexpress.co...2012504563.html
Pracuje zarówno w trybie czujnikowym jak i bezczujnikowym. Gdyby miał opcję tempomatu, byłby idealnym tanim sterownikiem
betees - Pią 21 Paź, 2016
Jeszcze dopytam o jedną rzecz. Silniki w tych rowerach nie posiadają czujnika Halla? Więc muszę znaleźć sterownik, który potrafi ogarnąć silnik bez czujnika?
bloodyopel - Sob 22 Paź, 2016
Silniki na przód posiadają na płytce razem ze sterownikiem, trudno je potem zaadoptować. Te tylne "toprun" mają już normalnie w stojanie, bez problemu w adaptacji
tomson - Pią 02 Gru, 2016
Te na tył też mają w środku czujniki hala.Rozbierasz silnik wymontowujesz całą elektronikę wyprowadzasz przewody fazowe i od czujników.Tylko elektronika w akumulatorze w połączeniu z panelem steruje ładowaniem i podawaniem napięcia na silnik i załączaniem oświetlenia tak jest w rowerach firmy batvus.Znalazłem w necie projekt przeróbki silnika w którym pcb z oryginalnym prockiem jest zastąpiona przeróbką która jest połączona z płytką mocy a do komunikacji i ustawienia parametrów używa się oryginalny panel.
Zamówiłem u chińczyka PCB może jeszcze przed świętami przyjdą to może coś z tego wyjdzie.
https://infant.tweakblogs.net/blog/10947
Tsport - Nie 26 Lut, 2017
@Tomson,
Jak wygląda sytuacja z tą przeróbką? Udało sie coś ogarnąć??
Niestety ten blog jest po holendersku.
tomson - Nie 26 Lut, 2017
Płytki mam zrobione ale zatrzymałem się na kompilacji programu . Program składa się z kilku plików i nie wiem zabardzo jak to ugryść.
buckowina - Pon 06 Mar, 2017
Udało się komuś zaadoptować czujniki Halla z tego silnika "ion Technology"? Jest ich tam 6 i nie bardzo wiem, w które się wpiąć, aby zewnętrzny sterownik poprawnie z nimi funkcjonował.
Fajny silniczek, ale używanie go jako bezczujnikowca trochę go upośledza
ajs - Pią 14 Kwi, 2017
Panowie. Mam silnik z tego roweru. Sterownik ze środka wyrzucony. W którym miejscu przyłączyć kable faz w tym silniku ? Halle to rozumiem te 5 kabelków z wtyczką ?
Passat_EQ - Pią 14 Kwi, 2017
widac tam JN1 do JN3, domyslam sie ze dalej są JN4, 5 i 6. Metoda eliminacji je bym wykluczył. JA3, JB3 oraz JC3 wyglądaja na sruby do montażu kabli za pomomcą oczek (od drugiej strony są chyba przymocowane do odizolowanej nakretki.
Ja bym obstawiał wyprowadzenia JA1, JB1 oraz JC1, i sadze ze kazde z nich połączone jest ze swoją dwójką (JA1 z JA2) na płytce.
EDIT.
Jesli elektronika z tranzystorami była po stronie gdzie wystaje kostka z hallami to na 99% fazy do srub: JA3 JB3, JC3,
ajs - Pią 14 Kwi, 2017
ajs napisał/a: | Jesli elektronika z tranzystorami była po stronie gdzie wystaje kostka z hallami to na 99% fazy do srub: JA3 JB3, JC3, |
Dokładnie. Po stronie wtyczki znajdowała się elektronika z 6 tranzystorami.
|
|
|